www.wimjongman.nl

(homepagina)


De verlossende en transformerende kracht van Gods liefde

Juli 2023

In een wereld die vaak gevuld is met onrust en onzekerheid, vinden we vaak troost en kracht in verhalen die ons hart raken en ons herinneren aan de wonderen die zich kunnen ontvouwen als we ons overgeven aan de warme omhelzing van Gods liefde. Dit specifieke verhaal uit onze recente nieuwsbrief van juli belichaamt de diepgaande reis van een vrouw wier leven voor altijd veranderde door de ontmoeting met de buitengewone kracht van Gods liefde.

"Toen ik 17 werd, dwong mijn vader me te trouwen met een man die ik niet kende. Mijn man sloot me elke dag op in huis en ik kon het huis niet uit zonder zijn toestemming. Hoewel hij alcoholist was, had hij een hoge functie bij de Islamitische Revolutionaire Garde van Iran. De meeste nachten kwam hij dronken thuis en sloeg me in elkaar voordat hij me gewelddadig verkrachtte. In wanhoop probeerde ik drie keer zelfmoord te plegen, maar ik werd op wonderbaarlijke wijze gered en stierf niet.

Op een avond, vlak voordat ik naar bed ging, klaagde ik huilend tegen God: "U bent noch liefde noch rechtvaardig. U kijkt alleen maar toe hoe ik dagelijks lijd en U doet er niets aan. Maar die nacht had ik een droom. Ik zag een man in een witte jurk die naar me toe kwam, zijn armen wijd opende en zei: "mijn dochter, kom in mijn armen". Ik rende naar hem toe en viel in zijn armen en begon te huilen. Ik wist niet wie hij was, maar ik voelde intens zijn vaderlijke liefde. Ik was vredig, veilig en gelukkig in zijn armen. Hij aaide mijn haar en praatte zachtjes tegen me. Zoveel vreugde en vrede had ik nog nooit in mijn leven gevoeld. Ik hield hem zo stevig vast dat ik zijn hartslag kon horen.

Toen ik wakker werd, was het leven anders. Ik voelde Zijn aanwezigheid in mijn huis en de hele tijd bij me. Vanaf die dag voelde ik hoop en vreugde in mijn hart en kwam de lach terug in mijn leven. Mijn familie was verbaasd over de verandering in mij. Toen ik hen over mijn droom vertelde, zeiden ze "het was zeker een van de Islamitische heiligen die naar je droom was gekomen." Maar in mijn hart wist ik dat dat niet waar was.

Drie dagen later ging ik met mijn moeder naar de stad om te winkelen. Ik dacht alleen maar aan mijn droom en hoeveel liefde, vrede en vreugde ik voelde in de armen van die man uit mijn droom. Plotseling kwam er een vrouw naar me toe, hield mijn hand vast en zei: "De Heer heeft me gestuurd om je te vertellen dat Hij heel veel van je houdt. Je bent niet alleen en Hij heeft goed nieuws voor je." Toen ik haar woorden hoorde, herinnerde ik me mijn droom en begon te huilen. Ik vertelde haar mijn droom. Ze zei: "Die man in de witte jurk in je droom was Jezus Christus. Vandaag bad ik 'God stuur me naar iemand die U hebt uitgekozen en voorbereid voor uw Goede Nieuws'. Toen ik jou zag, zei Hij tegen me: 'Dit is mijn verloren kind, doe haar de groeten van mij. Ik huilde toen ze me vertelde over de God van de liefde. Ze vertelde me dat Jezus die naar mijn droom kwam niet zomaar een profeet is, maar God zelf.

En Hij was het die haar stuurde om mij over de waarheid en het licht te vertellen. Ik vroeg haar: "Hoe kan ik Hem de hele tijd in mijn hart hebben?" Ze antwoordde: "Door te bidden en Hem in je hart uit te nodigen." Ze gaf me een klein Nieuw Testament. In de Bijbel schreef ze haar telefoonnummer en de frequentie van Shabakeh7 (het kanaal van Iran Alive).

Op het moment dat ik afstemde op Shabakeh7, hoorde ik de presentator van een programma zeggen: "Jullie die naar dit programma kijken, jullie zijn je hele leven afgewezen en misbruikt. Jullie hebben veel geleden en veel gehuild. Vandaag wil Jezus je tranen afvegen, je hart genezen, je redden en je een nieuw leven geven. Wil je gered worden?" Ik knielde onmiddellijk en met veel tranen in mijn ogen zei ik tegen Jezus: "Ik hou van je, Jezus. Kom in mijn hart." Die avond werd ik gered. Wat een heerlijke nacht was dat.

De volgende ochtend belde ik de vrouw die me de Bijbel had gegeven en vroeg of ik haar kon zien. Toen ik haar zag, vertelde ik haar dat ik mijn hart aan Jezus had gegeven en gered was. Ze was erg blij, omhelsde me en gaf me een klein houten kruis cadeau. We spraken veel over Jezus en ik stelde veel vragen. Ze bracht me in contact met de Shabakeh7 online kerk.

Nu is het een jaar geleden dat ik mijn weg met Jezus begon. Ik eet mijn maaltijden met Jezus en ik dans met Jezus. Mijn leven is een gelukkig en mooi leven geworden. Ik bid voor mijn man. Daardoor is hij veel veranderd. Hij behandelt me vriendelijk en mishandelt me niet meer lichamelijk. Ik weet dat de Heer zijn hart verandert en op een dag zal hij ook gered worden."

()"Ik deel mijn verhaal met de hoop dat het anderen inspireert en hoop brengt die misschien met soortgelijke worstelingen te maken hebben. De kracht van Gods liefde en genade kent geen grenzen en ik ben een levend bewijs van Zijn transformerende kracht. Moge Zijn licht schijnen op allen die in nood zijn en hen dezelfde vreugde en vrijheid brengen die ik heb gevonden."

Sarina's verhaal is een opmerkelijk bewijs van het voortdurende werk van de Heer in de harten van talloze vrouwen, waaronder vrouwen zoals Sarina, in Iran. Jezus heeft Zijn leven opgeofferd voor Sarina en anderen in Iran, door Zichzelf aan hen te openbaren door middel van visioenen en dromen en door hun harten voor te bereiden om het Evangelie te ontvangen. God heeft Zijn deel vervuld en nu is het onze verantwoordelijkheid om het onze te vervullen.

Dit verhaal, samen met onze ministry updates en talloze lofprijzingsverslagen, verscheen in onze maandelijkse nieuwsbrief. Als je onze maandelijkse updates per post wilt ontvangen, laat het ons dan weten door dit formulier in te vullen.

Bron: Jesus Visited an Iranian Woman