www.wimjongman.nl

(homepagina)


Jezus zei dat er dagen als deze zouden zijn

Door Aaron Hecht - 25 feb, 2022

( )

Beeldbron: Wikimedia Commons

Ik schrijf deze blog terwijl de avond valt op de eerste dag van Vladimir Poetin's invasie van Oekraïne. Het was een moeilijke dag voor mij, om vele redenen. Natuurlijk heeft bijna iedereen die in Oekraïne woont waarschijnlijk een moeilijkere dag gehad dan ik, en veel andere mensen over de hele wereld hebben de laatste tijd veel moeilijke dagen gehad en zijn erg bezorgd over wat de komende dagen zullen brengen.

Ik weet zeker dat iedereen die deze blogs leest, weet dat de invasie van Vladimir Poetin in Oekraïne God niet verraste, net zo min als het recente kwaadaardige en afschuwelijke gedrag van de Canadese premier Justin Trudeau, of de Chinese bedreiging van Taiwan, of een van de tientallen andere ontwikkelingen over de hele wereld die negatieve rimpeleffecten teweegbrengen waardoor gewone mensen zoals jij en ik overstuur, bezorgd en bang zijn.

We weten dat God niet verbaasd is over dit alles, omdat Mattheüs 24:3-8 dat zegt;

En terwijl Jezus op de Olijfberg zat, kwamen de discipelen onder vier ogen tot Hem en zeiden: "Zeg ons, wanneer zullen deze dingen gebeuren, en wat zal het teken zijn van Uw komst en van het einde van de eeuw?" En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Ziet toe, dat niemand u misleidt. Want velen zullen in Mijn naam komen en zeggen: 'Ik ben de Christus', en zij zullen veel mensen misleiden. En gij zult horen van oorlogen en geruchten van oorlogen. Ziet toe, dat gij niet ongerust zijt, want die dingen moeten geschieden, maar dat is nog niet het einde. Want volk zal tegen volk opstaan en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen hongersnoden en aardbevingen zijn op verschillende plaatsen. Maar al deze dingen zijn slechts het begin van de geboortepijnen.

Broeders en zusters, deze passage spreekt tot ons op een manier zoals tot geen enkele vorige generatie is gesproken. We moeten opletten en de juiste acties ondernemen als antwoord.

Ik zal het ronduit zeggen, want de tijd voor iets anders is voorbij.

Iedere volgeling van Jezus Christus moet bidden, vasten, de Bijbel lezen en deelnemen aan regelmatige gemeenschap met andere gelovigen op een DAGELIJKS basis.

We moeten het Evangelie delen met iedereen die we kunnen. We moeten bidden voor ons pastoraal leiderschap, ons gekozen leiderschap, het leiderschap van de scholen van onze kinderen, het leiderschap van onze gemeenschappen en "al diegenen met gezag" inclusief diegenen waar we niet voor gestemd hebben en waarvan we misschien zelfs hopen dat ze de volgende verkiezingen verliezen.

We moeten bidden voor onze gezinnen en onze gemeenten. We moeten alle tijd, moeite, geld, energie en toewijding die we hebben investeren in datgene waartoe God ons geroepen heeft.

Er zijn grote aantallen Joodse mensen die overwegen om Aliyah naar Israël te maken. Help hen als u kunt.

De Staat Israël moet veel dingen doen om klaar te zijn om de grote aantallen nieuwe immigranten op te nemen die spoedig hun weg hierheen zullen vinden. Help dit land als u kunt.

Het Lichaam van de Messias in Israël groeit snel en is in beweging. Help ons als u kunt.

De tijd voor schuchterheid is voorbij. De tijd om iets te sparen voor een regenachtige dag is voorbij. De regenachtige dag is al hier. Het zal niet ophouden met regenen totdat Jezus terugkomt, en dat zal heel snel gebeuren.

Wat je ook gespaard hebt, nu is de tijd om het in het Koninkrijk van Jezus Christus te zaaien. Als dat betekent dat je naar Israël moet komen om in de wijngaard te werken, laat dan niets je daarvan weerhouden. Als dat betekent dat u moet blijven waar u bent en de voorganger van de gemeente die u bezoekt moet assisteren, laat dan niets u daarvan weerhouden. Als het betekent dat je meer tijd moet besteden aan het begeleiden en discipelen van je eigen kinderen en misschien hun kleine vriendjes, laat dan zeker niets je daarvan weerhouden.

Broeders en zusters...

Dit.

Is.

Het.

Dit is het!

Jezus zei dat er dagen als deze zouden komen en Hij vertelde ons wat te doen als ze kwamen.

Laten we het doen!

Bron: Jesus said there'd be days like this » Kehila News Israel