www.wimjongman.nl

(homepagina)


Profetisch gebulder in Israël

Door Terry James - 5 april 2023

Profetische woorden gesproken door Jezus hebben een bijzondere betekenis. Hij is God, de tweede Persoon van de Godheid, die alles wat er is in het leven heeft geroepen. Hij is de kracht die al het geschapene bijeenhoudt. Voor Hem en door Hem zijn alle dingen gemaakt.

Hoe kan een sterveling de oneindige macht begrijpen die de sterren tegen dat zwarte, fluwelen gordijn heeft geworpen dat ons aardse verblijf scheidt van het eeuwige rijk van Christus' majesteit?

Dus als we de woorden van Jezus beschouwen, moeten we begrijpen dat het niet zomaar woorden zijn. Zijn woorden zijn zo diepgaand, zo krachtig, dat ze betekenis hebben boven alle anderen.

Dit wil niet zeggen dat andere profeten en hun profetieën in de Bijbel minder dan 100 procent het Woord van God zijn. Ik bedoel alleen dat woorden gesproken door Jezus Christus van verhoogd belang moeten worden geacht. We moeten bijvoorbeeld extra aandacht besteden aan Zijn profetische woorden als we ze beschouwen in het licht van zaken en gebeurtenissen die we in deze dagen zien gebeuren.

Ik begin met deze woorden omdat ik geloof dat wij getuige zouden kunnen zijn van de bijzondere manifestatie van Christus' voorspelling op een zeer specifieke manier.

De woorden van de Heer waarover ik schrijf betreffen een gebied van profetie dat we al vele malen hebben bekeken:

"En er zullen tekenen zijn in de zon, en in de maan, en in de sterren; en op de aarde benauwdheid der volken, met verbijstering; de zee en de golven bulderen" (Lucas 21:25).

Hoewel we zouden kunnen wijzen op geweldige signalen met betrekking tot de eerste twee profetische indicatoren die Jezus hier geeft, is het derde teken relevant voor dit onderzoek: "de zeeën en de golven" zullen "bulderen".

We beginnen met te benadrukken dat het nummer één signaal in heel de Bijbelse profetie vooraan staat; Israël is de eerste en belangrijkste zaak om te overwegen. Gods uitverkoren natie is, zoals wij zeggen, Gods profetische klok. Dat uurwerk heeft nog nooit zo centraal gestaan om te bepalen waar deze generatie staat op Gods profetische tijdlijn als nu.

Het is dus verstandig om te kijken naar wat er nu in Israël gebeurt. Dat wil zeggen, het is verstandig om aan de Joodse staat te denken in termen van "de zeeën en golven die bulderen" waarvan Jezus zei dat ze het einde van het tijdperk zullen markeren.

Nogmaals, houd ons voorwoord in gedachten - dat Jezus' woorden het waard zijn om bovenal in beschouwing te worden gelaten omdat Hij God is. Daarom stel ik voor dat we over Israël en haar huidige onrust nadenken in het licht van de aansporing van onze Heer om "toe te zien". We moeten goed letten op de chaos die door satanische krachten wordt gezaaid vanwege de krachtige aanwijzing die de grootste van alle profeten ons heeft gegeven. Terwijl wij de ontwikkelingen gadeslaan, moeten wij ons afvragen of "de zeeën en golven die vandaag in Israël bulderen" een diepgaande betekenis hebben voor de nabijheid van de Opname van de Kerk en de ontplooiing van de Verdrukking.

Velen denken dat de "bulderende zeeën en golven" duiden op de letterlijke zeeën en golven - de fysieke schepping - als die bulderen, zoals bij verwoestende weersomstandigheden. Wie echter dieper kijkt, concludeert dat de zin zinspeelt op mensen die in rep en roer zijn. Met andere woorden, de profetie zegt dat "zeeën" van mensen in chaos zullen verkeren.

Jezus' woorden spreken dus van een specifieke tijd van krachtige beroering die verder gaat dan de gewone turbulentie die in de loop van de geschiedenis is ervaren. Het is daarom naar mijn mening niet onwaarschijnlijk dat Jezus hier vertelt over een tijd van oproer waarbij niet alleen mensen in de wereld in het algemeen betrokken zijn, maar meer specifiek over een oproer binnen Gods profetische tijdsbeeld, Israël.

Israël maakt momenteel een enorme beroering door, zoals we leren uit de berichten die elk uur in de media verschijnen. Hier is een voorbeeld:

Honderdduizenden demonstranten namen afgelopen zaterdagavond deel aan de 12e reeks protestbijeenkomsten. Ongeveer 200.000 demonstranten verzamelden zich in Tel Aviv, sloten wegen af, zwaaiden met vlaggen en droegen borden.

Protestleiders schatten dat meer dan 630.000 mensen deze zaterdag in het hele land de demonstraties hebben bijgewoond.

Tijdens de belangrijkste protestmanifestatie werd een mededeling gedaan over de Israëlische minister van Defensie Yoav Gallant, die opriep tot een pauze in de gerechtelijke hervormingen om onderhandelingen mogelijk te maken. Als lid van de Likud-partij kreeg de oproep van Gallant gemengde reacties, waaronder steun van vier andere Likud-leden en de oppositie, terwijl hij werd bekritiseerd door belangrijke regeringsfiguren.

Terwijl veel demonstranten de aankondiging toejuichten, reageerde protestleider Shikma Bressler met de woorden: "Wij eisen dat het hele wetgevingspakket wordt geschrapt."

Nadat duizenden de Ayalon Highway waren opgestroomd en deze urenlang hadden geblokkeerd, gebruikte de politie waterkanonnen om de demonstranten van de snelweg te verdrijven, waarbij ongeveer 30 personen werden aangehouden.

Ook in Tel Aviv kwamen zaterdagavond enkele tientallen tegendemonstranten opdagen, waarvan velen met borden waarop stond: "Wij zijn de meerderheid, jullie zijn de minderheid."

Honderden demonstranten blokkeerden een hoofdweg, Route 65, in het noorden van Israël, waarbij de politie enkele personen aanhield wegens verstoring van de openbare orde nadat zij vuurpijlen hadden gegooid en een drukke kruising hadden geblokkeerd. ("Honderdduizenden Israëli's protesteren tegen justitiële hervormingen van de regering in 12e week van demonstraties-Protesten volgden de Israëlische premier Netanyahu naar Londen," All Israel News Staff, 26 maart 2023)

Een bericht van een christelijke Jood, een topverslaggever met een christelijke bediening en die in Israël woont, zei dat hij voor het eerst in zijn leven overwoog het land te verlaten vanwege de enorme krachten die aan het werk zijn. In plaats daarvan vertrouwt hij op de leiding van de Heer en blijft hij.

Die machtige krachten zijn dezelfde die chaos zaaien in de wereld. Het hoeft ons niet te verbazen dat Satan vooral in de aanval gaat, omdat hij niet veel tijd meer heeft om zijn duivels werk te doen.

Ik ben ervan overtuigd dat de aanvallen van de machten van Efeziërs 6:12 tegen Israël sterk zullen toenemen. Verwacht dat de "zeeën en golven", aangezwengeld door globalisten en andere Luciferiaanse krachten, zullen uitgroeien tot een steeds groter wordend "gebrul".

Dit alles betekent dat Jezus, de grootste van alle profeten en onze gezegende hoop, spoedig op de wolken van glorie zal stappen en zal roepen: "Kom hierheen op!" (Openbaring 4:2).

Daarom kom, Heer Jezus.

Bron: Prophetic Roaring in Israel :: By Terry James - Rapture Ready