www.wimjongman.nl

(homepagina)

Wat is de betekenis van Bismillah?

14 december 2017

Wat bij mij steeds weer in gedachten kwam is: hoe kan het toch dat in Europa, en ook in Nederland, de regeringen beslissingen nemen die volstrekt onverklaarbaar zijn, en dat de mening van mensen en hun optreden compleet veranderen gezien tegen de achtergrond van onze cultuur.

Zo laat onze regering bijvoorbeeld wel duizenden volwassen emigranten toe, onder het mom van vluchteling, maar weigeren ze halsstarrig om 400 kinderen asiel te geven, kinderen die absoluut niet meer geschikt zijn om zich in een ander land staande te houden.

En ineens is men strak en onbarmhartig. Waarom dat onderscheidt? Men is dus helemaal niet zo barmhartig als men zegt. In de regering zitten nu mensen die sympathie hebben voor, en zelf banden hebben met terroristen. Ook de houding tegenover christenen wordt steeds intoleranter.

Waarom is men zo buigzaam, ja zelfs onderdanig naar een religie en cultuur toe? Iets wat tot 60 jaar geleden hier niet eens bestond, en ons nu dreigt te overweldigen. Nu, wat dat laatste betref begon ik de oorzaak te begrijpen na het zien van een preek van Pastor J.D. Farag. Deze man is zelf moslim geweest en kent de psyche van de moslim dus heel goed. Hij kan terugvallen op zijn culturele opvoeding als Arabier, en dat is in dit geval het Midden-Oosten.

Nu kwam hij in de preek op een gedeelte, waar in het ging over de Naam van God. Want daar draait het allemaal om, wie is jouw God.

Zijn moeder sprak een zegen uit, die de hoogst mogelijke zegen is die je ooit zou kunnen uitspreken over je kinderen, en dat was in de naam van God en in het Arabisch, helaas onschuldig door onwetendheid zoals zijn moeder, dan zei: 'bismillah alaik', wat de naam van God is, zo voor de Arabieren vertaald - als je een Arabische christelijke Bijbel hebt, dan is daarin God altijd vertaald als Allah. En u weet mijn standpunt hierover, en ook heb ik hier forensisch bewijs voor dat deze Allah niet synoniem is met God in het Arabisch.

Allah is de 'naam' van God, en geen titel. Allah is een valse god en de islam is een valse religie, en Mohammed is een valse profeet. Allah was de Maangod en dit is een valse god en Allah is het ook. Hij is niet dezelfde als Jehova die de ware en levende God is, dus ik veranderde ik "bism'illah alaik" in "Bism Yasua Jasua alaik Yashua". Het Hebreeuwse Jasua is in het Arabisch als de naam van Jezus die de hoogste zegen is, die u over iedereen kunt uitspreken, in het bijzonder als een ouder over hun kinderen.

Ik dacht hier eigenlijk net aan, en ik kan sommigen van u misschien een flashback geven. Je herinnert je die satanische song wel van de groep Queen, de song Bohemian Rhapsody, tussen haakjes dit is iets wat je kunt opzoeken - neem ook niet mijn woord voor goed, zoek er gewoon zelf naar - maar het liedje gaat feitelijk over 'bismillah', [ JDF zingt het] wat ik bedoel met een flashback, wat ik niet zou moeten zingen.

Ik wil je niet traumatiseren, beter als ik alleen maar de woorden zeg van het liedje: "bismillah we will not let you go, bismillah we will not let you go, let you go, let... Ik kan het niet helpen maar het liedje weerklinkt in mijn gedachten en zit onuitwisbaar in mijn geest en hart, het staat erin geëtst en ook waarschijnlijk in de uwe.

Interessant dat hoeveel jaar later we ons zo'n nummer nog kunnen herinneren als woordelijk, bism'illah, de naam van allah is werkelijk op u, en u zult me niet laten gaan, nee wij zullen u niet laten gaan.

Dit laatste deel, dat hij zomaar even inlaste, dat zette mij aan het denken. Hoe is dit in Nederland. Deze popsong staat op nr. 1 in de top 2000 van Radio 2. Een groot deel van Nederland zingt na deze strofe voluit mee dat "Beelzebul hun duivel is" en dat "Allah hen niet zal laten gaan". Compleet met koren die het Halleluja zingen, wat "Prijs Yah" betekent. Maar dat alles wist die tekstschrijver natuurlijk niet. Ook veel christenen zullen die betekenis van dit woord niet kennen. Een woord dat trouwens helemaal niet zoveel voorkomt in de bijbel, alleen in Psalmen en Openbaring.

Want bismillah heeft een grotere betekenis. In de vertaling van het boek Openbaring staat een codewoord, wat is vertaalt als 666, maar in de Codex Vaticana staat er iets anders, daar zijn het Arabische tekens met twee gekruiste zwaarden aan de linkerzijde - het merkteken van de islam. En wanneer je een Arabier die tekens laat zien dan zegt hij: "Oh, maar daar staat Bism'illah. In de naam van Allah." De vertalers dachten dat het Griekse tekens waren, en hebben het ook als zodanig vertaald, als: 666.

Dit is dus het 'Merkteken van het beest' dat straks veel mensen zullen aannemen. Dat gebeurt natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Maar als nu een groot gedeelte dit al zingt, dan is er dus al een geestelijke voorbereiding op wat er gaat komen.

Dat de leiders van de technische internet-reuzen al onder die macht staan, blijkt wel uit hun fanatieke voorkeur voor de islam en de bescherming ervan. Zo is Facebook actief begonnen om alle kritiek op de islam te weren als 'islamofoob'. Christenen zouden in reactie daarop allemaal hun account moeten opzeggen. Maar in hoeverre kunnen ze nog buiten Facebook, en WhatsApp en Twitter in hun onderlinge communicatie, en blijven ze dit gewoon ondersteunen?

Nu is het ook te begrijpen waarom de islam door grote delen van Europa welkom wordt geheten. Staan niet al heel veel mensen onder de invloed van die geestelijke macht in de hemelse gewesten. Er is geen praten tegen, men zal eerst moeten worden bevrijd van die macht en niet elke keer weer te zingen dat die macht hen niet meer zal laten gaan.

Er komt een tijd dat je wel kunt inchecken, maar niet meer uitchecken, zoals er wordt gezongen in het liedje "Hotel California", de nr. 2 in de lijst.

Nu is het nog tijd om onder die macht uit te komen door je te wenden tot Jezus, die deze macht heeft overwonnen, zodat je daarom vrij bent gekomen uit die slavernij. Wacht niet te lang.

Willem Jan Jongman


Bismillah from Willem Jan Jongman on Vimeo.