www.wimjongman.nl

(homepagina)

15 juli 2016

Deze week op 'The Hal Lindsey Report'

Terwijl ik dit vandaag schrijf, ben ik geschokt en bedroefd door het nieuws uit Nice, Frankrijk. Grote aantallen doden en gewonden in een van de meest gruwelijke terreuraanslagen die ik me kan voorstellen.

Veel kinderen zijn er onder, die op brute wijze zijn vermoord in wat alleen kan worden omschreven als een daad van puur, satanisch kwaad. Kwaad dat alleen kan worden opgevat in de geest van Satan zelf, en gepleegd door mensen op deze aarde, die zijn bevelen uitvoeren.

Verscheidene politieagenten werden gedood in een oproer. En leden van de politie beëindigden uiteindelijk het bloedbad door het leven van de terrorist te nemen.

De horror van gisteren in Frankrijk (die voor altijd het leven van duizenden Franse burgers zal achtervolgen) illustreert helaas mijn bespreking van het programma van deze week. Ik zal verslag uitbrengen over de hinderlaag van de politie in Dallas in Texas vorige week, dat het leven van 5 politieagenten eiste, en een aantal meer verwondde.

Ook zal ik een aantal van mijn gedachten over deze tragedie delen.

Donald Trump zei dat de schietpartij in Dallas "de ziel van de natie heeft geschokt." Hij heeft gelijk.

Hillary Clinton merkte op dat "We meer liefde en vriendelijkheid nodig hebben." Ze heeft gelijk, ook.

Door Jezus Christus brengt God de vrucht van de Geest in de wereld: "Liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing" (Galaten 5:22-23) Dit alles, zo zou ik kunnen toevoegen, is enorm schaars in onze wereld van vandaag.

De wereld erkent de noodzaak van deze dingen. In feite is er wanhopig naar op zoek en zoekt het als een gek.

Maar je kunt niet de vrucht hebben zonder de boom. Je kunt niet zonder Jezus Christus zijn, en dan verwachten dat jouw samenleving gekenmerkt wordt door liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing.

Maar gelovigen in Christus hebben een nooit eindigend aanbod. Met andere woorden, Christus is het antwoord.

Onze liefde voor elkaar - ongeacht ras of achtergrond - is een van Gods grote getuigenissen in een wereld die hongert naar liefde.

De Russische Doema, het parlement, heeft onlangs een nieuwe 'anti-terrorisme' wetgeving aangenomen. Zelfs de Russen, die gewend zijn aan een restrictievere samenleving, beseffen dat dit verder gaat dan wat zelfs zij gewend zijn.

In feite zijn het de Russen die de nieuwe wetgeving, de "Big Brother wetten" noemen. Ze zorgen voor een nog grotere mate van toezicht en overheidsbemoeienis.

Zo worden de Russische telecombedrijven verplicht om alle gegevens te bewaren - niet alleen de metadata - maar alle gegevens van alle klanten voor de duur van zes maanden. Dit omvat alles - opnames van elk telefoongesprek en kopieën van alle teksten en e-mail.

De grote media berichten niet over de schokkende beperkingen van de godsdienstvrijheid in de nieuwe wetten van Rusland, aangezien alle evangelische inspanningen slechts plaats mogen vinden binnen de grenzen van een kerk. En zelfs daarvoor moeten de christenen eerst een aanvraag indienen voor een vergunning van de overheid.

De wetgeving maakt het illegaal om een ​​vriend een e-mail te sturen met een uitnodiging om naar de kerk te gaan of te praten met iemand over Christus, zelfs niet in de privacy van je eigen huis.

Sommigen betwijfelen het of de Russen zo ver gaan om te controleren wat er werkelijk gaande is in de huizen van burgers. Maar David Aikman, een voormalige TIME magazine verslaggever die er woonde en gerapporteerd heeft vanuit Rusland voor vele jaren, maakte deze opmerking: "Ik denk niet dat je kunt de bereidheid van de Russische regering kunt onderschatten om die controle uit te oefenen."

We moeten ernstig bidden voor onze Russische broeders en zusters in Christus, die nu met monumentale en levensveranderende beslissingen worden geconfronteerd in hun wandel met Christus. Op een dag, en misschien binnenkort, geloof ik, dat ook wij het nodig hebben om te bidden voor onszelf!

De Russische natie is op een steeds donkerder pad in al die Vladimir Poetin jaren. Elke dag lijkt Rusland meer volledig haar profetische lot te omarmen. Uiteindelijk betekent dat oorlog met God!

Ongelooflijk, zo verbazingwekkend als het klinkt, lijkt de staat Californië op hetzelfde spoor te lopen!

Het lijkt te hebben besloten dat christenen de groep is waarvan de grondwettelijke rechten veilig kunnen worden beperkt, en misschien uiteindelijk geëlimineerd.

Schrijvend voor Christianity Today, zei Ed Stetzer: "De wetgever in Californië is klaar om wetgeving na te streven die het mogelijk maakt het bestaan van een groot aantal op geloof gebaseerde hogescholen en universiteiten te vernietigen in hun streven waarvoor ze zijn opgericht."

Er zijn twee gelijksoortige wetsvoorstellen door de Californische wetgever ingediend. Indien ze aangenomen en ondertekend worden tot wet, zouden ze christelijke universiteiten dwingen om zich ofwel te houden aan het dogma van de staat betreffende seksuele gerichtheid en de gender-identiteit, of de staat te verlaten.

Voorstanders van nieuwe wetten zeggen vaak: "Maak je geen zorgen. Er komen vrijstellingen voor de op geloof gebaseerde instellingen." Maar we weten allemaal hoe gemakkelijk die vrijstellingen kunnen worden verwijderd of "achterdeurtjes" hebben.

Het lijkt erop dat Californië de rechten van iedereen wil respecteren, behalve van de studenten die Christus-gecentreerd onderwijs kiezen.

Zelfs Iowa gaat over tot vervolging.

De Alliantie voor de Verdediging van Vrijheid (ADF) meldt dat de staatswet in Iowa al snel een pastor of voorganger illegaal kan maken als hij het Bijbelse standpunt over een groot aantal onderwerpen vermeldt. ADF zegt: "Een spreekverbod zou kunnen worden gebruikt om kerken de mond te snoeren bij het geven van openbaar commentaar... dat kan worden gezien als onwelkom voor personen die zich niet identificeren met hun biologische geslacht."

Mensen, Satan maakt overuren om christenen te laten zwijgen en zijn eigen volgelingen te ontketenen. En hij gebruikt de Amerikaanse instellingen die waren gebaseerd op Gods wetten om dit te doen. En Amerikanen staan ​​er werkeloos bij en laten hem ermee wegkomen.

Dit alles kan de speerpunt zijn in de komende vervolgingen van christenen, welke de Bijbel voorspelt voor de laatste dagen.

Tot slot sprak ik in een recent programma over 'redding". Deze week nemen we een wat verder en zien wat verlossing laat werken.

Het heet "genade".

Het evangelie is niet iets wat wij stervelingen voor onszelf zouden hebben bedacht. Het concept is tegengesteld aan de menselijke natuur.

De wereldsysteem zegt dat je krijgt wat je verdient. Het evangelie biedt ieder van ons aan wat we niet verdienen, maar wat Christus heeft gedaan.

Dat is "genade".

De "Wet" veronderstelt dat we een menselijke verdiensten kunnen krijgen. Dat als we het hard genoeg proberen, we ons kunnen kwalificeren om door God te worden aanvaard.

Maar God gaf ons de wet om ons te laten zien dat we het nooit helemaal kunnen vervullen, of de redding verdienen. Het laat ons zien hoe we tekort schieten.

Wet en genade zijn exacte tegenpolen. Wij konden nooit verdienen wat God ons vrij wil geven, als een geschenk.

Te worden "gerechtvaardigd" door Christus betekent niet alleen dat je zonder zonde bent, het betekent dat God rechterlijk verklaard heeft, dat je net zo rechtvaardig bent als Jezus Christus is.

Op het moment dat Hij stierf in jouw plaats voor jouw zonden, ontvang je de vergeving die Hij verwierf. Onmiddellijk in de hemelse rechtbank, verklaarde Gods gerechtigheid je net zo rechtvaardig te zijn als Christus is.

Door genade maakt Hij je permanent voor Hem aanvaardbaar.

Dit is slechts het topje van de 'genade'-ijsberg. Kijk deze week en ik zal "genade" nauwer onderzoeken. Het is zo belangrijk dat christenen hun plaats in het Lichaam van Christus begrijpen, en hoe veilig ze werkelijk zijn.

God zegene je,

Hal Lindsey

web: http://www.hallindsey.com