www.wimjongman.nl

(homepagina)

De Messias staat voor de deur, zo is geschreven, zegt de eindtijd-Rabbi

Duizend mogen aan uw zijde vallen, en tienduizend aan uw rechterhand; het zal u niet genaken." Psalm 91:7 (The Israel Bible ™)

Door Rivkah Lambert Adler - 28 september 2016

Rabbi Alon Anava, die over de hele wereld lezingen geeft ter voorbereiding van het Joodse volk op de Messias (Messiah), werd vorige week geïnterviewd door Tamar Yonah, de presentatrice van Israël Nieuws Talk Radio, over de verschillende scenario's van hoe God de uiteindelijke verlossing zal brengen. Hij sprak over wat Joden en niet-Joden nu moeten doen om de meest moeilijke gevolgen ervan te vermijden.

Rabbi Anava noemde drie bijzonder donkere scenario's. Hij sprak uitvoerig over de controversiële dwergster Nibiru. Als Nibiru het scenario is waarin God ons tot de uiteindelijke verlossing zal brengen, zo zei Rabbi Anava: "...zal tweederde van de wereld onder water komen te staan."

Het zal gebeuren, spreekt de HEERE, dat in heel het land twee derde ervan uitgeroeid zal worden en de geest zal geven, en een derde ervan zal overblijven. Zacharia 13:8.

Hij zei ook: "Er zijn profetieën die zeggen dat er een oorlog van 11-seconden zal zijn. Dat kan alleen een nucleaire oorlog zijn." Hij noemde China, Iran, Rusland en Korea als de vier grote vijanden van de VS, waarbij sprak hij over de mogelijkheid dat een van deze landen zou kunnen aanvallen door het tot ontploffing brengen van een EMP (ElektroMagnetische Puls) hoog boven Noord-Amerika, waardoor het terug keldert "in de 18e eeuw doordat alles wat elektronica in zich heeft, volledig verbrandt."

 

Rabbi Alon Anava (YouTube Screenshot)

Gevraagd naar het verband tussen de Amerikaanse presidentiële verkiezingen en het einde der dagen, merkte hij op, "Natuurlijk hebben de verkiezingen iets te maken met het einde van dit tijdperk. De Messias staat voor de deur en alle huidige affaires die we zien ...wel, je opent gewoon onze Bijbel van 2000 jaar geleden, en het is als het openslaan van een krant. Alles wordt beschreven. Alles was voorspeld. Alles was geprofeteerd."

"Persoonlijk denk ik niet dat we de verkiezingen zullen krijgen. Ik denk dat ze op de een of andere manier een staat van beleg gaan verklaren voordat de verkiezingen staan te gebeuren. Misschien vanwege een terroristische aanslag, of een financiële ineenstorting, of door rellen. Zestig miljoen Amerikanen leven op voedselbonnen. Neem dat weg voor een maand en je gaat 60 miljoen Amerikanen in de straten krijgen, wat rellen gaat creëren. Dat is heel gemakkelijk een reden om de staat van beleg uit te roepen."

Er is een joodse lering die zegt dat positieve voorspellingen altijd zullen uitkomen, maar negatieve profetieën kunnen worden gewijzigd. Hoe gaat Rabbi Anava de mensen vertellen wat ze kunnen doen om deze donkere scenario's te annuleren?

"Zowel Joden als niet-Joden - we moeten ons allemaal bekeren. Wij moeten terug naar onze bron. Geloven in één God, het volgen van de Thora en de mitswa (de Bijbelse geboden).

"De niet-Joden moeten zich ook bekeren en stoppen met het doen van slechte dingen, en ze moeten ook de wetten van Noach (Noah) gaan volgen die u kunt vinden in de Torah."

"Er is geen verschil. We moeten ons allemaal bekeren en eigenlijk de Meester van het Universum overtuigen om al deze besluiten nietig te verklaren. Vooral nu, voor de Hoge Feestdagen, betekent berouw allereerst stoppen met het doen van de slechte dingen die we doen. Stop met liegen. Stop met bedriegen. Eerlijk zijn. Het geven aan goede doelen. Mensen helpen. Geen mensen oordelen op de verkeerde manier. Onnodig te zeggen: volg de Torah - het houden van de Shabbos (Sabbat), koosjer eten... Dit is de tijd om echt samen te handelen."

Als er genoeg mensen zijn die zich tot God wenden, "hebben we de mogelijkheid om het vonnis te verzachten en in een oogwenk de verlossing te ontvangen, op een vredige manier, zonder oorlogen, zonder problemen, zonder haat. Het ligt allemaal in onze handen en hoe eerder we dat doen, hoe beter, want de tijd tikt verder."

[Editor: En de overige mensen, die niet door deze plagen werden gedood, bekeerden zich niet van de werken van hun handen; zij bleven de demonen aanbidden en de gouden, zilveren, koperen, stenen en houten afgoden, die niet kunnen zien, horen of lopen. Ook bekeerden zij zich niet van hun moorden, hun tovenarij, hun ontucht en het plegen van diefstal. Openb. 9:20-21]

Gevraagd waar het Joodse volk heen zou moeten gaan, verklaarde Rabbi Anava ondubbelzinnig dat "Israël de enige veilige plek is... Het is het land van God. Niets gaat gebeuren met dit land."

"Oprechte heidenen, zolang zij de Zeven Wetten van Noach volgen, zullen worden gered. We hebben een belofte uit de Tora en een belofte van Koning David (in Psalm 91:7). Je moet dicht bij God zijn," benadrukte Rabbi Anava.

"Niet alleen geloof ik dat, maar ik zal verbaasd zijn als er niets gaat veranderen in de komende weken of maanden. Ik weet dat het gaat gebeuren. Moshiach gaat gebeuren. Nu is het de tijd en iedereen kan beter nu gaan handelen. "

 

Tamar Yonah (Facebook)

Tamar Yonah vertelde aan Breaking Israel NewsBrekend Nieuws van Israël dat haar interview met Rabbi Anava vier keer zoveel luisteraars kreeg als de andere shows op Israël News Talk Radio. Zich goed bewust van de controverse rond Nibiru, vertelde Yonah dat ze het verhaal wilde delen als gevolg van een les die ze leerde in de kindertijd.

Yonah's vader was een overlevende van de Holocaust uit Polen die zijn kinderen vertelde dat toen de Russische zionistische Ze'ev Jabotinsky probeerde om de Joden van Europa te waarschuwen om te vertrekken voor de Tweede Wereldoorlog, niemand naar hem wilde luisteren. In veel gevallen werd hij uitgesloten om te spreken.

Zij beveelt daarom aan een open geest te houden. "Je moet naar de mensen luisteren, het maakt niet uit hoe gek het klinkt. Je luistert omdat er gekke dingen gebeuren in deze wereld." Persoonlijk, zo vertelde Yonah aan Breaking Israel News, "heb ik deze voorspellingen door de jaren heen gehoord. Ik geloof niet in de datums. Ik houd ervan om te luisteren. Ik wil open zijn. Maar ik ben van de school van "laten we eerst eens afwachten".

"Ik denk dat we wat meer tijd hebben. Er zijn scenario's die nog moeten rijpen. Ik denk dat we in de buurt komen. Iedereen die in de Thora en de Bijbel gelooft kan zien dat we in het einde van een tijdperk zijn, maar mijn mening is dat het niet gaat gebeuren in de komende drie weken."

Bron: Martial Law Will Be Declared Before Elections: End-of-Days Rabbi - Breaking Israel News | Israel Latest News, Israel Prophecy News