www.wimjongman.nl

(homepagina)


KRUITVAT: HOE MODERNE OMSTANDIGHEDEN DE SAMENLEVING KLAARSTOMEN OM HET BEESTENSYSTEEM TE OMARMEN, RECHT ONDER DE NEUS VAN EEN SLAPENDE KERK...ARTIKEL 36, Het Vaticaan en het protestantse Babylon

28 maart 2024 door SkyWatch Editor

( )

Het lijkt erop dat de agenda om de beker van de Heer en de beker van Pachamama te drinken al geruime tijd aan het broeien is...

Inleiding - Deel 1 - Deel 2 - Deel 3 - Deel 4 - Deel 5 - Deel 6 - Deel 7 - Deel 8 - Deel 9 - Deel 10
Deel 11 - Deel 12 - Deel 13 - Deel 14 - Deel 15 - Deel 16 - Deel 17 - Deel 18 - Deel 19 - Deel 20
Deel 21 - Deel 22 - Deel 23 - Deel 24 - Deel 25 - Deel 26 - Deel 27 - Deel 28 - Deel 29 - Deel 30
Deel 31 - Deel 32 - Deel 33 - Deel 34 - Deel 35

Weet je nog dat we zeiden dat syncretisme het kwaad is dat schuilgaat achter het glanzende vernis dat pluralisme heet?

Wee hun, die het kwade goed noemen en het goede kwaad; die duisternis voor licht stellen en licht voor duisternis. (Jesaja 5:20)

Wee hen die hun positie als machtigste religieuze figuur in de (huidige) wereld gebruiken om een heidense godin met een bekende geschiedenis van kinderoffers te rechtvaardigen en heilig te verklaren.

Opnieuw, dit komt van dezelfde "Heilige Vader" die in 2018, toen leden van de hiërarchie van het Vaticaan werden geconfronteerd met talloze beschuldigingen van het verbergen van seksueel misbruik van kinderen binnen de katholieke kerk, Satan als degene aanmerkte die "de zonde aan het licht bracht" van de beschuldigde leiders. Het zou voor ons allemaal een grotere schok moeten zijn dat hij zijn platform niet gebruikte om de kinderen te verdedigen wier onschuld werd bezoedeld. Maar zelfs de nieuwswebsite van het Vaticaan citeert uit die publieke verklaring, toen paus Franciscus zei: "De 'Grote Aanklager' is ontketend en valt bisschoppen aan."[i] Misschien moeten we er niet van uitgaan dat kinderen bovenaan het prioriteitenlijstje van de Heilige Vader staan, hè?

Natuurlijk moeten we niet verbaasd zijn. Technisch gezien promoot het pausdom de verering van Pachamama al sinds 1985. Paus Johannes Paulus II sprak in een openbare preek tot de inwoners van Cuzco, Peru, op zondag 3 februari van dat jaar, rechtstreeks tot het Inca volk met de woorden:

De Kerk verwelkomt in feite de culturen van alle volkeren. In hen zijn er altijd de sporen en zaden van het Woord van God. Zo deden jullie voorouders, toen ze eer betoonden aan het land (Mama Pacha), niets anders dan het erkennen van de goedheid van God en zijn weldadige aanwezigheid, die hen voedsel gaf via het land dat ze bewerkten.[ii]

Het lijkt erop dat de agenda om de beker van de Heer en de beker van Pachamama te drinken al geruime tijd aan het broeien is.

Gij kunt de beker des Heren niet drinken en de beker der duivelen; gij kunt niet deelhebben aan de tafel des Heren en aan de tafel der duivelen. (1 Korintiërs 10:21)

Vanwege de aard van Pachamama's adolescente bloeddorst, nadat het verhaal over de heidense aanbidding van paus Franciscus een paar "het kan niemand iets schelen" de uithoeken van het internet had bereikt, brachten locals de twijfelachtige beslissing van deze religieuze leider in verband met de invloed van de kind-offer god Moloch uit het Oude Testament. Ook zijn afgod had een paar dagen eerder een ereplaats gekregen bij de ingang van het Romeinse Colosseum, net buiten het Vaticaan. Het Romeinse Colosseum is, zoals velen weten, een belangrijke locatie voor diegenen die de verspreiding van het vroege christendom bestuderen; het was precies op deze plek dat veel christelijke martelaren op onnodig gewelddadige en bloederige manieren werden geëxecuteerd, voornamelijk als vermaak voor de Romeinen die hen zagen sterven. Dit enorme standbeeld van Moloch leek volgens toeristen de poortwachter van de plek te zijn, neerkijkend op voorbijgangers "om de spot te drijven met de heilige plaats waar de heilige martelaren hun bloed vergoten voor het ware geloof."[iii] De ironie van de timing tussen de verschijning van het Moloch-afgodsbeeld in het Colosseum en de zegening van Pachamama door de paus ging niet aan iedereen voorbij...

Weet je, het is echt geen wonder dat veel dispensationalisten geloven dat de paus ofwel de Antichrist ofwel zijn Valse Profeet zal zijn. Als een centrale gebeurtenis van de Eindtijd het plaatsen van het Afgodsbeeld in de Tempel is (zie Daniël 8:11-14; 9:27; 11:30-31; 12:11; Openbaring 13:15; Matteüs 24:15; Lucas 21:20-21), dan is Pachamama een slim instrument om het publiek klaar te stomen.

Onthoud dat de bliksem insloeg in het Vaticaan op de avond dat de laatste paus, Benedictus XVI, aftrad - 28 februari 2013. Zou dat de God van de Bijbel zijn geweest die de dag markeerde waarop Zijn vijand een verbond sloot met de Rooms-Katholieke Kerk? Zou Franciscus werkelijk een van deze eschatologische figuren uit het boek Openbaring kunnen zijn, zoals zoveel stemmen beweren?

Katholieke leiders zeggen dat de paus een "valse profeet" is

Zelfs sommige vooraanstaande katholieke bronnen geloven dat dit duidelijk is. Zoals eerder opgemerkt zijn discussies over de paus als Antichrist of als de Valse Profeet niet moeilijk te vinden, vooral in de literatuur van Defender Publishing en SkyWatch TV. Voor het geval je echter nog geen kans hebt gehad om een aantal van de verbazingwekkende paden en links te bekijken die Thomas Horn onlangs aan het licht bracht in zijn "Stand 2020 Defender Conference" presentatie, "Visions, Chaos, and the Coming of Antichrist," hier is een kort fragment dat je inmiddels misschien niet meer zal verbazen:

Zowel katholieken als protestantse evangelicalen zien in de huidige paus, Franciscus, een voorspelde rol in het pushen van... het systeem dat de antichrist zal gebruiken. En het is zelfs zo dat verschillende katholieke verdedigers van het geloof - waaronder de grootste katholieke nieuwsagentschappen ter wereld, CAN en EWTN News, evenals enkele van de meest vooraanstaande theologen van Rome, zoals aartsbisschop Carlo Vigano - onlangs publiekelijk hebben verklaard dat Franciscus deze man uit het boek Openbaring en Daniël is, en zelfs brieven hebben geschreven aan president Trump om hem te waarschuwen....

Maar voor mystieke katholieken is het veel meer dan dat. Velen van hen geloven in de Profetie van de Pausen, die negenhonderd jaar geleden voorspelde dat er honderdentwaalf pausen zouden komen, vanaf de dag dat de heilige Malachius zijn goddelijke visioen kreeg in Rome en verder. Honderd en twaalf pausen zouden komen, met de laatste die over het Vaticaan zou regeren wanneer de Kerk en de wereld de Grote Verdrukkingsperiode zouden ingaan, volgens die profetie. Welnu, Paus Franciscus is, zoals je misschien weet, paus nummer honderd en twaalf.... [Paus Franciscus'] naamgenoot, de man naar wie hij zich koos te vernoemen, Franciscus van Assisi, voorspelde eigenlijk dat de laatste paus een bedrieger zou zijn....

Denk daar even over na, mensen. Gezien het feit dat beide huidige pausen en hun naaste adviseurs in het Vaticaan hebben overwogen of paus Franciscus de laatste paus is, Petrus Romanus, en dat de realiteit hen "de rillingen over de rug doet lopen" en door hen wordt gezien als een "wake-up call", is het dan verwonderlijk dat conservatieve geleerden binnen de Katholieke Kerk deze steeds voorzichtiger kijk op paus Franciscus hebben gekregen en de daaropvolgende vraag of paus Franciscus de valse profeet is uit het boek Openbaring? Is het de reden dat canonieke juristen en theologen voor het Vaticaan een tijdje geleden een conferentie in Parijs organiseerden om te bespreken hoe een ketterse paus kan worden afgezet?...

Een gerespecteerde Italiaanse monseigneur en voormalig adviseur van de congregatie voor de geloofsleer van het Vaticaan - een man met de naam monseigneur Nicola Bux - heeft zelfs officieel gezegd dat paus Franciscus moet stoppen met de "verwarring en afvalligheid" die hij zaait onder priesters en bisschoppen, en hij moet dit doen door zijn "dubbelzinnige en onjuiste woorden en daden" te "corrigeren". Misschien nog wel meer dan alle anderen, de invloedrijke directeur van het Katholieke Televisienetwerk Jose Galat. Hij beweerde niet lang geleden publiekelijk dat Paus Franciscus in feite de "Valse Profeet" is, die volgens hem "de weg vrijmaakt voor de Antichrist."...

Er was niet lang geleden een onderzoek waarin het Vaticaan een onderzoek startte naar een katholieke groep exorcisten die bekend staat als de Herald, die, [het onderzoek] zei, na "gesprekken met Satan, hebben vastgesteld dat paus Franciscus 'de man van de duivel' is."[iv]

Wanneer de seculiere wereld op zoek is naar een religieuze leider om op te staan en alle problemen van de mensheid op te lossen, zullen velen naar de paus kijken, aangezien zijn positie historisch geassocieerd is met theocratisch gezag sinds de vorming van de Romeinse kerkelijke hiërarchie. Ondertussen zullen de Westerse protestanten - die Rome nu bespotten om haar huidige en toekomstige immoraliteit en losse standpunten over afgoderij - zichzelf op de rug kloppen omdat ze theologisch verlicht zijn, klaar om op te staan, bereid om ergens voor te staan en een verandering teweeg te brengen... behalve dat dat niet zal gebeuren, want het is een sekte.

Protestants Babylon

De paus is niet de enige leider die op dit moment ons land en onze kerken voorbereidt op een satanisch verbond van eindtijdproporties, en katholieken zijn niet de enige christenen die hun ogen moeten openen voor de hedendaagse afvalligheid. Protestanten staan vaak trots opgeschept met hun eigen versie van veroordelingen van de "geestelijke tekortkomingen van de Katholieke Kerk", waarbij ze zaken als Mariaverering, aflaten, biechtsessies in het biechthokje met priesters als bemiddelaars, ontmoediging van individuele Bijbelstudie, dictatorialisme in de geschiedenis van de hiërarchie/pausdom, enzovoorts aanhalen. Deze auteurs zijn niet ongevoelig voor deze klachten en we zijn het ermee eens dat deze onderwerpen uiterst zorgwekkend zijn. Maar voordat protestanten zichzelf kunnen feliciteren met het feit dat ze meesters van het universum zijn, dragen wij ook bij aan de vorming van een sekte zonder leider die te kwetsbaar zal zijn om de antichrist te herkennen voor wat hij is wanneer hij verschijnt om te leiden. Er zijn zoveel voorbeelden van hoe we het mis hebben dat het moeilijk is om te weten waar te beginnen. Maar omdat lezers misschien aannemen dat sommige dingen die nu besproken gaan worden "ketterij in een ander kerkgenootschap en daarom iemand anders probleem is", is het cruciaal om te onthouden:

  1. De meest overtuigende en misleidende sekte van allemaal is er een met leden die "eruit zien" en "zich gedragen" als gewone, alledaagse mensen die Christus volgen.
  2. Het volgen van Christus vereist dat je gelooft wat de Bijbel over Hem zegt en dat je je strikt houdt aan een lijst van leerstellingen.
  3. De leden van de Westerse Kerk "zien eruit"/"gedragen zich als" gewone, alledaagse mensen die Christus volgen (met bepaalde uitzonderingen die we binnenkort zullen bespreken), maar...
  4. De Westerse Kerk heeft zowel de belangrijkste doctrines van Christus als de centrale christelijke leerstellingen verlaten. Daarom:
  5. De Westerse Kerk is de meest overtuigende en misleidende cultus van allemaal.

Zoals we al zeiden, centrale leerstellingen gelden over de hele linie. Zowel de katholieke kerk met al haar sekten als de protestantse kerk met al haar denominaties zijn eraan gebonden en deze genummerde lijst geldt voor beide. Echter, vanwege de gefragmenteerde kerkgenootschappen in het protestantisme die schijnbaar talloze variaties in de leer vertegenwoordigen, is het toewijzen van "cultus" als een label voor het hele protestantse lichaam een raadselachtiger en ingewikkelder proces.

Daden versus geloofsbelijdenissen

Bij het herkauwen van de ziekte van de Protestantse Kerk is het werkelijk "zijn" van volgelingen van Christus en niet alleen "lijken" op volgelingen van Christus verreweg de belangrijkste overweging, aangezien elke andere positie een cultische vervalsing is.

De geloofsbelijdenis van de kerk zegt: "Ik volg Christus."

De daden van de kerk zeggen: "Ik volg Zijn leerstellingen niet en geloof niet wat het Woord over Hem zegt."

Bijvoorbeeld: De onderzoeksgroep voor Christelijke statistieken, Barna Group, identificeert in zijn definitie van de term "Bijbels wereldbeeld" zes universele niet-onderhandelbare zaken binnen het Christendom als geloofssysteem, gebaseerd op interkerkelijk onderzoek naar centrale Christelijke leerstellingen die sinds 1995 zijn verzameld. Deze essentiële zaken, die voor alle protestantse kerkgenootschappen gelden, zijn:

  1. "Er bestaat een absolute morele waarheid.
  2. De Bijbel is volledig betrouwbaar en accuraat.
  3. Satan is een echt wezen, niet slechts een symbool van zonde.
  4. Alleen een goed mens zijn brengt iemand niet naar de hemel.
  5. Jezus kwam naar de aarde en was zondeloos.
  6. "God is de alwetende, almachtige schepper van de wereld die vandaag de dag nog steeds het universum regeert.

Deze auteurs (en iedereen in de SkyWatch TV en Defender Publishing kring) zijn het eens met elk punt op deze lijst. Hoewel wij waarschijnlijk verschillende dingen zouden toevoegen, zouden we zeker niets wegnemen van deze rudimentaire, fundamentele onderdelen van het Christelijk geloof. Barna rapporteert echter dat slechts 17 procent van de praktiserende christenen in de VS een "bijbels wereldbeeld" heeft, gebaseerd op geloof in deze zes dingen.[vi]

Dat komt misschien als een schok (voor ons in ieder geval wel!), maar het is een plausibele statistiek als we echt gaan graven om te zien wat de hedendaagse westerse christenen eigenlijk geloven: Eén onderzoek rapporteert dat 45 procent van de Amerikaanse christenen toegeeft dat "zekerheid over [Christus] onmogelijk is" en slechts 34 procent gelooft dat Hij "betrokken is bij hun leven,"[vii] terwijl een ander onderzoek stelt dat 46 procent van de wedergeboren christenen gelooft dat Jezus zondigde toen Hij op aarde was. [viii] Eén rapport laat zien dat slechts 41 procent van de Amerikaanse christelijke volwassenen in de babyboomgeneratie van mening is dat de Schrift "volledig accuraat is in al haar leerstellingen", en dit verbijsterend lage aantal springt slechts naar 43 procent voor dezelfde categorie gelovigen in de millennials-, Gen-X- en "ouderen"-generaties. [ix] Tussen 1993 en 2018 zijn christenen gedaald van 89 procent naar 64 procent in hun overtuiging dat getuigen van de verlorenen een plicht is van hun geloof,[x] terwijl 47 procent van de praktiserende christenen in de leeftijd van Millennials zelfs denkt dat evangelisatie moreel verkeerd is, omdat het iemand onder druk kan zetten om van geloof te veranderen! [xi] Deze auteurs weten niet wat erger is: het feit dat zoveel christenen niet denken dat de Grote Opdracht hun verantwoordelijkheid is - of het feit dat van de 1.004 regelmatige christelijke kerkgangers in de VS die in 2017 werden gevraagd naar de Grote Opdracht, 25 procent zich niet kon herinneren wat het was en 51 procent de term zelfs nog nooit in hun leven had gehoord![xii] Dit betekent dat ten minste 76 procent van de christenen niet effectief is in het verspreiden van het evangelie. Misschien zouden de cijfers indrukwekkender zijn als we wisten hoe we met mensen moeten bidden, maar zoals het er nu voor staat, doet slechts 2 procent van de biddende Amerikanen dat met een andere persoon erbij.[xiii]

Vanaf oktober 2020 geeft het laatste grootschalige onderzoeks- en statistiekrapport aan dat 58 procent van de evangelicalen "de Heilige Geest tot een symbolische status heeft gedegradeerd", en Zijn rol als een echte Persoon van de Drie-eenheid ontkent. Een leugen is niet langer een zonde, volgens 40 procent, zolang "het persoonlijke belangen bevordert of iemands reputatie beschermt," en seks voor het huwelijk is aanvaardbaar voor de helft van alle evangelicals. Redding kan worden verdiend door goed te doen, zegt 48 procent. Abortus is moreel aanvaardbaar voor 34 procent, wat logisch is als 44 procent denkt dat de leer van de Bijbel over dit onderwerp niet duidelijk is en 40 procent gelooft zelfs niet dat menselijk leven heilig is. Dit is waarschijnlijk de reden waarom 39 procent niemand respecteert die een ander geloof aanhangt (wat ironisch is, aangezien het hele geloofssysteem dat hier wordt beschreven niet orthodox is). Pinkstergelovigen/charismatici zijn echter niet indrukwekkender: 69 procent verwerpt de absolute morele waarheid; 54 procent is het er niet mee eens dat het menselijk leven heilig is; 50 procent beweert dat de Bijbel dubbelzinnig is over abortus; en 45 procent is niet wedergeboren! Maar van alle groepen nemen de protestanten de leiding wat betreft het synchroniseren van hun christendom met de geseculariseerde cultuur van het Westen: 63 procent zegt dat God niet de verschaffer van de waarheid is en dat de Bijbel niet kan worden vertrouwd om door God gegeven principes volledig weer te geven; een schokkende 81 procent gelooft dat mensen hun eigen morele kompas kunnen zijn omdat mensen in wezen goed zijn; slechts 33 procent maakt er een gewoonte van om zonden te belijden en vergeving te vragen aan God, en een magere 13 procent leest regelmatig de Bijbel. In de samenvatting van het onderzoek staat "Zestig procent (60%) van de overtuigingen van mainline protestanten zijn rechtstreeks in strijd met de bijbelse leer."[xiv]

Als onze geloofsbelijdenissen niet overeenkomen met onze daden, dan noemen we dat "hypocrisie". Houd dat in gedachten.

Het gaat echter niet alleen om de gegevens die de ervaren onderzoeksgroep Barna verzamelt.

Ligonier Ministries houdt actuele enquêtes over de staat van de kerk en onderzoekers daar hebben zich toegelegd op het elke twee jaar rapporteren over hoe protestantse kerkgangers in het Westen denken over de centrale doctrines van het christendom. Het meest recente onderzoek, uitgevoerd in samenwerking met LifeWay Research, werd in september 2020 gepubliceerd. De bevindingen waren ontstellend. Duizenden mensen van alle geloofsovertuigingen, atheïsten en mensen met onduidelijke of onbesliste standpunten, hebben hun mening gegeven. In totaal was 48 procent het ermee eens dat de Bijbel slechts een van de historische "heilige geschriften" van onze wereld is die "oude mythen" vastleggen, maar dat het geen enkele waarheid bevat, en 52 procent ontkende de goddelijkheid van Christus. Dit is zeker triest voor het publiek, maar veel, veel erger waren de cijfers die specifiek werden gerapporteerd over het geloof van evangelische christenen in het Westen, die slecht beginnen en alleen maar slechter worden:

  • 26 procent denkt dat kerkdiensten niet effectief kunnen zijn voor de wereld tenzij hun erediensten "onderhoudend" zijn.
  • 39 procent is het ermee eens dat "materiële zegeningen" een gegarandeerde beloning zijn voor geloof (dat kwaadaardige welvaartsevangelie van de afgelopen decennia klampt zich nog steeds vast...).
  • 46 procent neemt een ontspannen standpunt in over zonde en is het ermee eens dat mensen over het algemeen "van nature goed" zijn.
  • 65 procent gelooft dat Jezus een wezen is dat God heeft geschapen (in tegenstelling tot het geloof in de Menswording van God, het Woord dat vlees is geworden, aka de weg waardoor verlossing mogelijk is - vgl. Johannes 1:1, 8:58; Romeinen 9:5; Hebreeën 1:1-4).
  • 30 procent is het eens met de stelling dat "Jezus een groot leraar was, maar niet God" (een regelrechte ontkenning van de goddelijkheid van Christus).
  • 18 procent antwoordde dat de Heilige Geest een christen kan opdragen iets te doen wat de Bijbel uitdrukkelijk verbiedt (mensen, 18 procent lijkt misschien een klein en bemoedigend getal, maar vergeet niet dat dit bijna een vijfde van alle evangelicalen vertegenwoordigt, wat alarmerend hoog is als je bedenkt hoe godslasterlijk het is om te suggereren dat de Geest van God ons in de tegenovergestelde richting van Zijn eigen Woord zou leiden!)

En tot slot de meest demotiverende statistiek van allemaal:

  • 42 procent (bijna de helft!) van alle evangelicals omarmt de schaamteloos syncretistische/idolate ketterij dat "God de aanbidding van alle religies accepteert."[xv]

President en CEO van Ligonier Ministries, Chris Larson, is correct in zijn berisping als hij schrijft: "Mensen binnen de kerk hebben net zo hard duidelijk Bijbelonderwijs nodig als mensen buiten de kerk."[xvi] Elders gaf de hoofd academische functionaris van de bediening, Stephen Nichols, die ook president is van Reformation Bible College, zijn mening na het zien van de verpletterende klap van het onderzoek: "Terwijl de cultuur om ons heen in toenemende mate haar morele kompas loslaat, drijven belijdende evangelicals helaas weg van Gods absolute standaard in de Schrift.... Dit is een tijd voor christenen om de Schrift ijverig te bestuderen."[xvii]

Nee, Stephen, die tijd was gisteren. Vandaag zijn we te laat en de schade die onze traagheid het Lichaam heeft toegebracht is een etterende madenpoel.

VOLGENDE: Het treinwrak van de moderne geïnstitutionaliseerde religie

Eindnoten

[i] “Pope Francis at Mass: Bishops Must Pray to Overcome ‘Great Accuser,’” September 11, 2018, Vatican News, last accessed October 22, 2020, https://www.vaticannews.va/en/pope-francis/mass-casa-santa-marta/2018-09/pope-francis-mass-great-accuser-bishops-scandal.html.

[ii] Pope John Paull II, in a public homily on Sunday February 3, 1985; translated and archived by the official Vatican website: “Apostolic Journey to Venezuela, Ecuador, Peru, Trinidad and Tobago: Liturgy of the Word in Cuzco,” Vatican , last accessed October 16, 2020, http://w2.vatican.va/content/john-paul-ii/es/homilies/1985/documents/hf_jp-ii_hom_19850203_cuzco.html.

[iii] “Statue of Ancient God of Child Sacrifice Put on Display in Rome,” November 6, 2019, LifeSite News, last accessed January 10, 2020, https://www.lifesitenews.com/news/statue-of-ancient-god-of-child-sacrifice-put-on-display-in-rome-days-before-amazon-synod .

[iv] Thomas Horn, “Visions, Chaos, and the Coming of Antichrist,” 1:03:19–1:11:25; 1:27:47–1:29:48, Stand 2020 Defender Conference , presentation 4 on DVD Conference Collection released September, 2020. Available here: https://www.skywatchtvstore.com/products/stand-2020-defender-conference-dvd-6-disc-box-set?_pos=1&_sid=a8e8c4ebd&_ss=r .

[v] “Competing Worldviews Influence Today’s Christians,” May 9, 2017, Barna , last accessed October 29, 2020, https://www.barna.com/research/competing-worldviews-influence-todays-christians/ .

[vi] Ibid.

[vii] “American Worldview Inventory 2020—At a Glance…Release #3: Perceptions of God,” April 21, 2020, Cultural Research Center, Arizona Christian University , last accessed October 29, 2020, https://www.arizonachristian.edu/wp-content/uploads/2020/04/CRC-AWVI-2020-Release-03_Perceptions-of-God.pdf .

[viii] “How We Got Here: Spiritual and Political Profiles of America,” May 23, 2017, Barna, last accessed October 29, 2020, https://www.barna.com/research/got-spiritual-political-profiles-america/.

[ix] “A Snapshot of Faith Practice Across Age Groups,” July 23, 2019, Barna, last accessed October 29, 2020, https://www.barna.com/research/faithview-on-faith-practice/ .

[x] “Sharing Faith Is Increasingly Optional to Christians,” May 15, 2018, Barna, last accessed October 29, 2020, https://www.barna.com/research/sharing-faith-increasingly-optional-christians/.

[xi] “Almost Half of Practicing Christian Millennials Say Evangelism Is Wrong,” February 5, 2019, Barna, last accessed October 29, 2020, https://www.barna.com/research/millennials-oppose-evangelism/ .

[xii] “51% of Churchgoers Don’t Know of the Great Commission,” March 27, 2018, Barna, last accessed October 29, 2020, https://www.barna.com/research/half-churchgoers-not-heard-great-commission/ .

[xiii] Silent and Solo: How Americans Pray,” August 15, 2017, Barna , last accessed October 29, 2020, https://www.barna.com/research/silent-solo-americans-pray/ .

[xiv] “American Worldview Inventory 2020—At a Glance…Release #11: Churches and Worldview,” October 6, 2020, Cultural Research Center, Arizona Christian University, last accessed November 4, 2020, https://www.arizonachristian.edu/wp-content/uploads/2020/10/CRC_AWVI2020_Release11_Digital_04_20201006.pdf .

[xv] “The State of Theology,” a survey conducted by Ligonier Ministries and LifeWay Research in March of 2020, findings released September 8, last accessed October 29, 2020, https://thestateoftheology.com/ . Note that not all of these statistics are covered on the “Key Findings” tab. One wishing to observe the list in its entirety must click on the “Data Explorer” tab at the top right of the main study page.

[xvi] Ibid.

[xvii] Nichols, Stephen, as quoted in: Michael Foust, “‘Drifting Away’ from Scripture: 30 Percent of Evangelicals Say Jesus was Not God, Poll Shows,” August 27, 2020, Christian Headlines, last accessed October 29, 2020, https://www.christianheadlines.com/contributors/michael-foust/drifting-away-from-scripture-30-percent-of-evangelicals-say-jesus-was-not-god-poll-shows.html.

Bron: POWDERKEG: HOW MODERN CONDITIONS ARE PRIMING SOCIETY TO EMBRACE THE BEAST SYSTEM, RIGHT UNDER THE NOSE OF A SLEEPING CHURCH…ARTICLE 36, THE VATICAN AND PROTESTANT BABYLON » SkyWatchTV