www.wimjongman.nl

(homepagina)


(Automatische vertaling, onbewerkt)

Waarschuwing voor de kerk: Wees op je hoede voor wereldbeelden die de Schrift verdraaien

Parrish Alford 03 apr 2024

Homoseksuele activisten zijn niet geïnteresseerd in een samenleven met het christendom en haar leerstellingen, waarschuwt een theoloog, omdat de concurrerende wereldbeelden niet naast elkaar kunnen bestaan.

Colin Smothers, directeur van de Council of Biblical Manhood and Womanhood, zegt dat de LGBT-beweging uiteindelijk het Christendom als tegengesteld wereldbeeld wil verslaan. Om dat doel te bereiken verdraait links vaak de taal van de Bijbel.

"Ik denk echt dat we dat het afgelopen weekend hebben gezien toen de regering Biden, Joe Biden zelf, besloot om op de dag dat christenen over de hele wereld de opstanding van onze Heer Jezus Christus uit de dood vierden, te zeggen dat dit nu de Dag van de Zichtbaarheid van Transgenders is. Ik denk niet dat dit toeval is", zei Smothers tegen presentatrice Jody Hice van de Washington Watch show.

Het Witte Huis verklaarde op Goede Vrijdag dat Paaszondag de Transgender Day of Visibility in Amerika is, een jaarlijks evenement dat op dezelfde dag valt als Pasen.

"Transgender Amerikanen maken deel uit van het weefsel van onze natie. Of ze nu in dienst zijn van hun gemeenschap of in het leger, gezinnen opvoeden of bedrijven runnen, ze helpen Amerika bloeien. Ze verdienen en hebben recht op dezelfde rechten en vrijheden als elke andere Amerikaan, inclusief de meest fundamentele vrijheid om zichzelf te zijn," luidde de proclamatie.

Het officiële Twitter-account van de president plaatste op paasmorgen een herinnering:

"Vandaag, op Transgender Day of Visibility, heb ik een eenvoudige boodschap voor alle trans-Amerikanen: Ik zie jullie. Jullie zijn gemaakt naar het beeld van God en jullie zijn respect en waardigheid waard."

Maar het bericht dat door de president of een contactpersoon werd geplaatst, een verwijzing naar Genesis 1:27, liet opzettelijk de helft van het vers weg, meent Smothers.

"Als je kijkt naar Genesis 1:27, ja God schiep ieder van ons naar Zijn beeld, direct daarna staat dat Hij ons mannelijk en vrouwelijk schiep naar Zijn beeld. Wat we Biden zagen doen toen hij zich in zijn verklaring op dat vers, Genesis 1:27, beriep, is het gebruiken en verdraaien van de Schrift op een manier die zeer tegengesteld is aan de manier waarop het oorspronkelijk bedoeld was, niet alleen door de menselijke auteur, Mozes, maar ook door de goddelijke auteur," zei Smothers. "Dat is precies hoe de vijand de Schrift gebruikt. Het is iets waar alle christenen overal verontwaardigd over zouden moeten zijn."

Een wereldbeeld heeft meestal een aantal basisprincipes. Het probeert vragen te beantwoorden over iemands oorsprong, identiteit, betekenis en doel, aldus Smothers.

De boodschap van Christus aanvallen

Het LGBTQ-wereldbeeld valt het geloof aan.

"Op elk punt gaat de LGBT-ideologie in tegen de fundamentele christelijke boodschap. Je bent geen door God geschapen schepsel. Je bent door jezelf geschapen. Wie ben ik? Je bent geen persoon die een identiteit en een bevestiging van je persoonlijkheid ontvangt van een schepper God, een welwillende schepper God, maar in plaats daarvan ga ik mijn identiteit zelf creëren en hoe mijn gevoelens me vandaag ook leiden, dat is wat ik ga volgen," zei Smothers. "Punt voor punt kun je zien hoe de LGBT-ideologie echt een directe bedreiging en een uitdaging is voor een meer fundamenteel christelijk begrip van de wereld."

Het is belangrijk voor christenen om Gods woord te kennen en te begrijpen wanneer tegengestelde wereldbeelden het proberen te verdraaien voor hun eigen doeleinden.

"We moeten weten wat Gods woord zegt. Wanneer de vijand het woord verdraait, wanneer de vijand de woordenschat en de grammatica van de Bijbel gebruikt, dan hoeven we niet alleen maar te denken: 'Oh, dat klinkt als het christendom,' we zijn in staat om te begrijpen wanneer het tegenovergesteld is, dat het in directe tegenspraak is met de manier waarop dit woord oorspronkelijk bedoeld was," zei Smothers.

Christenen, jullie geloof is draagbaar - draag het uit

Smothers zei dat christenen de aanvallen van de LGBTQ-gemeenschap recht in de ogen moeten kijken.

"We hoeven ons christelijk geloof niet te controleren aan de deur van onze werkplek, aan de deur van onze koffieshop. We controleren ons geloof niet als we de deur van onze eigen kerk uitgaan. We leven overal als christenen," benadrukte hij. "We weten zeker dat links daarmee bezig is. Links smokkelt zijn overtuigingen en ideologie het publieke plein op, en christenen hebben daar ook het volste recht toe."

Bron: Warning to Church: Be wary of scripture-twisting worldviews