www.wimjongman.nl

(homepagina)


Troost vinden in geloof: Giftige relaties en misbruik overwinnen

Door Iran Alive - 2 Augustus 2023

Op dit moment protesteren Iraanse vrouwen moedig tegen de corruptie en het onrecht van de regering, vooral tegenover Iraanse vrouwen. We zijn toegewijd om vrouwen en hun families in Iran te bereiken en de liefde, hoop en vrijheid te delen die alleen in Jezus Christus gevonden kunnen worden. Vandaag delen we een inspirerend getuigenis dat de levensveranderende impact van Jezus Christus belichaamt. Laat ons je voorstellen aan Lily Meschi, een vrouw die een tumultueuze reis van verlies, wanhoop en giftige relaties achter de rug heeft, om vervolgens hoop, genezing en een diep gevoel van doelgerichtheid te ontdekken door haar ontmoeting met Jezus.

Lily's wortels lagen stevig in Iran, waar ze een comfortabel leven leidde met haar liefhebbende familie, diep toegewijd aan het Islamitische geloof. Haar leven nam echter een plotselinge wending toen haar vader een financiële crisis doormaakte. Hierdoor moest ze naar Duitsland verhuizen, terwijl haar zus en moeder in Iran moesten blijven vanwege immigratieproblemen. Door de afstand tot haar hechte familie voelde Lily zich kwetsbaar en eenzaam. Gelukkig gaf de kans die haar vader kreeg om een restaurant te openen in de Verenigde Staten hen de kans om herenigd te worden. Maar het kwam met een offer - Lily moest instemmen met een gearrangeerd huwelijk met een man die 14 jaar ouder was. Het leek de enige manier voor haar familie om samen te zijn.

Tegen haar eigen wil in, belandde Lily in een giftig en gewelddadig huwelijk, waar ze zich gevangen en geïsoleerd voelde. Pas anderhalf jaar na haar huwelijk ontmoette ze de Heer. In eerste instantie zag ze Jezus als een van de grootste profeten die wonderen deed. Maar een gesprek met haar vrienden over "opnieuw geboren worden" raakte Lily. Toen haar vriendin Johannes 1:1 en Johannes 1:14 voorlas, kreeg Lily tranen in haar ogen en voelde ze de Heilige Geest in haar bewegen. Toen wist ze dat Jezus Christus haar Heer en Redder was.

Met onwrikbare vastberadenheid nam Lily de levensveranderende beslissing om het christendom van ganser harte te omarmen. Haar ontmoeting met de Heilige Geest veranderde haar perspectief en ze kwam uit de schaduw van een giftig huwelijk en begon aan een reis van genezing en kracht.

Met de hulp van het wekelijkse discipelschapsprogramma van Iran Alive Ministries in het Farsi groeiden Lily en haar gezin in hun nieuwe geloof als gelovigen in Christus. Deze bediening was een startpunt op haar pad van verlossing en hielp haar de moed te vinden om haar ervaringen te delen, waardoor talloze anderen geïnspireerd werden om steun te zoeken en zich uit te spreken tegen misbruik.

( )

Naarmate Lily's geloof groeide, groeide ook dat van haar familie. Ook zij vonden troost en een doel in hun nieuwgevonden geloof en stonden samen als een baken van hoop en veerkracht.

Lily's verhaal getuigt van de ongelofelijke kracht van een enkele beslissing om Christus te volgen, die niet slechts één leven verandert, maar vele. Haar reis is een lichtbaken voor Iraanse vrouwen die geconfronteerd worden met giftige relaties en misbruik, en benadrukt het belang van het vinden van een gemeenschap die geworteld is in Gods volmaakte liefde.

In een wereld vol beproevingen en uitdagingen schijnt de genade van God helder en verlicht wegen van transformatie en hernieuwde hoop. We zijn toegewijd aan het versterken van levens zoals dat van Lily door middel van onze initiatieven. Jouw steun kan een ongelooflijk verschil maken in het leven van mensen die met tegenslagen te maken hebben, door hoop, genezing en een betere toekomst te bieden.

"Een volgeling van Christus worden was de beste beslissing die ik in mijn leven heb genomen." Hoeveel vrouwen zoals Lily in Iran of de diaspora wachten op hun beste beslissing om Christus in hun leven te accepteren?" Het is aan ons om vandaag een beslissing te nemen om samen met God vrouwen, mannen en kinderen in Iran over Christus te leren. Media is ons gereedschap en een historische kans om de natie van Iran te bereiken voor Christus!

Bron: How One Decision Can Change Your Life