www.wimjongman.nl

(homepagina)

Hal Lindsey Report

28 december 2018

Als u een regelmatige bezoeker bent van "The Hal Lindsey Report", weet u dat ik indringend en vaak over twee ideeën heb gesproken. Een, over tijden van vervolging (en juridische vervolging) die onze kant op zijn gekomen. Twee, dat de reden voor die vervolging zal zijn dat wij aandringen op de stelling over Jezus Christus dat Hij de enige weg naar verlossing en naar de hemel is.

Aangezien we zien dat de demonische geest van "politieke correctheid" meer en meer greep krijgt op alle gebieden van onze samenleving, ben ik ervan overtuigd dat de beslissing van ware christenen om voor Jezus op te komen, op bepaalde punten en claims zal leiden tot een aanval van spot en discriminatie tegen ons. Ik denk dat abortus, het homohuwelijk, de rechten van ouders, en de rol van God in ons nationale leven, tot de bepalende thema's zullen gaan behoren.

Maar het allerbelangrijkste is dat het allemaal zal neerkomen op de naam van Jezus. Onze militairen, onze scholen, onze rechtbanken en onze regeringen (we hebben lang geleden de entertainmentindustrie en onze universiteiten verloren) zijn nu al in een razernij om elk overblijfsel van religieuze erkenning te elimineren, met veel minder vrijheid. Het lijkt erop dat alleen christelijke tradities worden verbannen. Islam, humanisme en andere religies worden in feite gevierd en aangemoedigd op een manier die het christendom nooit heeft gekend.

Precies zoals Jezus zelf waarschuwde, zal de scheidslijn in de laatste dagen de naam van Jezus zijn. Hij zei dat omdat de wereld Hem haatte, zij ook ons zal haten. Hij waarschuwde dat ware en trouwe gelovigen vervolgd zullen worden "omwille van Mijn naam". (Johannes 15:21)

In de afgelopen jaren heb ik u met talloze voorbeelden laten zien hoe deze exact dezelfde situatie zich hier in de Verenigde Staten ontwikkelt - ook binnen enkele van onze meest vertrouwde instellingen. Als "wachter op de muur" is het mijn roeping om aan te geven wat ik zie aankomen, zodat u en uw gezin zich op die dagen kunnen voorbereiden.

Maar die voorbereiding mag niet lukraak of willekeurig zijn. Als we in de komende dagen, maanden en jaren sterk willen blijven, moeten we op een stevige basis staan. Om in deze vijandige wereld zonder aarzeling op de eisen van Christus te kunnen aandringen, moeten we alles in het werk stellen om degene die deze eisen heeft gesteld te begrijpen.

Om volledig te begrijpen wie Jezus Christus is, moeten we eerst begrijpen WAAROM er een Jezus Christus moest zijn. Er was een reden dat God voorzag in een Verlosser en een reden voor de weg die Hij voor onze verlossing koos. Ik zal in de uitzending deze week beginnen met een uitleg van "Waarom God een mens moest worden".

En dan beginnen we aan een onderzoek (dat ik volgende week zal voortzetten) van "De Mens-God is geworden".

De majesteit, de schoonheid en de complexiteit van het concept van de God-Mens Jezus Christus is bijna overweldigend. Maar het was allemaal nodig om de schepping, die verloren ging door de zondeval van Adam, te verlossen. God zij dank dat Hij zoveel van ons hield, dat Hij ons een "tweede Adam" gaf om onbaatzuchtig onze plaats in te nemen. En dank u, Jezus, dat u bereid bent om onze zonden op uw zondeloze schouders te dragen, zodat wij deel uitmaken van Uw eeuwige heerlijkheid.

Ik bid dat u een welvarend en vreedzaam 2019 zult hebben. Gelukkig Nieuwjaar!

God zegene u, Hal Lindsey

Bron: Hal Lindsey