www.wimjongman.nl

(homepagina)

De profeet Elia bezoekt mystieke Rabbi met bericht: "Vier poorten zijn gesloten, maar één is open"

Door Adam Eliyahu Berkowitz - 8 februari 2017

 "Zie Ik zal u Elia sturen, de profeet, vóór de komst van de grote en verschrikkelijke dag van Hashem." Maleachi 3:23 (de Israël Bijbel™)
 

(Foto: אדם אליוא)

Afgelopen zaterdagnacht kwam een mystieke rabbi in een trance met een goddelijk visioen dat waarschuwde dat de hemelse poorten zich sluiten, wat een periode van wereldwijd lijden brengt. Het visioen liet zien dat één poort tijdelijk geforceerd open blijft door de profeet Elia, maar dat de sleutel voor het open houden van die poort in de handen van mensen ligt.

Zaterdagavond kwam Rabbi Amram Vaknin, een gerenommeerde mystieke rabbi uit Ashdod, aan bij het huis van zijn zus in Ashdod voor het uitvoeren van de Havdallah-service aan het einde van de Sabbat. Midden in het uitspreken van de zegeningen, viel hij in een diepe trance. Gedurende ongeveer 20 minuten lag hij neer, af en toe kreunend en mompelend. In het midden van zijn trance sprak hij een duidelijke boodschap uit voor allen in Israël:

 

Rabbi Amram Vaknin (foto: Adam Alioa)

"Aaah, Jeruzalem," kreunde de rabbijn. "Bid voor Jeruzalem. Zij moeten bidden vanwege de pijnlijke decreten. Hoe gaat de stad lijden vandaag!"

De rabbijn lag stil voor enkele minuten, af en toe kreunend en een paar zinnen uitend. Na ongeveer tien minuten begon hij te spreken:

"De overwinning is belangrijk. Zij zullen winnen," zei de rabbijn ten slotte. "Ze willen niet bidden, hoewel Ik het hen meerdere malen gevraagd heb. Wat kan ik zeggen tegen degenen die denken dat ze zo groot zijn?"

Op dat moment had de rabbijn een visioen waarin hij sprak met de profeet Elia. Rabbi Vaknin heeft verschillende krachtige visioenen van Elia gehad - vaak als hij bidt in de grot van de profeet in Haifa. De profeet verschijnt voor hem als een geestelijke gids in zijn visioenen.

Veel van de voorspellingen zijn uitgekomen. In oktober 2015 had Rabbi Vaknin een ijzingwekkend visoen dat veel Joodse bloed vergoten zou gaan worden in Israël. Tragisch, aangezien het visioen accuraat bleek te zijn. Een golf van geweld, die begon een paar weken voor het visioen en werd voortgezet met een intensiteitsverhoging tot in de zomer. In die tijd waren er bijna duizend messteekaanvallen, schietaanvallen en aanvallen met auto's, die meer dan 650 Israëlische verwondden en 47 doodden.

"Hello, Eliyahu (Elia) de profeet," ging Rabbi Vaknin verder, terwijl hij in trance was. "Alstublieft, Elia, open één van de vijf poorten voor hen in de hemel. Juist in het geval ze teshuva (verzoening) willen doen en bidden, en stoppen met de leugens en de leugenachtigheid, zodat één poort zal openstaan voor hen. En als zij zich niet bekeren, dat dan ook die poort zal sluiten."

Na een lange pauze kreeg de rabbijn een antwoord.

"Elijah, de profeet, opende één goede poort. Maar wat er in Jeruzalem zal zijn, is goed en slecht," zei hij. "Ze willen niet bidden! Ze willen niet stoppen met de leugens en het kwaad. Ik begrijp het niet. Elijah opende één van de vijf poorten, één poort voor het goede, maar waar is die goede poort? "

Rabbi Vaknin legde later zijn visie uit aan Gil Nachman, zijn persoonlijke assistent.

"Elijah de profeet kwam om hem dit bericht te geven, omdat er een moeilijke tijd naar Jeruzalem komt," zo vertelde Nachman aan Breaking News Israël. "Er zijn vijf poorten die kunnen worden gebruikt voor toegang tot de hemelse genade, maar slechts één is geopend. Elia opende die laatste poort omwille van Israël. Er gaat een moeilijke tijd komen, waarin veel bloed wordt vergoten, en twee grote rabbijnen gaan sterven."

Het visioen van de rabbi kan worden verbonden met vijf werkelijke poorten waardoor men de eerste en de tweede tempel betrad.

"Op één punt in zijn visioen, vroeg Rabbi Vaknin aan Elia: 'Als het een goede poort is die u hebt geopend, waarom zijn er dan zoveel die gaan sterven?'" De rabbi kreeg een bericht dat deze schijnbare tegenstrijdigheid uitgelegd heeft. "Hij kreeg te horen dat het vanuit ons oogpunt slecht is, maar vanuit de hemel, ziet het er goed uit, want in het einde zal er een grote overwinning zijn en Eliyahu HaNavi (de profeet) zal duidelijk arriveren."

"De poort is open, maar of we door de poort gaan is aan ons. Hij kreeg te horen dat iedereen het nodig heeft om te bidden en zich nu te bekeren." Nachman sloot af met: "Elijah zegt: 'Van groot tot klein" zal moeten bidden.'"

Bron: Prophet Elijah Visits Mystic Rabbi With Message: “Four Gates of Mercy Are Closed, But One is Open” - Breaking Israel News | Latest News. Biblical Perspective.