www.wimjongman.nl

(homepagina)

Hal Lindsey Report

13 augustus 2018

Het is onmogelijk om het nieuws en zelfs het "entertainment" te bekijken of de kranten en tijdschriften te lezen zonder te denken: "Wat is er hier in vredesnaam aan de hand?"

Woede, haat, leugens, waanzin, zieke humor, ontucht, kwaad, absurditeit is bovenmatig aanwezig. Ik vraag me soms af of het ook zo zou zijn geweest als de burgers van Sodom en Gomorra de sociale media hadden gehad die wij vandaag hebben.

Kwaad komt onafgebroken naar ons toe en vermenigvuldigt zich exponentieel in de tijd die het kost om te reageren met "Vind ik leuk", "versturen" of "Retweet!

Verontrustend is dat veel christenen dagelijks meer en meer in de war raken over wat belangrijk is, of zelfs wat waar is. Tegelijkertijd zijn er meer ongelovigen dan ooit ongemakkelijk over wat ze zien gebeuren in de wereld. Ze weten dat de dingen niet goed zijn en ze hebben een gevoel van naderende onheil.

Dus waar gaan het naartoe?

De enige zekere plaats om antwoorden te vinden is de Bijbel. In feite zei de apostel Petrus dat de waarheid die we vanuit de Bijbel krijgen, zekerder is dan het getuigenis van een ooggetuige.

De wereld is gefascineerd door de "profetieën" van moderne "profeten" als Nostradamus, Edgar Cayce of Joseph Smith. Maar hun voorspellingen zijn altijd vaag gebleken, in het beste geval, en in het slechtste geval volledig onjuist. En ze worden altijd achteraf "ontdekt". In tegenstelling tot de profetieën van de oude Bijbelse profeten die namen en data eeuwen van tevoren noemden en nooit fout zijn geweest.

Als de wereld pijn doet tegen het einde van deze eeuw, hebben we al het plan voor ons opgesteld. En het is geschreven - rechtstreeks van God zelf - met onmiskenbare helderheid en detail. Zoals Petrus het beschreef: "...En wij hebben het profetische woord, dat vast en zeker is (meer dan het getuigenis van een ooggetuige), en u doet er goed aan daarop acht te slaan als op een lamp die schijnt in een duistere plaats...". (2 Petr.1:19, NASB)

Bijbelse profetie is gebaseerd op de zekerheid van Gods voorkennis van wat boze mensen zullen kiezen in de omstandigheden en gebeurtenissen waarin hij hen plaatst. Dit is de reden waarom alleen Gods profetieën, gegeven door Zijn uitverkoren profeten, 100% accuraat zijn.

Wanhoop dus niet over gebeurtenissen die je om je heen ziet ontvouwen. Het zal ruw worden, maar onze Vader heeft ons ruimschoots gewaarschuwd door Zijn profeten en Zijn Woord. Hij heeft ons ook "instructies" gegeven om ons voor te bereiden op deze dagen.

Nog belangrijker is dat Hij ons deze belofte heeft gegeven: "Wees niet bevreesd, want Ik ben met u, wees niet verschrikt, want Ik ben uw God. Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met Mijn rechterhand, die gerechtigheid werkt." (Jesaja 41:10, HSV). Het maakt niet uit wat er in onze nabije toekomst gebeurt, we kunnen rekenen op elk woord van die belofte.

En deze: "Ik zal u beslist niet loslaten en Ik zal u beslist niet verlaten." (Hebreeën 13:5, NKJV)

Deze week ga ik met u bespreken: "Een meer zeker woord.

www.hallindsey.com of www.hischannel.com.

Gods Zegen,

Hal Lindsey

Bron: Hal Lindsey