www.wimjongman.nl

(homepagina)

De Man van de Zonde over het nemen van het wereldtoneel

27 augustus 2020 - door SkyWatch Editor

Deel 1 - Deel 2 - Deel 3 - Deel 4 - Deel 5 - Deel 6 - Deel 7 - Deel 8
Deel 9 - Deel 10 - Deel 11 - Deel 12 - Deel 13

()

Satan, zo wordt aangenomen, heeft een man klaarstaan om de rol van de Antichrist te vervullen op vele momenten in de geschiedenis. Mannen als Antiochus Epiphanes, Nero, Hitler en andere tirannen hebben in de Bijbelse profetie eigenschappen die aan de Antichrist worden toegeschreven.

Antiochus ging bijvoorbeeld de Joodse Tempel binnen en verontreinigde het altaar door het met varkensbloed te besmeuren. De Antichrist zal, zo wordt ons door Jezus verteld, de Joodse Tempel op een vergelijkbare manier bevuilen in het midden van de Verdrukking. Hitler bijvoorbeeld, vervolgde de Joden op de meest gruwelijke manier op dat moment in de geschiedenis en vermoordde zo'n zes miljoen van Gods uitverkorenen. De antichrist zal veel meer van het Huis van Israël en anderen vermoorden dan de Duitse Führer.

Hij zal de verachtelijkste man zijn die ooit voet op aarde heeft gezet en zal het podium betreden voor het laatste stuk van dit tijdperk. Gezien de vertakkingen van de relatief kleine crisis die de wereld de laatste tijd heeft doorstaan, de coronaviruspandemie, zal de Man van de Zonde de crisis vele malen groter maken.

Naast de emotionele verwoesting die wordt veroorzaakt door het verlies van directe familieleden en vrienden, zullen bedrijven ongetwijfeld onmiddellijk falen door de vermisten die nodig zijn om de handel en andere elementen van het leven voort te zetten. Maar de meest verpletterende mogelijkheid om te overwegen is dat elk kind onder de leeftijd van eigen verantwoording zal worden verwijderd en meegenomen om bij Christus te zijn op dat verbluffende moment.

Kinderen die lichamelijk zijn gestorven waren/zullen direct bij de Heer zijn. Dit komt omdat zij in Gods genadevolle economie als onschuldigen worden gezien.

Het belangrijkste is dat het een INDIVIDUELE kwestie is - God gaat één op één, niet collectief of corporatief om met de verlossingskwestie. Aanvaarding van Christus is gebaseerd op een beslissing om te accepteren of af te wijzen. Degenen die dat niet hebben gedaan - en dat ook nooit hebben gedaan - omdat ze niet het mentale vermogen hebben om te begrijpen en het niet kunnen accepteren of afwijzen.

De Bijbel zegt dat degenen die weten dat ze goed moeten doen en het niet doen, zondigen. Omgekeerd stelt het geheel van de Schrift het geval voor dat degenen die niet weten dat ze verloren zijn door de zonde, niet veroordeeld worden. Maar wanneer de volwassenheid dit begrip brengt, (en de Heilige Geest trekt hen aan en veroordeelt hen voor de zonde), dan moeten zij Gods aanbod tot verzoening accepteren.

Paulus zegt dat "alles in een ogenblik zal veranderen, in een oogwenk." Wat betekent dit - "allen" die "in" Christus zijn? Het verwijst naar het feit dat allen die verlost zijn door het vergoten bloed van Jezus, deel uitmaken van het Lichaam van Christus - de Gemeente. Kinderen - ook al zijn ze in zonde geboren vanwege Adams ongehoorzaamheid - zijn 'in' Christus voordat ze in staat zijn om Gods voorziening voor verlossing te begrijpen. Niemand die 'in' Christus is, zal de toorn van God onder ogen moeten zien tijdens de komende verdrukking.

Een gedeelte van de Schrift over de toorn van God die de positie van allen in Christus aan de orde stelt, is hier in Thessalonicenzen te vinden:

Want God heeft ons niet bestemd tot toorn, maar tot het verkrijgen van de zaligheid, door onze Heere Jezus Christus, Die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij wij waken, hetzij wij slapen, samen met Hem zouden leven. (1 Thessalonicenzen 5:9-10)

Tijdens dit Genadetijdperk (ook wel het Kerktijdperk genoemd) zullen allen die geboren zijn en niet de leeftijd van begrip (dus verantwoording) hebben bereikt, naar Christus gaan als ze sterven. Dit is volledig in overeenstemming met het karakter van God, zoals duidelijk is uiteengezet in zijn heilige liefdesbrief aan de mensheid.

Alle kinderen die zijn gestorven voordat ze volwassen genoeg waren om beslissingen te nemen over hun verlossing, zijn nu bij Christus. Tot Gods heilige lof, dat omvat elk van de miljoenen en miljoenen baby's die dit boosaardige wereldsysteem heeft geaborteerd en nog steeds vermoordt. Dit aantal onschuldigen omvat elk kind dat door de geschiedenis heen in oorlogen is gedood of dat door andere oorzaken is gestorven.

De Schriftpassage die spreekt over het feit dat iemands naam uit het Levensboek van het Lam is geschrapt, gaat hier op in. De namen van allen die geboren worden staan in dat boek, geloven we. Kinderen die de leeftijd bereiken dat zij beseffen dat Christus de weg naar de verlossing is, maar Gods weg verwerpen (Johannes 14:6) hun namen zijn uitgewist. Zij worden teruggeschreven wanneer de verlossing plaatsvindt op de enige manier die God voorschrijft.

KIJK! GELOVEN DE VATICAANSE AUTORITEITEN DAT PAUS FRANCISCUS DE LAATSTE PAUS VAN DE APOCALYPS IS? VERRASSEND ANTWOORD!

En we zijn ervan overtuigd dat geen enkel kind dat geboren is tijdens die afschuwelijke, zeven jaar durende periode die Grote Verdrukking heet, ooit die leeftijd zal bereiken. Dus alle kinderen die in die tijd geboren zijn, zullen bij de Heer zijn - ofwel bij de dood, ofwel bij de oordelen na de triomfantelijke wederkomst van de Heer Jezus. Lees hier trouwens de woorden van Jezus:

Maar wee de zwangeren en de zogenden in die dagen! (Matteüs 24:19)

Jezus heeft het hier over Het Verdrukkinstijdperk. Vergeet niet, dat is de laatste zeven jaar van de menselijke geschiedenis voor zijn tweede komst. De Heer noemt twee leeftijdsclassificaties: 1) kinderen die in de baarmoeder zijn, en 2) degenen die zo jong zijn dat ze nog aan de borst van hun moeder zijn.

Er wordt zelfs geen melding gemaakt van peuters, d.w.z. degenen die tijdens de Verdrukking verwekt of geboren zullen zijn. Jezus heeft het hier over de helft van de periode van zeven jaar.

Alle kinderen die jonger zijn dan de leeftijd om beslissingen te kunnen nemen over de verlossingskwestie zullen bij Jezus zijn als Hij roept (Openbaring 4:1). In dat verbluffende moment zal de Schepper-God van de Hemel een verklaring afleggen over Zijn mening over abortus en wanneer het leven begint!

De emotioneel verslagenheid onder gezinnen - met name onder moeders - welke zal plaatsvinden wanneer alle kinderen en zelfs degenen die nog niet geboren zijn op slag weg zijn, gaat ons vermogen om ons voor te stellen te boven. Er zal paniek zijn die alle verschrikkingen van de menselijke geschiedenis overstijgt.

Er zal een roep om antwoorden komen. De angst en alamering zullen alleen maar toenemen, totdat de hele wereld in beroering zal zijn. Nogmaals, wij geloven dat de terreur die daaruit zal voortvloeien, verpakt zou kunnen zijn in Jezus' beschrijving van deze tijd:

En er zullen tekenen zijn in zon, maan en sterren, en op de aarde benauwdheid onder de volken, in radeloosheid vanwege het bulderen van zee en golven. En het hart van de mensen zal bezwijken van vrees en verwachting van de dingen die de wereld zullen overkomen, want de krachten van de hemelen zullen heftig bewogen worden. (Lucas 21:25-26)

Tegelijkertijd zullen alle verdenkingen, wantrouwen en haat onder de naties exponentieel groeien. Dit komt omdat God, de Beperker van het kwaad in deze gevallen, zal worden verwijderd. We zien die profetische waarheid weer in de volgende profetie van de apostel Paulus:

En u weet wat [de kracht van God de Heilige Geest] hem nu weerhoudt, opdat hij [de Antichrist] op zijn [Antichristelijke] eigen tijd geopenbaard wordt. Want het geheimenis van de wetteloosheid is al werkzaam. Alleen is er iemand [de Heilige Geest] die hem nu weerhoudt, totdat hij [de Heilige Geest] uit het midden verdwenen is. En dan zal de wetteloze [Antichrist en zijn kwaad] geopenbaard worden. De Heere zal hem verteren door de Adem van Zijn mond en hem tenietdoen door de verschijning bij Zijn komst; (2 Tessalonicenzen 2:6-8)

Wanneer de beperkende invloed van God wordt verwijderd uit de uitoefeningen van het kwaad dat de aarde doordringt, zal de wereld zich weer snel vullen met geweld en boosaardigheid zoals in de tijd van Noach. Het volk op de aarde zal in volle terreur zijn. De nucleaire wapens zullen op dat moment waarschijnlijk worden gebruikt, althans op beperkte basis. Dit zal nog meer paniek veroorzaken. er zal een massale roep om veiligheid en vrede komen.

WAT ONTHULT TOM HORN OVER DE VALSE PROFEET? LEEFT HIJ VANDAAG DE DAG NOG OP AARDE!?

Op dat moment zal de Mens van Satan, de Man van de Zonde, galopperen, rijdend op het symbolische witte paard en veelbelovend zijn voor de wereldvrede. Nogmaals, hier is die profetie:

En ik zag hoe het Lam het eerste van de zegels opende en ik hoorde een van de vier dieren met een stem als van een donderslag zeggen: Kom en zie! En ik zag en zie, een wit paard, en Hij Die erop zat, had een boog. En Hem was een kroon gegeven en Hij trok uit, overwinnend en om te overwinnen. (Openbaring 6:1-2)

Zijn mogelijkheid tot de macht te komen zal ongetwijfeld snel en voor het grootste deel zonder weerstand zijn. De linkse massa's zullen bereid zijn om hun vertrouwen te stellen in deze grote bedrieger. De meeste Joden in de wereld zullen deze charismatische wereldleider omhelzen als iemand die hen vrede en veiligheid zal brengen. Later zullen sommigen van het Huis van Israël, misschien wel de meesten, hem opeisen als hun Messias. Hier is wat Jezus in dit verband heeft voorspeld:

Ik ben gekomen in de Naam van Mijn Vader, maar u neemt Mij niet aan. Als een ander komt, in zijn eigen naam, die zult u aannemen. (Johannes 5:43)

Het primaire doel van de Verdrukking zal zijn voor het oordeel van de anti-Goddelijke rebellen op de aarde en om uit het Joodse volk een overblijfsel te halen dat de natie Israël zal vormen tijdens het Millennium, de duizend jaar durende heerschappij van Christus over een herstelde, ongerepte planeet aarde.

In het proces van het voortbrengen van een derde van de Joodse bevolking in die tijd om de aarde te herbevolken en deel uit te maken van het Koninkrijk van Christus en het Israël van koning David, zal het uitverkoren volk wreedheden en martelaarschap ondergaan die ongeëvenaard zijn in de vervolgingen van de geschiedenis.

Zodra de absolute terreur van de verdwijning van miljoenen mensen over de hele wereld substantieel afneemt, zal er waarschijnlijk een heel andere mentaliteit ontstaan. Degenen die de gedachte aan een God die de moraal regeert en de zondige activiteit veroordeelt verafschuwen, zullen beginnen te geloven dat hun Utopia eindelijk kan worden bereikt. De ongeveer tot in het oneindige opduikende wereldleider zal hen dit vrijwel zeker hun eigen, hoogdravende manier laten denken - althans voor een tijdje - totdat hij, zoals Hitler in het Duitsland van voor 1933, toen hij de vrijheid van handelen aan het Duitse volk leek aan te bieden, totaal tiranniek wordt.

De sfeer van veroordeling die wordt gecreëerd door allen die neerkijken op hun immoraliteit en kwaadaardig gedrag zijn nu verdwenen, de hedonistische goede tijden, zonder de terughoudendheid van de Heilige Geest, zullen in alle ernst beginnen. Satans man van de zonde zal de mensen ervan overtuigen dat ze hun taart kunnen krijgen en die ook kunnen eten, om zo een terecht cliché te gebruiken. Hij zal beloven dat ze kunnen doen wat ze willen, vrij van schuldgevoelens dat ze het ene na ander godsgebod zullen breken. Toch zal hij hen tegelijkertijd garanderen dat ze volledig vrij zijn van de angst dat de chaos van vroeger hun leven ooit nog zal bederven. Hij zal allen ervan overtuigen dat hij - met hun medewerking - de hemel op aarde zal bouwen!

Angst veroorzaakt door het verdwijnen van miljoenen mensen over de hele wereld zal ongetwijfeld veranderen in blijdschap dat ze nu een nieuwe start hebben. Ze zullen een wereld naar eigen keuze opbouwen. Het feest zal beginnen!

Waanideeën van grootsheid

De grote eenwerelddenkers en -planners van de wereld, steeds meer geleid door de man die snel bekend zal worden als de grootste aller tijden, zullen met spectaculaire ideeën komen om de nieuwe wereldorde te creëren. Een deel van dat grootse voorstel zal waarschijnlijk een vredesplan bevatten dat noch de Joden van Israël, noch de door bloed beladen vijanden van Israël zullen kunnen weigeren. In dat plan zal waarschijnlijk worden opgenomen dat de Joden toestemming krijgen om een tempel op de top van de berg Moriah te bouwen.

Ingrediënten van het Grote Plan

Het plan zal waarschijnlijk een volledige herverdeling van de rijkdom omvatten. Mogelijk zullen alle eigendommen van degenen die verdwenen zijn, worden samengevoegd, vervolgens verdeeld binnen de naties en over de wereld. Iedereen zal uiteindelijk waarschijnlijk toegang hebben tot computergebruik, zodat ze in staat zullen zijn om zaken te doen via het hybride internetsysteem dat waarschijnlijk in een fantastisch tempo zal groeien. Het grootste deel van dit fenomenale systeem zal waarschijnlijk het vermogen van elke persoon zijn om te stemmen over leiders en kwesties die elektronisch worden behandeld - een echte werelddemocratie die eindelijk is bereikt!

Ultieme stemfraude

Wat de mensen echter niet zullen weten, is dat hun stemgedrag zal worden gemanipuleerd om resultaten te laten zien waar de grote intriganten naar verlangen.

Volgend deel: De figuren zijn klaar om te spelen in Gods komende toorn

Bron: Man Of Sin About To Take World Stage » SkyWatchTV