www.wimjongman.nl

(homepagina)


Waarom het voor de wereld zo dwingend zal zijn om de antichrist te aanbidden

Door Skip Heitzig 16 februari 2024

( )

foto Owen Lystrup

De Bijbel voorspelt dat er een valse Christus op komst is. In 1 Johannes 2:18 wordt hij de antichrist genoemd. Velen denken dat de antichrist iemand is die tegen Jezus is. Maar het voorvoegsel anti- kan net zo goed in plaats van betekenen. Uit de Schrift blijkt dat deze antichrist zich zal voordoen als een plaatsvervangende Christus - en het is heel goed mogelijk dat hij op dit moment leeft.

Nu heb ik het veel liever over Jezus Christus dan over de antichrist. Maar als ik deze persoon bestudeer, maakt dat Jezus alleen maar nog wonderbaarlijker. Hier is een snelle vergelijking tussen de twee: de antichrist wordt "de mens der zonde" genoemd (2 Tessalonicenzen 2:3), terwijl Jezus de zondeloze mens is. In het Oude Testament wordt de antichrist "de afgodische herder" genoemd (Zacharia 11:17, KJV); in Johannes 10 noemt Jezus Zichzelf "de goede herder" (vers 11).

De antichrist wordt in Openbaring 13:1 afgebeeld als een beest. En door het hele boek heen wordt Jezus het Lam genoemd. Wil je een beest volgen of wil je het Lam volgen? De vermeende dood van de antichrist (zie Openbaring 13:3) zal bedoeld zijn om mensen te misleiden; de dood van Jezus Christus was om mensen te redden. Heel anders.

En hier is een angstaanjagend vers over de antichrist: "Allen die op de aarde wonen, zullen hem aanbidden, wiens namen niet geschreven zijn in het boek des levens van het Lam dat geslacht is vanaf de grondlegging der wereld" (Openbaring 13:8). Luister, het zal zo dwingend zijn voor de wereld om de Antichrist te aanbidden. De Bijbel zegt: "God zal hun een sterke waan zenden, opdat zij de leugen geloven" (2 Tessalonicenzen 2:11).

Als je dit leest als een ongelovige en je denkt dat je de beproeving kunt vermijden door goud en wapens te kopen en in het wild te leven in plaats van Christus te accepteren, onthoud dan dat het vers zegt: "Allen ... zullen hem aanbidden wiens naam niet geschreven is in het Boek des Levens" (Openbaring 13:8).

Maar Christus biedt aan om jouw naam in dat boek te schrijven. Hij zei tegen gelovigen: "Wanneer deze dingen beginnen te gebeuren, kijk dan omhoog en hef uw hoofden op, want uw verlossing is nabij" (Lucas 21:28). En die gedachte gaat verder in vers 36: "Waakt dan en bidt altijd, opdat gij waardig geacht wordt aan al deze dingen te ontkomen." Die ontsnapping noemen we de Opname.

Staat jouw naam in het Boek des Levens? Ik wil mijn naam niet in neonlicht, ik wil hem in het boek des levens van het Lam. En als jouw naam er niet in staat, of als je het niet zeker weet, zorg er dan vandaag nog voor. Neem de beslissing om Christus te volgen. Wacht niet nog een dag of een week. Zeg nu ja tegen Jezus.

Met de recente wereldgebeurtenissen kunnen we zien hoe dingen snel kunnen omslaan zodat mensen het gevoel hebben dat er geen uitweg meer is. Ze zijn verbijsterd en verward. Ze hebben zo'n behoefte aan een antwoord dat ze bereid zijn om elke regering, ambtenaar of wie dan ook te geloven die een niveau van angstvrij, vredig leven kan beloven en voortbrengen.

We moeten onze harten dus niet alleen voorbereiden op wat komen gaat, maar vooral op wat iedereen zal overkomen tenzij Jezus snel voor ons terugkomt: de dood.

Het Woord zegt: "Als je met je mond de Heer Jezus belijdt en in je hart gelooft dat God Hem uit de dood heeft opgewekt, zul je gered worden" (Romeinen 10:9). Als je die toewijding nog niet hebt gedaan of als je bent afgedwaald van intimiteit en nabijheid met God, onthoud dan dat Hij de diepste behoeften van elk verlangend hart wil bevredigen. Als je je leven nog niet aan Jezus hebt gegeven, dan smeek ik je, doe het nu.

Skip Heitzig is auteur, presentator van het landelijke radioprogramma "Connect with Skip Heitzig", senior pastor van Calvary Church in Albuquerque en lid van verschillende besturen, waaronder Samaritan's Purse.

Bron: Why Its Going To Be So Compelling For The World To Worship The Antichrist - Harbingers Daily