www.wimjongman.nl

(homepagina)


Waarom het onevenwicht? De vooringenomenheid tegen Israël wordt gedreven door Satans verlangen om Gods Woord ongeldig te maken

Door Amir Tsarfati - 3 oktober 2023

()

In 2022 nam de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties meer resoluties aan die kritisch waren over Israël dan tegen alle andere naties samen. De Algemene Vergadering keurde vorig jaar 15 anti-Israël resoluties goed in vergelijking met 13 resoluties die andere landen bekritiseerden, volgens de monitoring groep UN Watch.

Rusland stond centraal in zes resoluties waarin de invasie in Oekraïne werd veroordeeld. Noord-Korea, Afghanistan, Myanmar, Syrië, Iran en de VS kregen elk één resolutie. Saoedi-Arabië, China, Libanon, Turkije, Venezuela en Qatar, die een slechte staat van dienst hebben op het gebied van mensenrechten of betrokken waren bij regionale conflicten, werden niet bekritiseerd door resoluties.

Vanwaar dit gebrek aan evenwicht? Waarom waren er geen resoluties tegen landen die dissidenten executeren? De vraag wordt nog verbijsterender als je bedenkt dat Israël de enige democratie in het Midden-Oosten is en het enige land dat vrij zijn religie kan uitoefenen.

Het antwoord is eenvoudig: Israël staat centraal in het eindtijdscenario en in de komende Grote Verdrukking.

Psalmen 94:14 KJV - "Want de Heer zal zijn volk niet verstoten, noch zijn erfdeel verlaten."

De overmatige focus op de natie Israël, niet alleen door de VN maar ook door de rest van de wereld, is geestelijk en wordt gedreven door Satans verlangen om de Joden te elimineren en zo Gods woord ongeldig te maken.

Romeinen 11:1-4 KJV - "Ik zeg dan: Heeft God zijn volk verstoten? God verhoede het. Want ook ik ben een Israëliet, uit het zaad van Abraham, uit de stam van Benjamin. God heeft Zijn volk, dat Hij van tevoren heeft bestemd, niet verstoten. Weet gij niet, wat de Schrift van Elias zegt? Hoe hij voorbede doet bij God tegen Israël, zeggende: Here, zij hebben uw profeten gedood en uw altaren omvergehaald; en ik ben alleen overgebleven, en zij zoeken mijn leven. Maar wat antwoordt God hem? Ik heb zevenduizend mannen voor Mijzelf gereserveerd, die de knie niet gebogen hebben voor het beeld van Baäl."

Van alle volken op aarde koos God Israël als Zijn eigen speciale volk. Van alle volken op aarde bracht God Zijn Zoon in de wereld via de Israëlische natie. Van alle volken op aarde wordt de verlossing aan de wereld aangeboden door de Joden, en de boodschap van verlossing kwam eerst aan de Joden en daarna ook aan de Grieken (dat wil zeggen niet-joden of heidenen).

De kracht van de Heilige Geest die op Pinksteren kwam, kwam eerst tot de Joden, zodat zij getuigen konden zijn in Jeruzalem en Judea. Er kwam vervolging en veel Joden verspreidden zich naar Samaria en daarna naar de gebieden van de heidenen, en de boodschap van verlossing begon zich te verspreiden onder de heidenen en zal doorgaan tot aan de uiteinden van de aarde.

God is een God van orde en we kunnen moed putten uit het feit dat alles wat Hij aan en over Israël heeft beloofd, aan het gebeuren is, precies zoals Hij zei dat het zou gebeuren. Jeruzalem is de geboorteplaats van de kerk, zoals in Handelingen 1:8 staat, en de stad is nu een last voor alle volken, zoals in Zacharia 12:3 wordt voorspeld. Als er een les is die wij allemaal van de Israëlische natie zouden moeten leren, dan is het wel dat God trouw is aan Zijn woord.

Jezus kwam eerst naar de Joden en daarna naar de Grieken, precies zoals de Bijbel zei dat de Messias zou komen. Zij die in Jeruzalem bleven, zoals Jezus hen had opgedragen, ontvingen op Pinksteren de kracht om getuigen te zijn, precies zoals Jezus had gezegd dat ze zouden doen. De kerk begon zich te verspreiden van Jeruzalem naar Judea en vervolgens naar Samaria, en verspreidt zich nog steeds naar de uiteinden van de aarde, precies zoals de Bijbel zei dat het zou gebeuren.

Als dat allemaal waar is (en dat is het), dan betekent dat ook dat dit waar is:

Romeinen 8:28 KJV - "En wij weten, dat alle dingen medewerken ten goede voor hen, die God liefhebben, voor hen, die naar zijn voornemen geroepen zijn."

De wereld is nu een puinhoop, maar er is goeds in het verschiet voor hen die God liefhebben. Op een dag zullen we de Heer ontmoeten in de lucht en vanaf dat moment zullen we altijd bij de Heer zijn. Hoe weten we dat? Jezus zei dat Hij zou komen om ons tot Zich te nemen, zodat waar Hij is, wij ook zullen zijn. (Johannes 14:3) Hij heeft nog nooit gefaald in het nakomen van een belofte en Israël is daar het grootste bewijs van dat we ooit nodig zouden kunnen hebben.

Hebreeën 10:23 KJV - "Laten wij de belijdenis van ons geloof onwankelbaar vasthouden (want Hij is getrouw, Die het beloofd heeft)".

Blijf omhoog kijken. De toekomst is veel helderder dan deze huidige duisternis, en Degene die het beloofd heeft is trouw en heeft Zichzelf keer op keer zo bewezen. Op een dag zal Hij voor ons komen en we kunnen en moeten elke dag leven alsof het vandaag zou kunnen zijn!

Maar toch, kom snel Heer Jezus.

Amir Tsarfati is voormalig plaatsvervangend gouverneur van Jericho, Israëlisch reisleider, auteur en de oprichter en voorzitter van Behold Israel.

Bron: Why the Imbalance?: The Bias Against Israel Is Driven By Satan’s Desire To Invalidate God’s Word | Harbingers Daily