www.wimjongman.nl

(homepagina)


(Automatische vertaling, onbewerkt)

Linkse partijen gaan vol naar Bijbelhaat nadat Trump nieuwe editie goedkeurt

Want Uw vijanden woeden, Uw vijanden doen zich gelden.

PSALMEN 83:2 (DE ISRAËLBIJBEL)

Adam Eliyahu Berkowitz

Vorige week gaf president Trump een video vrij waarin hij de "God Bless the USA Bible" van country-muziek singer-songwriter Lee Greenwald goedkeurde, waardoor de linkervleugel in een Bijbelhatende razernij belandde.

"Alle Amerikanen moeten een Bijbel in huis hebben en ik heb er veel. Het is mijn favoriete boek", zei Trump dinsdag in een video op sociale media, waarin hij zijn aanhangers aanmoedigde om de "God Bless The USA Bible" te kopen. "Religie is zo belangrijk en zo ontbrekend, maar het zal terugkomen."

"We moeten het christendom terugbrengen in onze levens en in wat weer een grote natie zal worden," zei Trump. "Onze Founding Fathers deden iets geweldigs toen ze Amerika bouwden op joods-christelijke waarden. Nu ligt dat fundament onder vuur, misschien wel als nooit tevoren."

De Bijbel is de King James versie maar bevat de Amerikaanse grondwet, de Bill of Rights, de Onafhankelijkheidsverklaring, de Belofte van Trouw en de handgeschreven tekst van het refrein van Greenwood's "God Bless The USA". Het wordt verkocht voor $59,99.

Greenwalds website prijst de kenmerken aan:

"Gemakkelijk te lezen, grote letters en een slank ontwerp, deze Bijbel nodigt u uit om Gods Woord overal en altijd te verkennen. Deze bijbel is zo ontworpen dat hij een gemakkelijke leeservaring biedt in de vertrouwde King James Version vertaling. Deze bijbel met grote letters is perfect om mee te nemen naar de kerk, een bijbelstudie, het werk, op reis, enz. Met trots gemaakt in de VS!"

Plannen voor Zondervan en HarperCollins om de Bijbel in 2021 uit te geven ter herdenking van de 20e verjaardag van de 9/11 terroristische aanslagen doken voor het eerst op. De NIV is de best verkopende moderne Engelse vertaling van de Bijbel en is in Noord-Amerika in licentie gegeven door HarperCollins Christian Publishing Inc, een moederbedrijf van Zondervan en Thomas Nelson, evangelische uitgevers. Om de volledige tekst van de NIV Bijbel in de V.S. te kunnen drukken is een licentie van HarperCollins Christian Publishing Inc. of een productieovereenkomst met hen nodig.

De Bijbel deed het "erg goed in de voorverkoop" met ongeveer 700 bestellingen toen een online petitie onder leiding van de in Utah gevestigde evangelische christen John Morehead het project op een zijspoor zette. Hij beweerde dat de editie "een giftige mix was die de uitdagingen voor het Amerikaanse evangelicalisme zal verergeren en brandstof zal toevoegen aan het christelijke nationalisme en de anti-moslim sentimenten die in veel segmenten van de evangelische kerk te vinden zijn".

In het kielzog van de hevige tegenstand stelt de website van de Bijbel dat het product "niet politiek is en niets te maken heeft met welke politieke campagne dan ook".

"GodBlessTheUSABible.com is geen eigendom van, wordt niet beheerd of gecontroleerd door Donald J. Trump, The Trump Organization, CIC Ventures LLC of een van hun respectievelijke opdrachtgevers of filialen", staat er.

Screenshot van Lee Greenwald's website voor de "God Bless The USA Bible".

"GodBlessTheUSABible.com gebruikt de naam, gelijkenis en afbeelding van Donald J. Trump onder betaalde licentie van CIC Ventures LLC, welke licentie kan worden beëindigd of ingetrokken volgens de voorwaarden."

Een "spotlight" sectie op de website toont andere conservatieve persoonlijkheden die poseren met een exemplaar van de bijbel, waaronder Tomi Lahren, Donal Trump Jr., Rita Cosby, Travis Tritt en Gov. Mike Huckabee.

Critici beweren dat het onderschrijven van de Bijbel een gevolg is van Trumps "Christelijk Nationalisme". Jemar Tisby, is een historicus en auteur die Israël beschrijft als "de bezetting" en bezwaar maakt tegen het "letterlijke herstel van de natie Israël vóór de wederkomst van Christus". Tisby maakt bezwaar tegen het associëren van de Bijbel met de oprichtingsdocumenten.

"Wat voor verontwaardiging heeft gezorgd bij deze Bijbel is dat het de Onafhankelijkheidsverklaring, de Amerikaanse grondwet en zelfs de tekst van een liedje van Lee Greenwood bevat. Dus het voegt iets toe aan de Bijbel en het voegt specifieke politieke documenten toe aan de Bijbel die de scheiding van kerk en staat volledig uitwissen."

"Wat hier zo schadelijk aan is, is dat het inspeelt op de toewijding van mensen aan God en hun liefde voor het land, die beide op zichzelf onschuldig of zelfs goed kunnen zijn," zei hij.

Melani McAlister, een professor in Amerikaanse Studies aan de George Washington Universiteit, werd in Slate geciteerd met de woorden: "De Bijbel of de Amerikaanse geschiedenis in de Bijbel plaatsen, of suggereren dat de VS een bron van openbaring is, wordt door veel evangelische gelovigen gezien als een soort ketterij".

McAlister is een voorstander van de antisemitische BDS-beweging en houdt de leugen in stand dat Israël "apartheid" is.

De recensies op Amazon waren vernietigend, met slechts één beoordeling van vijf sterren.

"Dit is de zoveelste Trump-zwendel," schreef een criticus.

"Dit fictieboek staat vol met zinloze seks en geweld," schreef een ander, die eerder haat toonde voor de Bijbel als geheel dan voor de voormalige president die het boek goedkeurde. "Het zou een R moeten krijgen en uit de handen van kinderen gehouden moeten worden.

"Volgens dit eindigen we allemaal op dezelfde plek - de hel," schreef een ander, die de Bijbel en religie in het algemeen leek te beoordelen. "Ik hou er niet van om bedreigd te worden met enge straffen," concludeerde hij, waarbij het onduidelijk was of hij bezwaar had tegen de Bijbelse voorschriften of tegen de beperkingen die de Amerikaanse wet oplegt aan individuen.

Hoewel Trump zichzelf niet omschrijft als een vroom christen, bleek uit een eerder deze maand gepubliceerd onderzoek van het Pew Research Center dat de meeste mensen met een positief beeld van Trump denken dat hij opkomt voor mensen met religieuze overtuigingen zoals die van henzelf.

Greenwood was hoffelijk toen hij reageerde op critici in een interview met Newsmax.

"Ik denk dat het gewoon van de Trump-haters komt," zei Greenwood. "Ik geloof niet eens dat mensen aan de linkerkant religie haten. Het zijn gewoon de Trump-haters", zei Greenwood. "En we promoten deze Bijbel al meer dan drie jaar, dus omdat de president de natie ook heeft gevraagd om te bidden en die specifieke Bijbel te gebruiken."

"Ik bedoel, hij had elke Bijbel kunnen gebruiken, maar omdat het de documenten van onze Founding Fathers heeft, denk ik dat dat het uniek maakt," voegde hij eraan toe.

Greenwood zei ook dat hij "trots was op de president omdat hij naar voren stapte en zei dat hij in God gelooft, dat hij een christen is en dat deze natie nog steeds zou moeten bidden voor ons land."

De Bijbel lijkt goed te verkopen, want de website waarschuwt dat "het grote aantal bestellingen" betekent dat klanten vier tot zes weken moeten wachten op levering.

Anti-Bijbel en anti-christelijk sentiment manifesteert zich krachtig in het anti-Israël linkse kamp. Een paasdienst in de iconische St. Patrick's Cathedral in New York werd onderbroken door pro-Palestijnse en pro-Hamas demonstranten die met vlaggen zwaaiden en in de weg stonden van geestelijken en gelovigen voordat ze met geweld uit het gebouw werden begeleid.

Ook werd op Paaszondag een trailer met honderden Bijbels in brand gestoken buiten de Global Vision Church in Tennessee, nadat de plaatselijke voorganger was teruggekeerd van een reis naar Israël.

"Gelukkige opstandingszondag", schreef pastor Greg Locke op Facebook. "Vanochtend om 6:00 uur zagen onze beveiligingscamera's een man die een aanhanger midden op het kruispunt afzette en de weg naar onze kerk blokkeerde. Daarna stapte hij uit en stak een hele trailer vol bijbels in brand, vlak voor onze kerk. Er was een vrouw die de hele nacht had doorgereden om bij onze kerk te komen en zij stond op de parkeerplaats en kon snel politieagenten laten komen, maar het was nogal een tafereel om wakker te worden op mijn eerste ochtend terug uit Israël. Het verkeer moest in alle richtingen worden geblokkeerd, maar ze zijn bijna klaar met opruimen. Het wordt een geweldige dag in de Heer."

Bron: Left -Wing goes full Bible-hatred after Trump endorses new edition - Israel365 News