www.wimjongman.nl

(homepagina)

Een laatste-dagen-deskundige verklaart: "De uiteindelijke verlossing staat voor de deur"

Door Rivkah Lambert Adler - 20 juni 2016

"Zo zult gij vreugde hebben in Hashem; en Hij zal u de wensen van uw hart geven." Psalmen 37:4 (De Israël Bijbel™)

 

Eigen foto

Geula (verlossing) is zeer aanstaande, en we moeten anderen bewust maken van de naderende komst. Dit zijn de twee boodschappen van vorige week die in Ramat Beit Shemesh in Israël werden uitgesproken door een productieve auteur en laatste-dagen deskundige Rabbi Pinchas Winston voor een Engelssprekend publiek van olim (immigranten naar Israël).

Rabbi Winston vergeleek de urgentie waarop mensen zich moeten richten bij de komende verlossing met het hebben van een vliegtuigreservering. Wanneer een persoon die aan boord van een vliegtuig moet zijn op een bepaalde tijd, dat alles op die dag is georiënteerd rond het besef dat de belangrijkste taak van die dag is het moment van vertrek van die vlucht. Dat is hoe concreet we gericht zouden moeten zijn op de geula. Dat is wat het betekent om geula-bewustzijn te hebben, legde hij uit.

In zijn hoorcollege gaf Rabbi Winston een duidelijke samenhang aan tussen de chaotische huidige gebeurtenissen in de wereld, zoals de extreme weersomstandigheden en het islamitische terrorisme, en de dringende noodzaak van verlossing.

"Vandaag het is zo veel makkelijker dan laten we zeggen 10 jaar geleden, om te willen dat de Moshiach (Messias) zal komen, omdat dingen uit de hand lopen... Als u een stap terug doet en kijkt naar alle gebeurtenissen van geschiedenis, is alles zo 'Armageddon-achtig'. Het is eigenlijk heel slecht. De wereld is eigenlijk enorm instabiel."

Rabbi Winston gaf dank aan God voor het feit dat de wereld niet reeds in zichzelf implodeerde.

"De enige reden waarom we hier dus nog rustig zitten is niet omdat de wereld nog enige stabiliteit heeft. Het is omdat HaKadosh Baruch Hu (de Heilige Ene, gezegend is Hij) zijn vinger in de dijk heeft."

Met een stem gevuld met passie over het onderwerp verklaarde Rabbi Winston: "En nu naderen we de uiteindelijke verlossing. Buiten kwestie, Moshiach staat om de hoek... Zonder twijfel is hij hier al. Ik weet niet hoe oud hij is, waar hij zit, wat hij doet, wat hij leert. Maar hij is hier. Hij gaat niet morgen geboren worden. We zijn gewoon heel dicht bij het einde. Veel te dicht bij het einde. Hij is hier nu!

[Vertaler: zoals christenen wel weten denken de Joden dat de Messias een gewone man is, een nakomeling van koning David, die door God wordt aangesteld om het volk te bevrijden van de vijanden. Dit duidt op de man waarvan Jezus zegt, dat ze degene zullen aannemen die komt in zijn eigen naam, Johannes 5:43.]

"Dus waarom heeft hij zichzelf niet geopenbaard? Waarom zijn we nog aan het vechten? Waarom zijn we nog steeds aan het worstelen? Waarom moeten we nog steeds lijden? Waarom is er nog steeds terrorisme?"

Zijn conclusie is dat, op dit moment, het Joodse volk "het ontbreekt aan een nationale wil voor geula." Dat is iets wat de intentie is wat wijzigen van.

Rabbi Winston beschreef voor Breaking News van Israël hoe verschillende ideeën samen kwamen in zijn denken, met inbegrip van het belang van een nationale wil voor een verlossing. Hij gebruikte het bijbelse verhaal van de doortocht door de Rode Zee als een demonstratie van de kracht van het Joodse volk als ze samenwerken naar een enkel doel.

Hoofdstuk 14 van het boek van Exodus beschrijft hoe de kinderen van Israël geen duidelijke mogelijkheid hadden voor een ontsnapping aan farao en zijn ruiters. Hun geloof in God was zo sterk dat ze vooruit gingen naar de zee. En God opende wonderbaarlijk de zee voor hen.

En Hashem zei tegen Moshe: 'Wat roept u tot Mij? Spreek tot de Israëlieten en zeg dat zij opbreken.' Exodus 14:15

Daaraan voegt Rabbi Winston's studie iets toe van de joodse mystieke traditie, bekend als Kabbala, die hem hielp met het herkennen van "hoeveel de menselijke wil een rol speelt in het daadwerkelijk maken en opbouwen van de realiteit van de uitkomst die wij willen." Later studeerde hij kwantumfysica en was gefascineerd door de ontdekking dat "menselijke waarneming een rol speelt bij het bepalen van de resultaten van experimenten, en het leven in het algemeen."

Deze ideeën, samen met zijn indrukwekkende opdracht over de Joodse geschiedenis en de Torah-bronnen hielpen hem in zijn denken: "Wat ik besefte, en wat ik begon te begrijpen, dwong mij tot een volledig seminarie op basis van deze ideeën."

"Ik had niet langer een andere keuze," deelde hij mee op Breaking News van Israël, "tenminste met betrekking tot deze ideeën. Ik moest eropuit en mijn steentje bijdragen aan onze nationale wil tot verlossing, energiek, nu er nog tijd is. De uiteindelijke verlossing staat voor de deur. Het is onze collectieve nationale wil die het zal laten gebeuren en het op vreedzame wijze zal laten plaatsvinden."

Bron: End of Days Expert Declares: “The Final Redemption is at the Door” - Breaking Israel News | Israel Latest News, Israel Prophecy News


printen??? spaar papier en inkt.