www.wimjongman.nl

(homepagina)


Geloof in Christus: Een solide toekomst in een onstabiele wereld

Bronson Woodruff - 8 april 2024

()

Moeten christenen zich gaan voorbereiden op een mogelijke ramp? Een christelijke apologeet erkent dat het goed is om te plannen hoe om te gaan met het onverwachte, maar hij zegt dat het veel belangrijker is om je voor te bereiden op de eeuwigheid - door middel van een relatie met Jezus Christus.

Fox News heeft aandacht besteed aan de snelgroeiende handel in bunkers of doomsday shelters - en meldt dat het niet alleen de rijken zijn die ze kopen. Schuilkelders en het aanleggen van voorraden niet-bederfelijk voedsel zijn manieren waarop mensen zich kunnen voorbereiden op het onverwachte, en velen hebben dat ongetwijfeld al gedaan. Maar waarom lijken mensen tegenwoordig meer op hun hoede?

Dr. Alex McFarland is auteur, spreker en copresentator van een dagelijks programma op American Family Radio. Hij vindt de groeiende belangstelling voor de opvangcentra interessant.

"Na decennia lang een soort grap te zijn geweest uit de jaren 1950, zijn schuilkelders in het laatste decennium weer in opkomst en mensen die het zich kunnen veroorloven hebben bunkers op hun land laten bouwen," merkt hij op. Niet alleen dat, maar ze slaan ook medische voorraden, voedsel, vuurwapens en nog veel meer op.

McFarland zegt dat er een tijd was dat degenen die zich voorbereidden op de dag des oordeels ("preppers") vaak conservatieve en/of religieuze mensen waren, zo niet christelijk. Maar sinds de pandemie zijn de mensen die hebben bijgedragen aan de verdubbeling van het aantal preppers leden van politiek links.

( )

McFarland, Alex (Christelijk apologeet) McFarland

"Ik denk dat mensen zich realiseren dat de wereld erg instabiel is," zegt McFarland. "We hebben een open grens; bijna acht miljoen illegalen zijn Amerika binnengekomen sinds Joe Biden is aangetreden. Er lijkt overal instabiliteit te zijn; vanaf februari 2024 zijn er 25 oorlogen gaande in de wereld. Van Noord-Korea, Syriƫ en China wordt gezegd dat ze allemaal nucleaire capaciteiten hebben.

"Dus ik denk dat veel mensen het handschrift op de muur zien dat nu het Westen, Amerika en de wereld [hun morele kompas] kwijt zijn - in feite zichzelf actief hebben losgesneden van een moreel kompas - mensen instabiliteit en gevaar zien en daar op voorbereid willen zijn."

Als bijbelgeleerde weet McFarland dat de Bijbel duidelijk stelt dat de mensen tegen het einde der tijden steeds slechter zullen worden en dat er gevaarlijke tijden zullen aanbreken.

"Maar de oplossing is volgens mij niet om een schuilkelder te bouwen en je in de grond te verschansen," adviseert hij. "De oplossing, de echte veiligheid, is om in Christus te zijn, [om] een relatie met de Heer Jezus Christus te hebben, want de Bijbel zegt dat Christus terugkomt, dat gerechtigheid zal heersen."

McFarland zegt dat het verstandig en begrijpelijk is dat mensen voorraden inslaan en zich voorbereiden op hun gezinnen - maar geloof in Jezus Christus en een volgeling van Christus worden is de enige echte hoop.

Bron: Faith in Christ: A solid future in an unstable world