www.wimjongman.nl

(homepagina)

Torah rol geschreven voor een presentatie aan de Messias bij zijn komst

Door Adam Eliyahu Berkowitz | 15 december 2015.

 

Torah rollenin Sefardische stijl tijdens het gebed bij de Westelijke Muur. (Foto: Adam Eliyahu Berkowitz / Israël Breaking News)

"Het zal in het laatste der dagen geschieden dat de berg van het huis van de HEERE vast zal staan als de hoogste van de bergen, en dat hij verheven zal worden boven de heuvels, en dat alle heidenvolken ernaartoe zullen stromen. Vele volken zullen gaan en zeggen: Kom, laten wij opgaan naar de berg van de HEERE, naar het huis van de God van Jakob; dan zal Hij ons onderwijzen aangaande Zijn wegen, en zullen wij Zijn paden bewandelen. Want uit Sion zal de wet uitgaan, en het woord van de HEERE uit Jeruzalem " (Jesaja 2: 2-3)

Rabbi Joseef Berger, een van de rabbijnen die verantwoordelijk is voor het Graf van Koning David in de Oude Stad van Jeruzalem, heeft gedroomd over een project voor meer dan een jaar - een Torah rol om heel Israël te verenigen.

Recente wereldwijde gebeurtenissen hebben Rabbi Berger gedwongen om snel vooruit te gaan met zijn droom als hij in staat wil zijn deze Torah rol persoonlijk te presenteren als een geschenk aan de Messias. Veel vooraanstaande rabbijnen en kabbalisten hebben Rabbi Berger verteld, dat dit inderdaad zeer binnenkort kan gebeuren.

De inspiratie voor het project kwam voort uit het boek Hosea (3 4-5), waarin staat geschreven:

"Want de Israëlieten moeten veel dagen zonder koning en zonder vorst blijven, zonder offer en zonder gewijde steen, zonder efod en afgodsbeelden. Daarna zullen de Israëlieten zich bekeren, en de HEERE, hun God, zoeken en David, hun koning. Zij zullen zich in diep ontzag tot de HEERE en Zijn goedheid wenden, in later tijd. (voor de Messias)."

Rabbi Berger legde aan Breaking News Israël uit dat deze profetie een persoonlijke betekenis voor hem had.

"In het einde der dagen, als Israël zich realiseert dat ze alle hoop verloren hebben en ze geen oplossing hebben op een verlossing uit hun benarde situatie, zal het volk van Israël wijs genoeg om de drie dingen te zoeken die onze voorouders verachten: het Koninkrijk der Hemelen, het koninkrijk van David, en de bouw van de tempel, "zei hij.

"Het wordt onderwezen in de Yalkut Shimoni (een verzameling waarvan gedacht te zijn samengesteld in de 13e eeuw) Samuel 1:106," daarin zei Rabbi Shimon Ben Monsia, "geen tekenen van de verlossing zal worden getoond aan Israël totdat ze proberen deze drie dingen te zoeken - het koninkrijk van de hemel, de dynastie van koning David, en de bouw van de tempel."

Rabbi Berger gelooft dat door alle van Israël samen te brengen in het schrijven van een enkele Torah rol gehuisvest op de berg Sion, waar Koning David werd begraven, en grenzend aan de Tempelberg, hij alle drie de doelen zal bereiken in één actie.

Rabbi David Hai Abuhatzeira werd geëerd met het schrijven van de eerste letter van de Torahrol. Rabbi Abuhatzeira is de kleinzoon van de prominente Marokkaanse Sefardische mystieke rabbi Israël Abuhatzeira, bekend als de Baba Sali, bekend om zijn vermogen om wonderen te bewerken door middel van zijn gebeden.

Vanwege kabbalistische redenen weigerde hij die te onthullen, koos Rabbi Abuhatzeira ervoor om de Hebreeuwse letter 'jod' te schrijven, in plaats van de eerste letter van de thora, die een 'beth' is. Rabbi Abuhatzeira drong erbij de organisatoren van het project op aan, "Schrijf de Sefer Tora zo snel mogelijk, je hebt niet veel tijd meer! ... Ik hoop dat je een kans hebt (om het af te maken)!"

"De Messias zal ook deelnemen aan het proces," heeft Rabbi Abuhatzeira toegelicht." Het volk van Israël zal hem dit Tora geven als een geschenk, zoals is geschreven " Omwille van Uw tempel in Jeruzalem zullen koningen U geschenken brengen"(Psalm 68:30) en "Laten ze Hem Die te vrezen is, geschenken brengen "(Psalm 76:12)."

 

(Photo: Wiki Commons)

Volgens Rabbi Berger, heeft Rabbi Abuhatzeira toegevoegd de gecombineerde numerologies van de zinnen: "Dit jaar zullen we verdienen hem zien" (השנה נזכה לראות אותו) en "De komst van de Messias '(ביאת המשי), optellen tot 5776, het huidige jaar volgens de Joodse kalender.

Honderden letters zijn al geschreven in de Tora-rol. Joodse traditie leert dat een rol Torah 600.000 letters bevat, gelijk aan het aantal van Joden die de Thora ontvingen op de berg Sinaï. Echter, het werkelijke aantal letters in een Torah is 304.805, waardoor er veel meer mogelijkheden zijn voor mensen om te worden opgenomen in het Klal Yisrael project.

Rabbi Berger beseft dat de voorbereiding van een cadeau voor de Messias niet een normale vorm van liefdadigheid is, en zijn verwachtingen zijn uniek. "Zelfs als iemand me een miljoen dollar geeft om veel Torahs te schrijven, het is niet wat ik wil. Ik wil heel Israël individueel in een rol hebben met deze Torah, "legde hij uit naar Breaking News Israël.

Wanneer de Tora is voltooid, Rabbi Berger is van plan een parade door Jeruzalem te maken, om haar te wijden. De parade zal gaan naar elke hoek van de stad om zo veel mogelijk mensen op te nemen en zal eindigen bij het Graf van koning David, waar de Torah zal worden geborgen.

"We willen dat het zo'n prachtig evenement wordt dat geheel Israël God zal prijzen en vragen aan ​​Hem om te komen en ons te verlossen."

Editor: Jezus zei "Ik ben gekomen in de Naam van Mijn Vader maar u neemt Mij niet aan. Als een ander komt, in zijn eigen naam, die zult u aannemen."

Ton Horn gaat op dit artikel in op een video op 11.00 min. van de Jim Bakker Show. Om op de site te geraken eerst een getal invullen.
Kijken

Bron: Torah Scroll Being Written to Present to Messiah Upon His Arrival - Israel News