www.wimjongman.nl

(homepagina)


Een diepgaande verandering in geloof

Augustus 2023

Bij Iran Alive Ministries gaat onze focus verder dan het vergroten van het aantal bekeringen tot het christendom. Onze toewijding ligt in het discipelen en mobiliseren van gelovigen, in lijn met Efeziërs 4:12. We delen het verhaal van Padideh, directeur van de 4:12 Training School. Padideh was vroeger geen directeur, maar een vrome moslima die door Gods genade en uw steun aan Iran Alive Ministries Christus heeft gevonden.

Als vrome moslim volgde Padideh de Islamitische Sharia-wetgeving, behalve één ding - ze hield van een man die haar familie niet goedkeurde. Ze koos ervoor om haar man bij te staan en hun huwelijk te vernieuwen om het in overeenstemming te brengen met haar geloof. Ondanks hun inspanningen rustte er een overweldigend gevoel van schaamte op haar schouders. Ze was voortdurend bang om te zondigen tegen de islamitische god.

Toen Padideh en haar man kennismaakten met het christendom, schrokken ze terug als gelovige volgelingen van de islam. Het gevoel van isolatie en schaamte werd echter nog sterker. Te midden van haar isolement bleven haar christelijke vrienden, de voorgangers van Church 7 - een initiatief van Iran Alive Ministries, voor haar bidden en boden hulp wanneer ze dat nodig had.

Deze christelijke vrienden toonden vriendelijkheid, liefde en een vrede die Padideh opviel. Pas toen ze te maken kreeg met vruchtbaarheidsuitdagingen tijdens haar pogingen om zwanger te worden, begreep ze de diepte van hun geloof. Een van haar christelijke vrienden stond haar bij met gebeden en steun. En toen gebeurde het: ze was zwanger! Toen Padideh zich realiseerde dat ze wonderen kan verrichten en wist dat God haar zonden kan vergeven, accepteerde ze de Heer Jezus Christus als haar Verlosser. Na haar bekering deelde ze het nieuws met haar familie, die het niet goedkeurde. Ze verliet Iran, emigreerde naar Zweden en vond daar een toevluchtsoord.

Als vluchtelinge was Padideh opnieuw alleen. Maar Gods voorzienigheid bleef standvastig. Haar vriend van Kerk 7 bracht haar in contact met de 4:12 Trainingsschool, waar ze zich inschreef als student. De voorgangers op de school stonden naast Padideh en steunden haar en haar familie bij elke stap.

()

Gods grenzeloze liefde kent geen grenzen. Vandaag de dag is Padideh niet alleen een volgeling van Jezus, maar is ze ook directeur van de 4:12 Trainingsschool. Ze spreekt tot 3.400 ingeschreven studenten, waarvan sommigen ooit in haar schoenen stonden, en deelt haar transformerende reis en geloofsvolle ervaring.

Dit herinnert ons eraan dat we geroepen zijn om alle volken tot discipelen te maken. Samen doen we precies dat. Uw steun, net als die van individuen die samenwerken met IAM, voedt deze inspirerende transformaties.

Samen kunnen we levens aanraken, verandering brengen en kracht geven door de liefde van Christus.

Bron: Devout Piety to Committed Faith