www.wimjongman.nl

(homepagina)


HET HYBRIDE TIJDPERK (DEEL 22): De nieuw gemanifesteerde zonen van God

10 april 2022 - door SkyWatch Editor

Deel 1 - Deel 2 - Deel 3 - Deel 4 - Deel 5 - Deel 6 - Deel 7 - Deel 8 - Deel 9 - Deel 10 - Deel 11
Deel 12 - Deel 13 - Deel 14 - Deel 15 - Deel 16 - Deel 17 - Deel 18 - Deel 19 - Deel 20 - Deel 21
Deel 22 - Deel 23 - Deel 24 - Deel 25 - Deel 26 - Deel 27 - Deel 28 - Deel 29 - Deel 30 - Deel 31
Deel 32 - Deel 33 - Deel 34 - Deel 35 - Deel 36 - Deel 37 - Deel 38 - Deel 39 - Deel 40 - Deel 41

Helaas, zoals eerder vermeld, zijn er sommigen die Gods Woord verdraaien. Er is een idee dat vandaag de dag weer is opgedoken genaamd de "manifeste zonen van God"-doctrine. Deze ideologie is ontleend aan Romeinen 8:19: "Want de vurige verwachting van het schepsel wacht op de openbaring van de zonen Gods." Het is ook ontleend aan 1 Johannes 3:2, en is het idee dat de mensheid de onsterfelijkheid of voltooide staat kan bereiken voordat Christus wederkomt en zonder dat Hij voltooid hoeft te worden. Het sluit aan bij de dominionistische Kingdom Now theologie, waarvan de aanhangers geloven dat Christus niet zal wederkomen voordat de Kerk de wereld voor Hem gereed maakt. Verder kunnen we deze taak voor Christus niet succesvol voltooien totdat de manifestatie van de zonen van God plaatsvindt. Door middel van "de Heilige Geest" kunnen wij de status van gemanifesteerde zonen van God bereiken, onsterfelijk worden, en helpen het koninkrijk van God in te luiden om te helpen de Antichrist ten val te brengen. Volgens een auteur/leraar "wacht de aarde en de hele schepping op de manifestatie van de zonen van God, de tijd waarin zij tot hun volwassenheid en onsterfelijkheid zullen komen.... Wanneer de Kerk haar volledige zoonschap realiseert, zal haar lichamelijke verlossing een verlossende kettingreactie door de hele schepping veroorzaken."[i] Onthoud dat deze verlossing en onsterfelijkheid niet afhankelijk zijn van de Kerk die tot een realisatie komt; de Bijbel vertelt ons duidelijk dat het uitsluitend afhankelijk is van de Here Jezus Christus.

Kenosis Christus

Om de zaak nog ingewikkelder te maken, moet ik er ook aan toevoegen dat de "Jezus" die door dit geloofssysteem wordt onderwezen een kenosis Christus is. In Filippenzen 2:7 zegt Paulus dat Jezus "Zichzelf onberispelijk gemaakt heeft, en de gestalte van een dienstknecht aangenomen heeft, en naar de gelijkenis van mensen gemaakt is". Volgens R.C. Sproul betekent dit dat Jezus "bereidwillig zijn heerlijkheid verborg onder de sluier van de menselijke natuur die hij op zich nam."[ii] Met andere woorden, de innerlijke mens of ziel die 33 jaar lang het vleesomhulsel van Jezus van Nazareth bewoonde, was voor 100 procent God. In tegenstelling tot dit begrip is kenosis. Eenvoudig gezegd geloven Kenostici dat het "zichzelf onberispelijk maken" - of "zichzelf leegmaken", zoals sommige vertalingen het zeggen - zo wordt geïnterpreteerd dat Jezus bij zijn incarnatie zijn goddelijkheid opzij legde en leefde als een mens, geleid door de Heilige Geest. Daarom kunnen wij hetzelfde doen en de openbarende zonen van God worden. Het idee is dat Jezus de eerste van de geopenbaarde zonen van God was, en ons wordt opgedragen in zijn voetstappen te treden en hetzelfde te gaan doen. Dit opent de deur voor transhumanisme om de kerkleer binnen te dringen.

Maar ik geloof dat Jezus God is. Jezus is altijd God geweest. Jezus zal altijd God zijn. Hij is dezelfde, gisteren, vandaag, en voor altijd. Kenosis reduceert Jezus tot een mens die zondeloos was en recht stond voor God, wat Hem in staat stelde het bovennatuurlijke te doen terwijl Hij op aarde was. Door Jezus te verlagen tot het niveau van de mens, bieden Kenosisten aan dat Zijn niveau haalbaar is voor de mens. Bovennatuurlijke vermogens, wonderen, waar normale mensen niet mee geboren worden, zijn ook haalbaar. Word een van de manifeste zonen van God en ook jij kunt deze tekenen en wonderen verrichten. Transhumanisme zou een snelle manier zijn om deze doelen te bereiken.

Joëls transhumanistisch leger

Joëls Leger is een gelijkaardige doctrine die deze gedachtengang ondersteunt. Het volgt de Koninkrijk-Nu-theologie in het geloof dat de Kerk in Genesis 1:28 heerschappij over de aarde werd gegeven, en zodra wij dit gezag herwinnen, zal het klaar zijn voor de wederkomst van Christus. Een groot probleem met dit idee is dat God Adam de heerschappij over de dieren gaf, niet over de mensheid. Ook zijn Adam en de Kerk niet inwisselbaar. Het is niet aan ons om de mensheid tot onderwerping te brengen voor de wederkomst van Christus. Het is onze opdracht om te gaan en discipelen te maken van elk volk. Alleen de Heilige Geest kan een mens tot God trekken. Terug naar Joëls leger. Deze doctrine komt uit een passage in Joël hoofdstuk 2, wat opwindende lectuur is. Als je de beschrijvingen van dit demonische leger leest, klinkt het bijna alsof Lex Luthor een plan beraamde met een natuurkundige en een apocalyptisch Legioen van Verdoemenis produceerde om tegen de Justice League te vechten. Dit vindt plaats op de dag des Heren.

2 Een dag van donkerheid en duisternis, een dag van wolken en van dikke duisternis, zoals de morgen zich uitspreidt over de bergen; een groot volk en een sterke; iets dergelijks is er nog nooit geweest en zal er ook niet meer na komen, tot in de jaren van vele geslachten.

3 Een vuur verteert voor hun aangezicht, en achter hen brandt een vlam; het land is als de hof van Eden voor hun aangezicht, en achter hen een woeste wildernis; ja, en niets zal hun ontgaan.

4 De verschijning hunner is als de verschijning der paarden; en als ruiters, alzo zullen zij lopen.

5 Als het geluid van wagens op de toppen der bergen zullen zij springen, als het geluid van een vuurvlam, die de stoppelen verteert, als een sterk volk, dat in slagorde is opgesteld.

6 Voor hun aangezicht zal het volk zeer gepijnigd worden; alle aangezichten zullen zwartheid verzamelen.

7 Zij zullen lopen als machtige mannen; zij zullen de muur beklimmen als krijgslieden; en zij zullen ieder op zijn weg marcheren, en zij zullen hun gelederen niet breken:

8 Ook zal de een de ander niet stoten; zij zullen ieder op zijn weg gaan; en wanneer zij op het zwaard vallen, zullen zij niet gewond worden.

9 Zij zullen in de stad heen en weer lopen; zij zullen op de muur lopen, zij zullen op de huizen klimmen; zij zullen als een dief bij de vensters naar binnen gaan.

10 De aarde zal voor hun aangezicht beven, de hemelen zullen beven; de zon en de maan zullen donker worden, en de sterren zullen hun schijnsel onttrekken:

11 En de Here zal Zijn stem verheffen voor het aangezicht Zijns legers; want Zijn leger is zeer groot; want Hij is sterk, die Zijn woord ten uitvoer brengt; want de dag des Heren is groot en zeer verschrikkelijk, en wie kan die verdragen? (Joël 2:2-11)

De serie zal verder gaan in het laten zien dat dit leger wordt toegestaan om binnen te komen en verwoesting aan te richten opdat de mensen berouw tonen over hun zonden, vasten en bidden, en hun harten tot de Here terugkeren. Als zij dit doen, zal de Here dit leger van hen afwenden, het naar een onvruchtbaar land sturen, en dienovereenkomstig met hen afrekenen. Gelovigen in de doctrine van het Leger van Joël hebben een andere opvatting van deze passage. Zij stellen dat het hier beschreven transhumane leger, dat sterk doet denken aan het leger uit de bodemloze put waarover de apostel Johannes spreekt in het boek Openbaring, in werkelijkheid gelovigen zullen zijn die bovennatuurlijke vermogens krijgen. Zij zijn ervan overtuigd dat zij bovennatuurlijk toegerust zullen worden om tegen de antichrist te vechten en Gods oordelen los te laten op de ongelovige wereld, evenals op "normale" christenen die hen in de weg staan.

WAAROM WORDT "DE ONTHULLING" ZO BELANGRIJK GEACHT DAT MEER DAN 2 DOZIJN INTERNATIONAAL ERKENDE EXPERTS BIJEENKOMEN OM ONTWIKKELINGEN TE ONTHULLEN DIE VERBONDEN ZIJN MET DE EINDTIJD!?

Nogmaals, de Schrift vertelt ons dat het bloed van Jezus Christus ons reinigt van alle zonde (1 Johannes 1:7). Redding is uit genade door geloof in Jezus, niet uit werken (Efeziërs 2:8), en de Kerk is niet de verlosser. Als dit scenario de gewenste opdracht is die door sommigen in de Kerk wordt onderwezen, zou men denken dat het gebruik van wetenschap en technologie om dit niveau van bestaan te bereiken niet zou worden afgekeurd.

Een laatste gebied om naar te verwijzen binnen de Kerk is de Christelijke Transhumanisme Associatie. Ik ben er zeker van dat dit idee denominatiegrenzen overspant, dus ik zal er geen mantel overheen leggen om ze te combineren met Dominionisme, Kenosticisme, Manifeste Zonen, of Joëls Leger volgelingen. Zonder hen te koppelen aan de eerdere misinterpretaties van de Schrift die verlangen om Mens-plus te worden vóór de wederkomst van Christus, kondigt hun zelfbenoemde titel nog steeds duidelijk hun standpunt aan over het onderwerp van posthumaan worden. Zij zien transhumanisme als een kans om "wetenschap en technologie te gebruiken om deel te nemen aan het werk van God, om leven te cultiveren en de schepping te vernieuwen."[iii] Die missie klinkt erg aanlokkelijk: deelnemen aan Gods werk, leven cultiveren en de schepping vernieuwen... en wetenschap en technologie gebruiken om dat te doen. De zorgen die ik heb met deze ideologie in relatie tot de schepping en Gods plan ervoor zijn de volgende: God is de Schepper van alle dingen. De mensheid is zo'n kostbaar bezit voor Hem dat, nadat de mens zichzelf had afgescheiden, Jezus nog steeds Zijn eigen leven gaf om haar te redden. God is onze vernieuwing en Hij is de Vernieuwer. Hij maakt alle dingen nieuw. Het muteren en manipuleren van DNA, de structuur die gebruikt wordt om de mens te bouwen, is geen vernieuwende verandering; het is een verbastering van wat God zei dat goed was nadat Hij het geschapen had. Transhumanisme is een gruwel in directe tegenspraak met de Heer.

Acceptatie gaat terug naar voorspellende programmering. Het is veel gemakkelijker om te zien, te voelen en te begrijpen hoe het proces werkt met drukwerk, en nog meer met tekenfilms, televisie en film. Maar live presentaties, toespraken, preken en toneelstukken dateren al van voor de geschiedenis van de film. Voorspellend programmeren is een eeuwenoude methode om de maatschappij te sturen. Alle vormen van communicatie beïnvloeden de ontvanger bij ontvangst, door het overbrengen van een boodschap. Het is van vitaal belang om te pauzeren en de informatie te verwerken voordat je het verteert. Dit is zelfs nog belangrijker binnen de Kerk. Helaas, alleen omdat iemand beweert gezalfd te zijn en zegt dat hij of zij in de naam van Jezus komt, betekent niet dat die persoon het beste met de Kerk voor heeft. Christus zegt ons in Mattheüs 24:4-5: "Ziet toe, dat niemand u misleidt. Want velen zullen komen in mijn naam, zeggende: Ik ben Christus, en zullen velen bedriegen." Dit is eenvoudig, maar wordt vaak over het hoofd gezien. Deze passage betekent niet alleen dat we ons bewust moeten zijn van mensen die valselijk beweren Jezus te zijn, hoewel dat ook aan de orde komt. In het Grieks betekent "Christus", of Christos, "gezalfde" - dat wil zeggen, "de Messias", een epitheton van Jezus. Het komt van het stamwoord "zalven", of chriō, wat betekent "insmeren of inwrijven met olie, wat impliciet inhoudt het wijden aan een ambt of religieuze dienst". Jezus waarschuwt ons om "op te passen", blepō, hetzelfde woord dat in Openbaring 6 wordt gebruikt, om te komen en te zien, zie, dat wij door niemand worden misleid - en er zullen er velen zijn die in Zijn naam komen en beweren gezalfd te zijn of gewijd aan een ambt. Ken de waarheid, en de vervalsingen zullen duidelijk worden.

Laten we nog een laatste moment nemen om een verband te leggen. Satan is de ultieme vervalser. Dat is hij altijd geweest. Dat zal hij altijd zijn. Zoals we de Heilige Drievuldigheid hebben: God de Vader, Jezus de Zoon, Christus, en de Heilige Geest, Satan speelt de rol van de Vader, de Antichrist is in de plaats van Jezus, en de Valse Profeet is in de plaats van de Heilige Geest. Aangezien wij allen één zijn in Christus, die de Kerk zijn, is het Lichaam van Christus, in een bizarre wereld, het lichaam van het Beest. Onze herrezen, voltooide, onsterfelijke lichamen in Christus worden namaak aangeboden via transhumanisme's gewenste eindspel van geëvolueerde H+ met een internet verstand, het voltooien van de Singulariteit. Selah.

Met de afwijkende doctrines die ongemerkt de kerken binnensluipen, gevoegd bij de fascinatie van de herleefde superhelden, is het geen grote sprong om te zien hoe velen misleid zouden kunnen worden en vallen voor het idee van een transhumanistische toekomst. Het Lichaam van Christus moet standhouden! Het is laat in het spel, en er is geen andere optie. Wees niet één van hen die omkomt door gebrek aan kennis. Blijf de Heer op de eerste plaats houden in je leven. Blijf in het Woord en filter alles in dit leven erdoor. Ga door met elkaar verantwoordelijk te houden en het Lichaam op te bouwen. Draag elkaars lasten en wandel in liefde. Leef ijverig, klaar!

Dr. Thomas Horn en Jimmy Evans verklaren de grootste bedreiging die transhumanisme vormt voor de mensheid op Daystar

Van gebrekkig mens tot verbeterd beest: De filosofische en politieke dilemma's van transhumanisme

Zoals veel nieuwe technologieën en ontwikkelingen in hun kinderschoenen, doet het transhumanisme krachtige beweringen om de beweging als moreel correct te rechtvaardigen. Daaronder zijn de beloften van genezing van kanker en elke andere denkbare ziekte, een enorme verlenging van de levensduur tot op het punt van onsterfelijkheid, en een evolutie van de menselijke soort. Deze visie op moraliteit staat los van het vraagstuk van de menselijke biologie, maar toch bepaalt zij de mensheid. Bijvoorbeeld, in een artikel uit The Journal of Medicine and Philosophy: A Forum for Bioethics and Philosophy of Medicine, getiteld "Moral Transhumanism," beargumenteren de auteurs Ingmar Persson en Julian Savuescu dat de mensheid wordt gedefinieerd door moraliteit en niet door biologie.[iv] Om te citeren:

Dit artikel betoogt dat biomedisch onderzoek en therapie mensen in biologische zin menselijker zouden moeten maken in morele zin, zelfs als ze ophouden mens te zijn in biologische zin. Dit dient waardevolle biomedische doelen zoals de bevordering van gezondheid en welzijn, want als mensen niet moreel gezien meer worden, wordt de beschaving bedreigd. Het is onbelangrijk dat mensen biologisch menselijk blijven, omdat zij geen morele waarde hebben op grond van het feit dat zij tot de H. sapiens behoren.

Het lijkt erop, althans voor sommige transhumanisten, dat menselijkheid fundamenteel een moreel streven is in plaats van een biologisch feit. Een aantal voor de hand liggende problemen met deze interpretatie dienen zich onmiddellijk aan. Hoe definiëren we moraliteit? De Stanford Encyclopedia of Philosophy geeft twee mogelijke definities voor moraliteit:

1 - beschrijvend om te verwijzen naar bepaalde gedragscodes die door een samenleving of een groep (zoals een religie) naar voren worden gebracht, of door een individu worden aanvaard voor haar eigen gedrag, of

2 - normatief om te verwijzen naar een gedragscode die, gegeven gespecificeerde voorwaarden, door alle rationele personen naar voren zou worden gebracht.[v]

Als we de eerste definitie beschouwen in het licht van de mensheid, zou dit dan betekenen dat sommige groepen, samenlevingen, of (durf ik te zeggen) rassen minder menselijk zijn als zij een verschillende moraal hebben? Als dat zo is, hoe zou iemand anders hen dan rationeel kunnen houden aan een andere morele structuur? Als dat niet zo is, en als er één centrale moraal is die door alle mensen zou moeten worden aanvaard, hoe definiëren we dan precies hoe die morele structuur eruit ziet? Als het gedefinieerd wordt door religie, zou dit dan betekenen dat sommige religieuze overtuigingen meer menselijkheid bieden aan sommigen dan de religieuze overtuigingen van anderen? Is een katholiek menselijker dan een protestant? Is een boeddhist menselijker dan een moslim? Hoe zouden atheïsten op deze schaal staan?

De tweede definitie levert nog zorgwekkender problemen op. Wie definieert precies de termen van moraliteit die algemeen aanvaard zouden moeten worden? Hoe definiëren we een "rationeel persoon"? Als iemand het om religieuze of culturele redenen niet eens is met de status quo van de moraal, maakt dat die persoon dan minder menselijk?

Hoewel deze twee definities vrij goed schetsen wat moraliteit eigenlijk is, toont het ons dat "moraliteit" niet "menselijkheid" betekent. Het verwarren van de subjectiviteit van een concept als moraliteit met het biologische feit van menselijkheid is een ernstige slechte dienst bewijzen aan alle religies, rassen, kinderen, gehandicapten, en talloze anderen. Het definieert een selecte enkeling als de meest menselijke, terwijl de rest van de mensen op aarde op een vreemde, variërende schaal van menselijkheid wordt gelaten die onmogelijk objectief te definiëren is. De enige echte, wetenschappelijke en objectieve definitie van menselijkheid is gebaseerd op biologie en niet op moraliteit.

Een menselijk wezen kan vrij eenvoudig in brede zin worden gedefinieerd. Het Oxford Woordenboek definieert "menselijk wezen" als: "Een man, vrouw of kind van de soort Homo sapiens, die zich onderscheidt van andere dieren door een superieure mentale ontwikkeling, het vermogen tot gearticuleerde spraak, en een rechtopstaande houding."[vi]

Het merendeel van de transhumanistische doelstellingen zou, indien succesvol uitgevoerd, niet binnen deze definitie passen, of liever, deze overtreffen. Homo sapiens wordt nu, vergeleken met andere dieren, geacht een superieure mentale ontwikkeling te hebben. Een van de doelstellingen van het transhumanisme is echter die ontwikkeling te vergroten tot een toestand die veel verder gaat dan wat voor de gewone Homo sapiens mogelijk is. Wij hebben nu het vermogen tot gearticuleerde spraak, maar als iets als het uploaden van een persoon in een globaal brein beschikbaar is, zou de spraak die in die omgeving beschikbaar is niet langer gearticuleerd of zelfs maar verstaanbaar zijn voor normale Homo sapiens. Zelfs het idee van een rechtopstaande houding zou in een virtuele omgeving een betwistbaar punt zijn.

Dit is de reden waarom veel transhumanisten transhumanisme uitleggen als een gerichte evolutie van Homo sapiens naar iets nieuws, veredeld, verbeterd, en totaal anders.

VOLGENDE: Transhumanisme als gerichte evolutie van Homo Sapiens naar iets ANDERS

Eindnoten:

[i] Bill Hamon, The Eternal Church (Shippensburg, PA: Destiny Image, 1981, revised 2003) 385. (http://reachouttrust.org/manifest-sons-of-god/), accessed December 15, 2017.

[ii] R. C. Sproul, How Could Jesus Be Both Divine and Human? (http://www.ntslibrary.com/Online-Library-How-Could-Jesus-Be-Both-Divine-and-Human.htm), accessed December 4, 2017.

[iii] (https://www.christiantranshumanism.org/).

[iv] The Journal of Medicine and Philosophy: A Forum for Bioethics and Philosophy of Medicine , Volume 35, Issue 6, 1 December 2010, Pages 656–669, (https://doi.org/10.1093/jmp/jhq052).

[v] The Definition of Morality (https://plato.stanford.edu/entries/morality-definition/)

[vi] (https://en.oxforddictionaries.com/definition/human_being).

Bron: THE HYBRID AGE (PART 22): The NEW Manifest Sons of God » SkyWatchTV