www.wimjongman.nl

(homepagina)


Controverse over Sion

Asher Intrater op 1 maart 2024

()

1 Waarom woeden de volken,
En verbeelden de volken zich lege dingen?
2 De koningen der aarde stellen zich op,
En de heersers beraadslagen samen,
Tegen de Heer en tegen zijn gezalfde, zeggende,
3 "Laten wij hun banden verbreken
En hun koorden van ons afwerpen."

4 Hij die in de hemel zit, zal lachen;
De Heer zal hen bespotten.
5 Dan zal Hij tot hen spreken in zijn toorn,
En hen benauwen in Zijn diep ongenoegen, zeggende:
6 "Toch heb Ik Mijn Koning
Op Mijn heilige heuvel Sion.
" (Psalm 2; aangepast NKJV)

Waarom?

Waarom wordt de wereld gek? Waarom is de wereld zo van streek? De Verenigde Naties zijn druk bezig met het veroordelen van Israël, alsof ze niets anders te doen hebben. Academici verzinnen rare theorieën om precies de verkeerde mensen te veroordelen. Ultraliberalen verdedigen ultralradicale jihadistische terroristische extremisten. Waarom? Dit gebeurt allemaal omdat mensen in opstand komen tegen Gods gezag; en omdat God Zijn gezag wil vestigen.

Er is iets in de menselijke natuur dat in opstand wil komen, ongeacht de autoriteit. Je moet die neiging overwinnen om je vrijwillig te onderwerpen aan het goede gezag van de Heer. Nu zegt iedereen "Ik wil vrijheid", maar je hebt al de vrijheid om te beslissen. Je moet verantwoordelijkheid nemen voor je keuzes en verantwoording afleggen. Je moet ervoor kiezen om je vrije wil te gebruiken om egoïsme, zonde en satanische invloed te overwinnen en je te onderwerpen aan Gods wil en Zijn autoriteit. Waarom? Omdat je je realiseert dat Hij de enige goede autoriteit is. Hij is goed. Hij heeft een perfect plan en wij kiezen ervoor om ons te onderwerpen aan Gods perfecte plan. De Bijbel noemt dit het koninkrijk van God. Het Koninkrijk heeft een perfecte leider nodig.

Wie?

Wie zijn de kandidaten? Mohammed? De Lubavitch rabbi? Jesjoea is de enige perfecte mens. De keuze zou dus eenvoudig moeten zijn, maar mensen willen zich nog steeds niet onderwerpen.

Ik zie ons Israëlische volk strijden voor Sion als stad, als natie van Gods oprichting, maar ze willen Jesjoea nog niet. Ze zullen het ooit zien. Ze beginnen.

Waar?

Ondanks de menselijke weerstand zet God Zijn Koning op zijn plaats om te regeren, maar waar? Elk koninkrijk heeft een hoofdstad en het Zijne is Jeruzalem, Sion. In het Hebreeuws betekent het woord "wegwijzer". Het gaat dus niet zozeer om de geografie als wel om het teken van Zijn autoriteit. Daarom is antizionisme een geestelijk gewortelde rebellie tegen het plan van God, en het is demonisch.

Zelfs sommigen die de Schriften geloven en in Jesjoea geloven worden verblind door deze kwestie van Sion. We naderen de tijd waarin Jesjoea een landingsplaats nodig zal hebben. Plaats wordt belangrijk als Hij terugkomt. Het wordt essentieel voor het vestigen van Zijn heerschappij.

Christenen, je kunt Jesjoea niet hebben zonder Zijn koninkrijk dat in Israël gevestigd is.
Israël, je kunt je koninkrijk niet hebben zonder de Messias die Jesjoea is. We zullen er allemaal mee om moeten gaan, samen moeten komen en ons aan Zijn plan moeten onderwerpen.

Hoe kun je antizionistisch zijn als je gelovig bent? Sion staat overal in de Bijbel. Hamas heerser Sinwar verklaarde de echte reden voor deze oorlog. Hamas noemde deze oorlog "Operatie Al-Aqsa Vloed". Al-Aqsa is de islamitische naam voor de Tempelberg van Sion. Gods heerschappij over Sion wordt rechtstreeks uitgedaagd.

Toorn

Nu komen we bij het woord "toorn" in vers 5. Hebben we wel een plaats voor Gods toorn? Voor God die op elk moment een oordeel over iemand uitspreekt? Of hebben we een "God als de Kerstman"? Dat is niet wat er in de Bijbel staat. In Openbaring 19 komt Jesjoea om de druiven van Gods toorn te vertrappen en de naties van de wereld die tegen Hem in opstand zijn gekomen neer te slaan. Wat zal de uitdrukking zijn van hun ultieme rebellie? Een verenigde internationale wereldwijde aanval op Jeruzalem.

Israëli's begrijpen het niet: "Waarom is iedereen tegen ons?" Omdat het een aanval tegen Jesjoea is. Het is een satanische poging om de komst van het koninkrijk van God tegen te houden. Daar gaat het allemaal om.

Wanneer alle naties komen om aan te vallen, zal God hen aanvallen en vernietigen. Hij zal komen om oorlog te voeren en te oordelen. Geef mij niet de schuld. Ik citeer de Bijbel. Hij komt terug. Dus wat je in Psalm 2 ziet is een beschrijving van Gods emoties. Hij zegt in feite: "Ik ben boos over wat er gebeurt; en ik kom op de tijd en plaats van mijn keuze om deze rebellie te stoppen."

Wanneer?

Wanneer gaat het gebeuren? Helemaal aan het einde van de Bijbel in Openbaring 19 wanneer Jesjoea terugkeert als de bevelhebber van het hemelse leger en de bevelhebber van Israël en de naties vernietigt die tegen Israël hebben gevochten.

Laten we ons onderwerpen aan Zijn Plan!

Dus, of we het nu leuk vinden of niet, Jesjoea zal terugkomen om Jeruzalem te verdedigen. Als je Hem wel wilt, maar Jeruzalem niet, dan heb je pech. Aan de andere kant, als je Jeruzalem wel wilt maar Jesjoea niet, ook pech.

Het maakt allemaal deel uit van Gods plan. Het is Zijn wereld; het is Zijn koninkrijk. En Hij komt terug om dat koninkrijk op aarde te vestigen. Ik bid dat we zullen beginnen om wat er vandaag in de wereld gebeurt in geestelijke termen te zien. We zijn geen politici. Ik weet niet of ik links of rechts ben. Ik wil niet links of rechts zijn. Ik wil me gewoon aan Hem onderwerpen. Ik wil recht zijn voor gerechtigheid.

Heer, help ons om een onderworpen hart te hebben en help ons om in deze tijd achter U te staan.

7 "Ik zal het besluit verklaren:
De Heer heeft tegen Mij gezegd,
'Jij bent Mijn Zoon,
Vandaag heb Ik U verwekt.
8 Vraag van Mij, en Ik zal U geven
De volken tot uw erfdeel,
en de uiteinden van de aarde tot uw bezit.
9 U zult ze breken met een ijzeren roede;
U zult ze in stukken slaan als een pottenbakkersvat.' "

10 Wees daarom wijs, o koningen;
Wees onderricht, gij rechters der aarde.
11 Dien de Heer met vreze,
En verheugt u met bevenheid.
12 Kus de Zoon, opdat Hij niet toornig wordt,
En jullie omkomen op de weg,
Wanneer zijn toorn slechts een weinig is ontstoken.
Zalig zijn allen die op Hem hun vertrouwen stellen.
(Psalm 2; NKJV)

Bron: Controversy over Zion