www.wimjongman.nl

(homepagina)


Mijn hart, Zijn koninkrijk

Door Hal Lindsey - 21 maart 2022

Oorlogen zitten altijd vol met tragedie en pijn. Maar deze dagen zien we deze dingen op een unieke manier. Volgens het CIA Factbook heeft Oekraïne bijna evenveel mobiele telefoons per hoofd van de bevolking als in de Verenigde Staten. Mobiele telefoons fungeren als filmcamera's en audiorecorders. Die mechanische ogen en oren maken verbinding met het internet.

Alle oorlogen zijn tragisch, maar deze keer kunnen we de tragedies van de oorlog op een meer persoonlijke manier zien dan op enig ander moment in de geschiedenis. En wat we zien - de beelden en geluiden van die Oekraïense mobieltjes - breekt ons hart.

We zien de wreedheid, het leed, de angst en de pijn. Er zijn misschien momenten geweest dat je zo overweldigd was dat je moest stoppen met kijken. Ik begrijp het. Het betekent niet dat je hardvochtig bent. Juist het tegenovergestelde. Het betekent dat je in staat bent je in te leven, en soms wordt dat te veel om te dragen.

Helaas is Oekraïne niet de enige plek op aarde waar op dit moment wreedheid en pijn heerst. Veel christenen in Afrika bijvoorbeeld hebben te maken met onuitsprekelijke wreedheid. De Oeigoeren in China hebben te maken met een vervolging die volgens sommigen de genocide benadert. En vergeet de "kleine" wreedheden niet die worden begaan tegen kwetsbare mensen, zelfs in welvarende omstandigheden. Overal ter wereld lijden mensen onder de naweeën van hun eigen zonden en die van anderen.

Naarmate de dagen verstrijken, bidden steeds meer christenen met Johannes in Openbaring 22:20: "Zo dan, kom, Here Jezus!" Wij verlangen naar het millennium, naar een wereld die recht is gezet door de heerschappij van God de Zoon, de Vredevorst. Degenen onder ons die Hem kennen, weten dat we op Zijn wil kunnen vertrouwen. En waar Hij regeert, heerst Zijn wil.

Maar de Bijbel spreekt niet alleen over een toekomstig koninkrijk van God. Het spreekt ook over Gods koninkrijk in de tegenwoordige tijd. Markus 1:15 onthult de boodschap waarmee Jezus zijn prediking begon. "Het koninkrijk van God is nabij gekomen."

Kolossenzen 1:12-14 zegt: "Dankzegging aan de Vader, die ons bekwaam gemaakt heeft om te delen in de erfenis van de heiligen in het licht. Want Hij heeft ons bevrijd uit het domein van de duisternis en ons overgebracht naar het koninkrijk van zijn geliefde Zoon, in wie wij de verlossing hebben, de vergeving van zonden."

Wanneer wij tot Christus komen, draagt God ons over in Zijn koninkrijk. Als je in Christus bent, maak je op dit moment deel uit van Zijn koninkrijk! Dat betekent dat Hij jouw Koning is. Hij regeert in jou. Waar Hij regeert, heerst Zijn wil. En waar Zijn wil heerst, stroomt Zijn kracht!

We hebben die kracht nu nodig. We moeten Zijn woorden spreken met Zijn autoriteit. We hebben het vertrouwen nodig dat voortkomt uit de wetenschap dat we veilig in het centrum van Zijn wil staan. Mogen wij omzichtig zijn in onze gedachten, gedisciplineerd in onze daden, ijverig in ons werk, en trouw om Zijn wil te leren door Zijn woord te bestuderen en tot Hem te gaan in gebed. Mogen wij ons in deze tijden consequent als zodanig gedragen als zijnde vertegenwoordigers van Zijn Koninkrijk - voor onze naasten en voor een wanhopige wereld.

Bron: Hal Lindsey