www.wimjongman.nl

(homepagina)

'De wetenschap ondersteunt Genesis' - Geneticus zegt dat bewijsmateriaal de bijbelse Adam en Eva bevestigt

27 juli 2015 - door Garrett Haley

Adam and Eva

Een gerespecteerd moleculair geneticus onderzoekt de historiciteit van Adam en Eva in een nieuw uitgebrachte documentaire, en legt uit dat moderne bevindingen op het gebied van de genetica de bijbelse leer bevestigen dat alle mensen afstammen van een oorspronkelijke paar, door God geschapen.

Dr. Georgia Purdom, die een doctoraat behaalde in de moleculaire genetica bij de Ohio Staats Universiteit, publiceerde artikelen in een aantal wetenschappelijke tijdschriften, met inbegrip van de Journal of Neuroscience, en The Journal of Bone and Mineral Research. Voorheen een professor in de biologie, is Purdom nu een onderzoeker en spreker voor de christelijke apologetiek ministry Antwoorden in Genesis (AiG).

Sinds de toetreding tot de AiG heeft Purdom talloze artikelen geschreven en verschillende DVD's gemaakt en presentaties gedaan. Haar meest recente werk, met de nobele titel "Onderzoek naar de genetica van Adam & Eva," onderzoekt de Genesis beschrijving van de oorsprong van de mensheid vanuit het perspectief van de genetica.

Purdom

"Een van de grootste debatten in het christendom gaat vandaag over de eerste twee mensen: Adam en Eva, of ze echt bestonden, of zijn ze het product van mythen?" Purdom schreef in een artikel voor AiG: "Degenen die beweren dat we ons hebben ontwikkeld gedurende miljoenen jaren, geloven dat er voor Adam en Eva, zoals de Bijbel ons over hen leert, geen plaats is in de menselijke geschiedenis. Zij betogen dat de wetenschap van de genetica bewijst dat we niet kunnen afstammen van slechts twee mensen. Veel christenen hebben dit standpunt aanvaard, door te stellen dat hun historische bestaan niet relevant is voor het christendom en het evangelie."

In een interview met Christian News Network stelde Purdom dat het historische bestaan van Adam en Eva absoluut noodzakelijk is voor een goed begrip van het evangelie.

"Een historische Adam en Eva en de oerzonde zijn de grondslagen van het evangelie," zei ze. "Het slechte nieuws, de zonde en de dood begonnen in Genesis 3 toen Adam en Eva zondigden."

"Het op waarde schatten dat Adam en Eva echte mensen waren, helpt mensen om de noodzaak van een Verlosser te beseffen," verklaarde Purdom.

"We hebben het goede nieuws van genade en leven nodig, wat is gevonden in de dood en opstanding van Jezus Christus," zei ze. "Jezus is de oplossing voor het probleem van het kwaad dat begon in Genesis 3. Paulus maakte dit verband heel duidelijk in Romeinen 5 en 1 Korintiërs 15."

Purdom detailleerde vervolgens sommige recente genetische bevindingen, die ondersteuning bieden voor het scheppingsverhaal van de Bijbel.

"Een van de boeiendste genetische bewijzen voor een oorspronkelijk menselijke paar door God geschapen is het mitochondriaal DNA-onderzoek, gedaan door een scheppingsgeneticus, Dr. Nathaniel Jeanson," zo zei ze. "Hij laat duidelijk blijken dat de menselijke vrouwelijke voorouder van ons allen (de bijbelse Eva) leefde binnen het bijbelse tijdsbestek van enkele duizenden jaren geleden."

Deze bevindingen, samen met andere bewijsstukken in "De genetica van Adam & Eve", zijn rechtstreeks in tegenspraak met de beweringen van evolutionisten, zei Purdom.

"Deze vrouwelijke voorouder kan gewoon niet hebben geleefd 100.000 of meer jaren geleden, zoals de evolutionisten beweren," vervolgde ze. "Bovendien, genetica toont duidelijk aan dat mensen en chimpansees niet een gemeenschappelijke voorouder delen. Er zijn vele, vele verschillen in hun DNA, die de mogelijkheid van gedeelde afkomst binnen slechts een paar miljoen jaar geleden volledig ondermijnen."

Purdom vertelde Christian News Network dat christenen zich met deze wetenschappelijke informatie moeten uitrusten, zodat ze de betrouwbaarheid van de Bijbel kunnen verdedigen, beginnend in Genesis.

"Christenen moet rekening houden met het wetenschappelijk bewijs vóór een schepping, omdat Genesis het meest besproken boek is onder de evangelische christenen," zo verklaarde ze. "We willen mensen laten zien dat de wetenschap de geschiedenis, zoals in Genesis gepresenteerd, ondersteunt en bevestigt."

Foto's: Facebook

Bron: ‘Science Supports Genesis’: Geneticist Says Evidence Confirms Biblical Adam and Eve | Christian News Network

printen??? spaar papier en inkt.