www.wimjongman.nl

(homepagina)

Zo zegt de Heer

Door Grant Phillips - 17 oktober 2016

De wonderen van God zijn overal om ons heen, maar zelfs dan geloven de meeste mensen niet in de Ene Ware God van de hemel. Hij zegt van hen:

"De dwaas zegt in zijn hart: Er is geen God. Zij handelen verderfelijk, bedrijven gruwelijke daden; er is niemand die goed doet." (Psalmen 14:1 en 53:1)

De Here God openbaart zichzelf door alles van zijn schepping, maar ze zien het nog niet. Het handwerk van God bestaat rondom ons, maar de ogen zien het niet. De Heer zegt:

"Want de toorn van God wordt geopenbaard vanuit de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van de mensen, die de waarheid in ongerechtigheid onderdrukken, omdat wat van God gekend kan worden, hun bekend is. God Zelf heeft het hun immers geopenbaard. Want de dingen van Hem die onzichtbaar zijn, worden sinds de schepping van de wereld uit Zijn werken gekend en doorzien, namelijk én Zijn eeuwige kracht én Zijn Goddelijkheid, zodat zij niet te verontschuldigen zijn." (Romeinen 1:18-20)

Beschouw deze statistiek.

Er zijn 3 tot 100 miljoen soorten dieren in de wereld.

Er zijn 339 hondenrassen in de wereld.

Er zijn 41 kattenrassen in de wereld.

Er zijn 200 en meer paardenrassen in de wereld.

Er zijn 16 algemene rundvee rassen in de wereld.

Er zijn 300 geitenrassen in de wereld.

Er zijn 200 schapenrassen in de wereld.

Er zijn 10.000 verschillende soorten vogels in de wereld.

Er zijn bijna 28.000 verschillende soorten vis in de wereld.

Er zijn 264 verschillende soorten apen in de wereld.

Er zijn 17.500 soorten vlinders in de wereld.

Er zijn 165 belangrijke rivieren in de wereld.

Er zijn 117 miljoen meren in de wereld.

Er zijn 30 miljoen bergen in de wereld.

Er zijn 100.000 soorten bomen in de wereld.

Er zijn 250.000 tot 400.000 soorten bloemen in de wereld.

Er zijn 11.000 soorten mos in de wereld.

Er zijn 8,7 miljoen soorten struiken in de wereld.

OPMERKING: Sommige van deze cijfers kunnen wat afwijkend zijn; afhankelijk van hoe ze afgeleid zijn. Het punt is de diversiteit van Gods schepping.

We hebben nog niet eens de fijnere elementen van de microscopische wereld in overweging genomen, of het menselijk lichaam, of de uitgestrektheid van de ruimte, of een van de miljoenen andere voorbeelden. Nogmaals, het punt is Gods geweldige diversiteit in de creatie van het tonen van Zijn wonder.

Al deze dingen die ik heb genoemd, en meer, zijn elke dag om ons heen. Zien we ze eigenlijk wel? Beseffen we waar zij vandaan komen? Beseffen wij hun uniciteit in de hele schepping? Sommigen wel. De meesten niet.

God spreekt tot ons door Zijn heilig en onfeilbaar woord, de Bijbel. Hij spreekt tot deze gevallen wereld door alles wat we om ons heen zien. Er zullen geen excuses zijn voor wie Hem verwerpen als ze Hem zien van aangezicht tot aangezicht in het oordeel voor de Witte troon.

"Terwijl zij zich uitgaven voor wijzen, zijn zij dwaas geworden, en hebben zij de heerlijkheid van de onvergankelijke God vervangen door een beeld dat lijkt op een vergankelijk mens, op vogels en op viervoetige en kruipende dieren." (Romeinen 1:22-23)

God schiep de mens in de gelijkenis van zichzelf, zodat hij in staat was tot plannen, redeneren, beheer, communiceren met God, etc. (Genesis 1:26). Daarentegen verkocht de mens zijn geboorterecht aan Satan en werd dierlijk in zijn gedrag. De mens moest regeren over de dieren en de natuur, maar is gezakt tot het niveau van de duivel in zijn acties en reacties naar God toe. Alleen zijn Schepper God kan hem uit de put halen. (Psalmen 40:2)

Echter, de mens heeft zichzelf geplaatst in het vizier van Gods oordeel in deze laatste dagen. Tijd loopt af, voor degenen die zullen moeten luisteren naar wat God zegt tegen hen.

In de resterende verzen van Romeinen 1 toont God duidelijk onze neerwaartse afdaling richting het oordeel. Er zijn drie stappen en we staan op de onderste trede.

STAP 1

"Daarom ook heeft God hen overgegeven in de begeerten van hun hart, aan de onreinheid om hun lichamen onder elkaar te onteren. Zij hebben de waarheid van God vervangen door de leugen, en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, Die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen." (Romeinen 1:24-25 nadruk van mij)

STAP 2

"Daarom heeft God hen overgegeven aan oneervolle hartstochten, want ook hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. En evenzo hebben ook de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand: mannen doen schandelijke dingen met mannen en ontvangen het gepaste loon voor hun dwaling in zichzelf." (Romeinen 1:26-27 nadruk van mij)

STAP 3

"En omdat het hun niet goeddacht God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan verwerpelijk denken, om dingen te doen die niet passen. Ze zijn vervuld van allerlei ongerechtigheid, hoererij, boosaardigheid, hebzucht, slechtheid. Ze zijn vol afgunst, moord, ruzie, bedrog, kwaadaardigheid. Kwaadsprekers zijn het, lasteraars, haters van God, smaders, hoogmoedigen, grootsprekers, bedenkers van slechte dingen, ongehoorzaam aan hun ouders, onverstandigen, trouwelozen, mensen zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, onbarmhartig. Zij kennen het recht van God, namelijk dat zij die zulke dingen doen de dood verdienen, en toch doen zij niet alleen zelf deze dingen, maar stemmen ook in met hen die ze doen. (Romeinen 1:28-32) (nadruk van mij)

God gaf hen eerst over aan "zondige verlangens", vervolgens aan "schandelijke begeerten", en tot slot aan "een verdorven geest". Er is absoluut geen twijfel voor elk geestelijk gezond persoon vandaag, je ziet dat de samenleving zwelgt in zondige verlangens, schandelijke begeerten met een verdorven geest.

De stank van onze zonden heeft onze wezens vervuild. God zal binnenkort Zijn eigen Zoon naar deze rebelse wereld sturen, en dan zal Zijn oordeel over de aarde komen, en allen die daar zijn. "Gods rechtvaardige besluit dat degenen die dergelijke dingen doen, de dood verdienen."

De meeste mensen doen vandaag alsof er niets mis is met hoe we leven naar God toe. Velen lijken te denken dat verkiezingen al onze problemen zullen oplossen. Velen dromen over het "aanbreken van het Watermantijdperk" en hebben geen gedachte over de tijd van beproeving en vonnis die om de hoek staat.

Jezus komt spoedig. Ik zal hier niet zijn. Ook de miljoenen anderen die de Heer Jezus als hun eigen persoonlijke Verlosser en Heer kennen, zullen hier niet zijn. Onze wens is dat u samen met ons gaat anticiperen op de komst van onze Heer. Bekeer u en ga met ons mee, wanneer Hij komt. Wees geen dwaas door niet te luisteren naar de stem van God bij alles wat we om ons heen zien.

God heeft duidelijk gesproken via onze vijf zintuigen en onze geest. Vooral heeft Hij door zijn woord in de Bijbel gesproken, en in dit boek is onze enige hoop op redding. In Zijn woorden die zeggen: "Geloof in de Heere Jezus Christus en u zult zalig worden." (Handelingen 16:31). En in Zijn woorden: "Want uit genade bent u zalig geworden, door het geloof, en dat niet uit u, het is de gave van God; niet uit werken, opdat niemand zou roemen." (Efeziërs 2:8-9). En waarin Hij zegt: "Zie, nu is het de dag van het heil!" (2 Kor. 6:2)

Grant Phillips

Bron: Pre-Rapture Commentary: Thus Saith The Lord