www.wimjongman.nl

(homepagina)


Ik werd verkracht - toen vond ik Jezus

Januari 2022

Levens worden voor eeuwig veranderd in Iran, en het is een voorrecht om met u samen te werken om Gods Koninkrijk te zien groeien.

Wonderbaarlijke verhalen en getuigenissen blijven naar Iran Alive komen van hen die de liefde van God hebben ontdekt wat herstel en vrede brengt. Sara vertelde ons onlangs over de impact die onze Channel 7 uitzendingen maken als we het Evangelie delen en gelovigen toerusten om de waarheid naar mensen in nood te brengen. Haar verhaal is nog een voorbeeld van het verschil dat de steun van onze partners maakt in Iran.

Sara groeide op in een gezin waar haar vader verslaafd was aan drugs. Hij dutte vaak en bracht zijn dagen door met doelloos ronddwalen. Als gevolg daarvan had hij moeite om het huis te betalen waar zijn familie in woonde. Soms nam hij zijn toevlucht tot stelen om het huis te kunnen onderhouden.

Door de levensstijl van de vader hielden de mensen in de omgeving afstand van het gezin. Het hele gezin werd vanwege hem verstoten.

Diep van binnen was Sara een vechter. Vermoeid van alle afwijzing, zocht ze naar manieren om respect te krijgen en zich gewaardeerd te voelen. Ze vond een baan en gaf een deel van haar verdiensten weg, net als haar twee broers, om de familie financieel te helpen.

Omdat ze haar broers en anderen wilde laten zien hoe sterk ze was, sloot ze vriendschap met een groep mannen die net uit de gevangenis kwamen en anderen met een minder ongewenste levensstijl. Ze vond acceptatie in die groep, waar ze bewees een loyale en eerbare vriendin te zijn. Maar zonder het te beseffen, begon ze geleidelijk aan zoals hen te leven.

Al snel gebruikte ze drugs en dronk ze alcohol. Haar poging om onder de invloed van haar vaders verslavingen uit te komen had tot haar eigen verslavingen geleid. "Ik zat midden in hetzelfde moeras als mijn vader," herinnerde ze zich.

Toen verkrachtte een man uit Sara's vriendengroep haar.

Twee kijkers van onze uitzendingen leidden Sara naar Christus in een overvol park.

"Wilde ik niet vechten tegen dit leven van vernedering?" vroeg Sara zich af. "Wat heeft me doen verliezen?"

Midden in weer een eenzame nacht, haalde Sara een notitieboekje en een pen tevoorschijn en begon een brief aan God te schrijven. Ze beschreef de pijn, de ellende en het gebrek aan waarde dat haar verteerde. Ze ondertekende de brief: "Je vermoeide 24-jarige dochter."

Ze stopte de brief weg waar niemand hem zou vinden. De brief was haar geheim.

Op een dag was Sara woedend op haar leven en haatte ze zichzelf. Toen stuurde een vriendin haar een berichtje en zei dat ze twee aardige vrouwen had ontmoet die haar interessante dingen over God hadden verteld.

 

Twee kijkers van onze uitzendingen leidden Sara naar Christus in een overvol park.

"Wil je dat ik je aan hen voorstel?" vroeg de vriendin. Sara zei ja, en de vriendin regelde een ontmoeting in het midden van een druk park. Terwijl de groep praatte, zei een van de vrouwen tegen Sara: "God heeft je brief gezien." Sara was stomverbaasd. Alleen zij wist van de brief.

"God is gekomen om je te redden," ging de vrouw verder. "Wil je Gods redding aanvaarden?" Sara knikte, en de vrouwen baden met haar. Sara kwam er later achter dat de twee vrouwen verbonden waren aan ons kanaal 7. Sara's eerste stap op weg naar een nieuw leven was het opgeven van drugs en alcohol.

"Het was niet moeilijk om te doen," vertelde ze ons. "Ik zag dat God voor mij streed, dus ik kwam gemakkelijk van de verslaving af. Ik was overwinnaar omdat God altijd wint. Er is geen nederlaag bij God."

Sara leest nu regelmatig de Bijbel - "regel voor regel," zei ze. Haar gevoelens van minderwaardigheid en waardeloosheid zijn verdwenen. Ze is een van onze kijkers geworden. Door het onderwijs van onze programma's realiseerde Sara zich dat, ook al had haar aardse vader haar afgewezen, haar hemelse Vader haar had vergeven en haar tot een burger van de hemel had gemaakt."

Ze ging zelfs terug naar haar oude vriendengroep. Maar deze keer is zij degene die het leven beïnvloedt. Ze deelt het evangelie met hen, en verschillende hebben Jezus aanvaard als hun Verlosser. "Ik moet preken tegen de mensen!" riep ze uit.

Sara ging onlangs zitten en schreef weer een brief aan God. Ze beschreef hoe ze vol hoop is. Ze legde uit hoe het voelt om te leven doordrenkt van de vreugde van God. Ze schreef dat al haar wonden geheeld zijn. En toen ondertekende ze de brief, "Dochter van God en Vader."

Via e-mail van Iran Alive Ministries