www.wimjongman.nl

(homepagina)

Het merkteken van het beest

Een verklaring over het getal 666, het beest en de draak

Openbaring 13:16: En het maakt dat men aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd.

Na 2000 jaar: Het merkteken van het beest (het is niet wat je denkt!).

De Valse Profeet - Isa creëert nu het beroemde "Merkteken van het Beest", dat alle bekeerlingen tot de islam moeten aannemen om hun loyaliteit aan de islam te bewijzen. Volgens de islamitische eindtijdtheologie, is een "merk" of "banier" geschapen door het voor hun heilige Beest om hen te markeren als de 'ware moslims' in de eindtijd! De Hadith luidt:

"De taak van het Beest zal zijn om de gelovigen (moslims) te onderscheiden van de niet-gelovigen, met de staf van de profeet Mozes zal hij (het beest) een lijn trekken op het voorhoofd van alle (moslim)gelovigen, waardoor hun gezicht helder zal worden en verlicht, en met de ring van Salomo de neus verzegelen van iedere niet-gelovige, waardoor zijn gehele gezicht zwart zal worden. Zo zal er volledig onderscheid zijn tussen de moslim en de niet-moslim, zodat als er veel gezelschap (mensen) aan een tafel zit, de moslim en niet-moslim zullen worden onderscheiden." (Hadith, gerapporteerd door "Abdullah-b-Umar," Sahih Muslim.)

()

Mohammed zelf verklaarde dat het Oordeel van Allah zal voortbrengen een "Embleem" of "teken" dat hij geeft aan de islamieten met daarop geschreven "Er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn profeet." Dit embleem/merk zal de moslim redden van de verdoemenis en moet worden gedragen op de rechter arm/hand (Tirmuthi 2369).

Het Griekse woord dat voor "merk" wordt gebruikt is "charagma", dat als volgt wordt vertaald: "een kras of een ets, een stempel of een kenteken van dienstbaarheid" (Strong's G5480). Het Griekse woord voor "rechts" is "Dexios" wat betekent, je rechterhand of zijde (Strong's G1188) [die ook de arm omvat].

(merkteken)

Vergeet niet dat de islamitische theologie stelt dat een heilig Beest zal opstijgen uit de aarde om te merken/krassen/etsen de voorhoofden van alle ware moslimgelovigen en dat dit merk het gelaat van de moslims zal laten gloeien om hem duidelijk te onderscheiden van de ongelovigen.

Zoals we kunnen zien dragen moslims al deze merken als doeken op hun voorhoofd in dienstbaarheid aan Allah en Jihad. Het enige wat nog moet worden ingesteld is het officiële merkteken van dat Rijk, dat zal worden gekoppeld aan het kopen en verkopen, en de aanbidding van de kalief die beweert God te zijn.

Er zal geen vergeving zijn voor degenen die dat Merk gaan aannemen.

()

De islam stelt dat door een Oordeel van Allah de ware moslim zich presenteert met een embleem van slavernij, dat moet worden gedragen op het voorhoofd of op de rechterarm, om te bewijzen dat men een moslim is.

Zo laten we eens vers 16 weer bezien en dan in zijn volle betekenis vertalen:

En het maakt dat men aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd.

Zoek dan naar 17:17: dat niemand kan kopen of verkopen, dan die het merk heeft of de naam van het beest, of het getal van zijn naam. - Het woord "Getal" is "Arithmos" en betekent ook "massa" zoals in massa's mensen (Strong's G706). Het is uit dit vers duidelijk dat alles wat binnen dit Midden-Oosten Islamitische Rijk is, niet in staat zal zijn om welke handel ook te bedrijven als ze geen moslim zijn en niet het Merkteken hebben ontvangen wat 2 zaken bevat:

De naam van het beest
De veelheid (getal) van zijn naam.

Ga terug naar vers 17 en lees het nog eens. Lees aandachtig: het "merk" van het Beest zal geëtst zijn / gegraveerd zijn op het voorhoofd/rechterarm en zal de naam van het beest bevatten, die gedragen zal worden als een teken van dienstbaarheid en het "getal" van het Beest zal bevatten... Nu, je bent al aan het denken aan 666, want dat is wat de Bijbel zegt, is het niet? Laten we onze alternatieve betekenissen eens van toepassing laten zijn op deze Griekse woorden in vers 18:

Hier is de wijsheid. Wie verstand heeft, laat hij het getal van het beest berekenen, want het is een getal van een mens.

Ja, ik liet het 666 deel weg, want dat zullen we nu behandelen. Als u de Strong's Greek Concordantie nagaat, dan zult u 3 verschillende symbolen opmerken en wel als volgt:

()

De beschrijving gegeven in Strong's is, dat dit 3 Griekse symbolen zijn, de chi xi stigma en vermoedelijk de 22e, 14e letter, en een "verouderde" letter en dat deze letters worden gebruikt voor respectievelijk de cijfers 666. Deze verwarrende beschrijving, samen met het feit dat het duidelijk 3 verschillende symbolen zijn, krijgen toch dezelfde aanduiding in de Strong’s, iets wat heel vreemd is, alsof de vertalers echt niet weten wat te doen met deze symbolen, maar probeerden om het met alle geweld in de Griekse taal om te zetten. Terwijl deze symbolen wel lijken op chi xi stigma zijn er ook enkele opvallende verschillen.

()

Hier is wat ik bedoel: wat als het geen helemaal geen Griekse symbolen zijn, maar dat de symbolen die de apostel Johannes zag uit een andere taal kwamen, wat hij trouw opschreef, maar niet wist wat het beduidde? Als men naar het oudste manuscript van het Nieuwe Testament gaat dat er bestaat​​ - de Codex Vaticanus - dan zien we dat deze symbolen niet Grieks zijn en maar veel meer iets anders.

Wat als deze symbolen een heel andere taal vertegenwoordigen dan het Grieks? Als we de context van Openbaring 13 nemen, waar aan Johannes wordt geopenbaard wat het merkteken van het beest is, is het dan niet mogelijk, dat het merk, de naam en het getal van het beest, ook in de taal van het Beest zelf is? Is het mogelijk dat Johannes deze mysterieuze symbolen zag en ze trouw opschreef, maar toen hij hen zag, zelfs niet eens wist wat ze betekenden?

Dit is zeker niet iets onbekends in de Openbaring. Johannes beschreef vaak dingen die zijn 1e eeuwse geest kon niet bevatten: oorlogsmachines en technologie, die als tovenarij zouden zijn voor iemand uit zijn tijd. Hij schreef trouw op wat hij zag en gebruikte taal en begrippen uit de 1e eeuw om een 21e-eeuwse technologie te beschrijven.

Laten we terug gaan naar het Merk en ons herinneren wat Openbaring 13:17 zegt: "en het maakt dat niemand kan kopen of verkopen, behalve hij die dat merkteken heeft, of de naam van het beest of het getal van zijn naam.", twee dingen die bij elkaar genomen het Merk completeren.

De taal van de islamitische Beest is Arabisch, net als de taal van het Griekse Beest onder Alexander de Grote Grieks was. Hoewel het Nieuwe Testament in het Grieks werd geschreven toen God Johannes het merk/naam/getal van het beest liet zien, geloof ik dat Hij dit liet zien aan Johannes in de taal van het Beest: het Arabisch. Hieronder vindt u het meest VOORKOMENDE symbool van alle in de islam, net zoals het kruis het meest voorkomende symbool is in het christendom.

Dit symbool wordt genoemd "Bismillah" en je moet dit onthouden.

()

"Bism" in het Arabisch vertaald: "in de naam van", en "illah" is "Allah". Dus dit symbool betekent "in de naam van Allah". Als u een exemplaar van de Koran koopt of naar een islamitische website gaat, vindt u daar dit symbool. Dit symbool wordt meestal geschreven zoals u hierboven ziet, maar kan, en is ook wel, 180 graden gedraaid in de islamitische literatuur, maar het heeft precies dezelfde nadruk en betekenis, en het maakt niet uit hoe het wordt gedraaid. TEVENS is pijlvormige lijn naar boven gericht naar de rechterzijde, en vaak elders getekend als het symbool door het midden, naar links en is helemaal niet afhankelijk van hoe de Arabische schrijver het schrijft. Doe een zoekopdracht naar "Bismillah" op het internet om de verschillende variaties te zien.

Laten we nu vergelijken Bismillah met de middelste symbool, gevonden in de Codex Vaticanus van Openbaring 13:17:

()  ()

Als de Arabische veronderstelling juist is, beginnen we nu de ware betekenis van het merkteken van het beest, zijn naam en getal te openbaren. Overwegen we daarbij dat 666 niets anders dan eeuwenlange verwarring en belachelijke speculaties heeft opgeleverd. De meesten hebben geprobeerd om met behulp van de gematria - een oude kabbalistische Joodse traditie van numerologie - een betekenis (meestal letters) aan de symbolen toe te wijzen. Dus mensen zijn gekomen met de meest vreemde speculaties over wie de Antichrist wel is. In de jaren '60 en '70 was het Henry Kissinger, omdat zijn naam volgens de gematria tot 666 was te herleiden. In de jaren 90 dachten mensen dat het Bill Clinton was, want als je zijn middelste naam Jefferson eraan toevoegde kwam je tot 666. Het woord "computer" was ook 666.

Het is duidelijk dat geen van deze kandidaten past in het profiel van een radicale islamitische Antichrist. We moeten niet vergeten dat, tenzij het uitdrukkelijk in de Schrift is vermeld (zoals in het geval van de 7 donderslagen in Openbaring 10:3-4), dat Jezus wil dat we deze dingen weten en op de hoogte zijn (1 Samuël 2: 3). Het zou een wrede grap zijn van de kant van Christus om ons steeds te waarschuwen om de tekenen van de tijd te leren kennen en te wachten op Zijn wederkomst en ons dan niet de kennis te geven om die tijd van zijn komst te kunnen onderscheiden.

Zo hebben we een van de twee delen ontgrendeld voor het begrijpen van het Merk: de naam van het beest, waarin de islam het belangrijkste symbool toont van hun trouw aan de Draak, Allah... herinner u Openbaring 13:4: " En zij aanbaden de draak, omdat hij aan het beest macht gegeven had. En zij aanbaden het beest."

Vers 4 toont duidelijk de dubbele aanbidding: van Allah en de islam zelf. De leden van het Beest aanbidden de draak Allah en dragen prominent het voornaamste symbool, Bismillah, waar ze ook gaan, net als de christenen een kruis dragen, om hun trouw aan Jezus Christus te laten zien. "Het dragen van" of het tonen van Bismillah, om daarmee te zeggen: "Ik ben een moslim en ik aanbid Allah."

()  ()

Laten we dan kijken naar het vreemde "X" symbool, waarvan de vertalers dachten dat dit het Griekse getal "chi" was. Nogmaals, als we het Arabisch volgen, vinden we het tweede meest algemeen voorkomende symbool in de hele islam. Men zou kunnen zeggen: net zoals het tweede meest voorkomende symbool van het christendom, de vis is. Dus daarom zien we als het tweede meest voorkomende symbool van de islam, de gekruiste zwaarden, die wordt gebruikt voor de militaire VEROVERING, die is gedaan door middel daarvan - Hier hebben in dezelfde volgorde als in Openbaring 13:17! Legers (Menigten!):

()

De bovenste rij symbolen zijn die van de Islamitische Revolutionaire Vlag, gebruikt door de Chechins. Nu laten we alles eens bij elkaar zetten:




Symbolen die zich in Openbaring 13:17 voorkomen.

Legers (Jihad)
Allah
Bism (In de naam van)

De bovenste rij van symbolen is in het Arabisch, en we moeten niet vergeten dat het Arabisch (en Hebreeuws) van rechts naar links moet worden gelezen. Het uiterst rechtse symbool is "Bism" - "in de naam van". Het middelste symbool is dat van Allah zelf en het uiterst linkse symbool is de gekruiste zwaarden van de islam, die duiden op militaire verovering. De militaire verovering van de wereld zoals we die eerder hebben gezien is de islamitische theologie die stelt dat uiteindelijk de islam de wereld zal domineren door middel van de Jihad.

De onderste rij symbolen zijn wat er in de oorspronkelijke tekst van Openbaring 13:17 staat, als de aanduiding van het merkteken van het beest dat zijn naam en nummer/getal bevat.

Als we het merkteken van het beest in het Arabisch samenbrengen, hebben we nu het volgende: "In de naam van Allah zal er een Jihad zijn" De Jihad zal bestaan ​uit grote hordes (getal) van islamitische strijders, net als in de glorie dagen van het Kalifaat honderden jaren geleden. Zo vervullen zij de voorwaarden in Openbaring 13, dat zij die het merk hebben zowel de naam van het beest en het getal (massa), de mensen zijn die deel uitmaken in de aanbidding van het Beest. Het X-karakter is ook het symbool voor de Tien, en de Bijbel vertelt ons dat er tien landen/menigten met dit islamitische Beest verbonden zullen zijn, die de Jihad in naam van Allah voeren.

1) Een beest zal opstaan uit de aarde en het merk (etsen/krassen) bij alle ware moslims op hun voorhoofd.

2) Een embleem/teken van een dienstbaarheid aan Allah bij het oordeel, dat als een ticket naar het Paradijs kan worden gepresenteerd, en geschreven is op een band: "Er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn profeet." De band kan worden gedragen op het voorhoofd of om de rechterarm.

3) Madhi en Isa zullen een team vormen en de hele wereld bekeren tot de islam door middel van de Jihad met als eerste een mondelinge uitnodiging, en bij weigering vervolgens door militaire verovering.

De islamitische benadering en de symbolen voldoen volledig aan alle voorwaarden van Openbaring 13 voor het Merk om die te vervullen, omdat het de naam van het Beest - Islam - die de draak Allah aanbidt, en alles zal doen in zijn satanische naam. Het wordt gevolgd door de wereldwijde jihad met behulp van een groot leger (de gekruiste zwaarden) om de hele wereld te bekeren tot de islam.

(Openbaring 20:4) En ik zag tronen, en zij gingen daarop zitten, en het oordeel werd hun gegeven. En ik zag de zielen van hen die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het Woord van God, die het beest en zijn beeld niet hadden aangebeden, die het merkteken niet ontvangen hadden op hun voorhoofd en op hun hand. En zij werden weer levend en gingen als koningen regeren met Christus, duizend jaar lang.

Zoals Openbaring het zegt, zal iedereen die niet dit merk aanneemt en dit draagt, worden onthoofd. En de islam is nog steeds de enige grote religie die nog mensen onthoofdt. Zoals de moslims vaak zeggen, is de islam niet alleen een religie, maar een overheidssysteem (sharia) en handel, dat is waarom niemand binnen dit rijk, als het komt, in staat zal zijn om te kopen of te verkopen, tenzij men het Merk heeft.

In de midden van de laatste 7 jaar wanneer de Antichrist de mensen dwingt tot het nemen van dit Merk, is er een eeuwige consequentie voor iedereen die dit doet, dat is duidelijk:

(Openbaring 14:9-11) En een derde engel volgde hen, die met een luide stem zei: Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt, en het merkteken op zijn voorhoofd of op zijn hand ontvangt, dan zal hij ook drinken van de wijn van de toorn van God, die onvermengd is ingeschonken in de drinkbeker van Zijn toorn, en gepijnigd worden in vuur en zwavel voor het oog van de heilige engelen en van het Lam. En de rook van hun pijniging stijgt op tot in alle eeuwigheid, en zij die het beest en zijn beeld aanbidden, hebben dag en nacht geen rust, evenmin als iemand die het merkteken van zijn naam ontvangt.

Zoals ik al eerder heb gezegd, denk ik dat veel hedendaagse moslims dit merk zullen weigeren en inzien dat Jezus Christus hun Verlosser is. En ik geloof dat dit een bevestiging is van Openbaring 15: 2:

En ik zag iets als een glazen zee, met vuur gemengd. En de overwinnaars van het beest, van zijn beeld, van zijn merkteken en van het getal van zijn naam stonden bij de glazen zee, met de citers van God.

Met uitzondering van de kleine staat Israël in het Midden-Oosten zijn de moslims dominerend; en ik kan alleen maar hopen en geloven, wat ik net zei in de laatste alinea. Onze vijand is niet de moslims, maar de valse god die over hen regeert en alle ketterij die hij leerde. In plaats daarvan moeten we voorbede doen voor de moslims en bidden dat de Vader hen in de hand van Jezus Christus zal geven.

Openbaring 15: 2 zegt dat deze menigte de overwinning heeft behaald op het beest, zijn beeld, zijn merkteken, en het getal van zijn naam... in Openbaring 12:11 bereiken ze deze overwinning door het bloed van het Lam en het woord van hun getuigenis. Met andere woorden, ze zijn gered en gaan dan evangeliseren onder hun mede-moslims. Laten we bidden dat Christus zichzelf zal onthullen aan hen in het hier en nu!

()

Hier is nog een bevestiging waarin 666 wordt gekoppeld aan Allah en de islam. De Bijbel vertelt ons om het getal van het beest/koninkrijk te berekenen, omdat het een getal is van een man (Mohammed) en zijn getal is 666 (in de naam van Allah). De Bijbel zegt dat je wijsheid nodig hebt om het getal van het beest te onderscheiden. Verbazingwekkend dat leestekens in de naam Allahu Akbar "Allah is Groter" geheel lijken op het getal 666.



()

Dus niet alleen kunnen we op islamitische vlaggen de Griekse tekens zien χ ξ ς die Johannes opschreef, maar de symbolen van 666 kan men ook onderscheiden in naam van Allahu Akbar.

Islam zal zelfs niet eens ontkennen dat deze 666 verbonden is met hen. In feite zijn ze er trots op te zeggen dat het verbonden is met Mohammed en de Koran zelf.


ISLAM ZEGT DAT 666 EEN HEILIG GETAL IS

Het is interessant om te zien dat veel moslims geloven dat het getal 666 een heilig getal is. Ze geloven dat het getal 19 ook heilig is.
Als je dit weet, is het geen verrassing dat het aantal terroristen die het World Trade Center hebben verwoest 19 was.
Ze worden door velen in de islam de "geweldige 19" genoemd.
Van het getal 666 wordt geloofd dat dat de koran en de profeet Mohammed vertegenwoordigt.

Moslims geloven dat het boek Openbaringen geïnspireerd is door de satan en dat hij het getal 666 gebruikte als een slecht nummer om te voorkomen dat christenen de koran en de leringen van Mohammed zouden accepteren als gevolg van hun angst.

Nu gaan we naar deze website van de moslims: http://www.66619.org/666.htm

Die website is onder constructie (wordt wellicht aangepast aan de nieuwste ontwikkelingen met ISIS)

De moslims citeren van een christelijke website:
Het nummer 666 heeft veel publiciteit gekregen over heel de wereld en het wordt geassocieerd met kwaad en gevaar.

Maar het is niet wat het lijkt. Het was een satanische truc. De truc was om te voorkomen dat mensen het getal 666 zouden benaderen (onderzoeken).
Satan wist dat het getal 666 in 'het boek van god’ (koran dus) staat en dat de mensen ervan verwijderd moesten blijven.
Precies volgens plan heeft hij het getal een slecht imago gegeven.

Dan volgt er een quote die ik vond op de website:
http://www.universalunity.org/UU18.2.html
Een Islamitische website is dit.
Screenshot:

()

Ze roemen dus de koran:
Inderdaad, het is een glorieuze koran, in een bewaard meesterlijk origineel stuk. (De koran is bewaard in the ‘lawh al-mahfooz’ (preserved tablet) bij god (85:21-22) en niet in een geprinte versie bij de mensheid.)

Echter, het is niet wat het lijkt. Het is een satanische truc. De truc was om te voorkomen dat de mensen doorhadden dat 666 ophanden is.

Satan wist dat deze 666 in het boek van God stond en de mensen moesten er van af blijven. Volgens zijn plan, gaf hij een slecht imago aan het getal 666 Inderdaad, het is een glorierijke Koran, als het behouden meester stuk."

"De bedoeling van deze nieuwsbrief, als god het wil, is om de lezers met gemakkelijk te verifiëren, maar toch volstrekt onweerlegbare bewijzen dat de koran, het laatste testament, inderdaad het welbekende 666 is waar de corrupte Pauluskerk bang voor is.
Satans bedrog, zoals hij dat weergaf in zijn boek Openbaring om het nummer een valse betekenis/klank te geven, zal averechts werken.

Het op 19 gebaseerde wiskundige wonder van de koran zal aan de hele wereld bewijzen dat het boek 666 zonder twijfel een openbaring van de Heer van het Universum is.

De geautoriseerde vertaling van de koran zal zijn plek vinden in ieder huishouden.
De oprechte zielen zullen de boodschap ontvangen; zij zullen god’s religie, „onderwerping”, in drommen ontvangen.

De corrupte religieuzen zullen hun illegale inkomsten ontnomen worden. Wanneer het geld, "hun god", weggenomen wordt, weggenomen van deze menselijke duivels, zullen ze omkomen/verloren gaan. (Hier zie je dat de moslims de bedoeling hebben om de christenen te stoppen in het kopen en verkopen, door middel van hun merkteken).

De koran, 666, was door profeet Mohammed naar beneden gezonden en zijn wiskundige wonder is door Rashad Khalifa onthuld.

Van een 2e moslimwebsite: 666, de koran is een geschenk van god aan de mensheid dat een gids zal zijn naar het rechte pad wat naar de hemel leidt.
De stukken zullen het bewijs zijn dat deze koran de 666 is, waar satan, zijn religies, zijn tempels - vooral de kerk - zo bang voor is.

De Koran is de 666 en Allah behoudt 666 met het nummer 19.

Ofwel het getal 666 is het getal van het beest [kwaad], zoals de Bijbel het beschrijft, of het is een heilige getal van de Koran. Er is geen middenweg. In de komende dagen zullen mensen gedwongen worden om een beslissing te maken, hoe dan ook, op straffe des dood.

GEEN KOPEN OF VERKOPEN ZONDER MERKTEKEN

Openbaring 13:17 en het maakt dat niemand kan kopen of verkopen, behalve hij die dat merkteken heeft, of de naam van het beest of het getal van zijn naam.

Het beest zal proberen iedereen uit te hongeren die zal weigeren om zich aan hem en de islam te onderwerpen. Het zal een van de manieren zijn waarop hij de mensen dwingt zich te bekeren. Ongelukkig genoeg hebben we er geen idee van hoe breed dit verspreid zal worden. We kunnen er alleen maar zeker van zijn dat hoe verder dit Islamitische Rijk zich zal verspreiden over de hele wereld, het elk land zal overwinnen: neem het merk aan of verhonger. De Bijbel zegt dat geld niet zal bestaan, alleen dat aan- en verkopen verboden zou zijn voor hen zonder het merk.

()

Pijnlijke zweren

Vlak voordat Jezus terugkomt stuurt hij een verschrikkelijke plaag voor hen die het merkteken hebben aangenomen en het beeld in het Islamitische Rijk aanbaden:

Openbaring 16:2 En de eerste ging en goot zijn schaal uit over de aarde, en er kwam een kwaadaardige en schadelijke zweer bij de mensen die het merkteken van het beest hadden en die zijn beeld aanbaden.

Openbaring 16:10... En de vijfde engel goot zijn schaal uit over de troon van het beest, en zijn koninkrijk werd verduisterd. En zij beten op hun tong van pijn. En zij lasterden de God van de hemel vanwege hun pijn en vanwege hun zweren, maar zij bekeerden zich niet van hun werken.

De reden dat deze mensen geen berouw hebben is, omdat ze geloven dat ze denken de goede God "Allah" te volgen. Dus zelfs als God hen straft met vreselijke zweren blijven ze Hem uitdagen.

Het oorspronkelijke Grieks, beschrijft dit als pijnlijk. Als een vieze, kwaadaardige, zwerende wond, of een kwade, vergiftigende wond. Het zal verschijnen, zoals steenpuisten, over hun hele lichaam. En de pijn zal zo erg zijn, dat ze het uit zullen schreeuwen van de pijn. Maar geen enkele verlichting. Dit zal deel uitmaken van het oordeel van God, voor het zich keren tegen de christenen en het doden van hen.

De islam heeft altijd bekeerlingen gemaakt door middel van geweld en de Jihad, dit was het belangrijkste middel voor het verkrijgen van volgelingen. Zoals we kunnen zien, is dit het identieke middel waarmee de Bijbel zegt dat het Beest volgelingen zal krijgen, wanneer het Beest de mensheid de keuze geeft van hem te volgen of de dood.

Je kunt niet geloven dat het 666 zowel goed als kwaad is. Je moet een keuze maken in wat je gelooft. Is de Bijbel correct, of is de Koran correct? Uw eeuwige bestemming hangt af van de keuze die u maakt.

printen??? spaar papier en inkt.