www.wimjongman.nl

(homepagina)

Moloch de god van menselijke offers

Eerder bespraken we het verband tussen Moloch, de ster van God, die de Joden in het verleden aanbaden in de woestijn en de ster/steen en de tabernakel waarin moslims deze nu in de woestijn aanbidden. Maar wie was Moloch?

Moloch was een valse god. Zijn naam betekent "de koning" en was de naam van een oude Ammonitische god. De Moloch-eredienst werd beoefend door de Kanaänieten, Feniciërs en aanverwante culturen in Noord-Afrika en de Levant. Als een god die aanbeden werd door de Feniciërs en Kanaänieten, had Moloch associaties met een bepaald soort aan verzoenende kinderoffers door de ouders. Moloch verschijnt in het boek Deuteronomium en in het boek Leviticus als een vorm van afgoderij (Leviticus 18:21: "U mag niemand uit uw nageslacht overgeven om aan de Moloch geofferd te worden."). Moloch-offers zijn traditioneel te verstaan als het levend verbranden van kinderen voor de god Moloch (2 Koningen 21:6; Ezechiël 20,26,31,23,37). Volgens de Bijbelse teksten is het in de wetten door God aan Mozes gegeven, uitdrukkelijk aan de Israëlieten verboden om te doen wat er gedaan is in Egypte of in Kanaän.

Vandaag is er een Moloch-aanbidding in een andere vorm. Maar de mensen geven hun kinderen nog steeds over aan het vuur van hun god. We moeten niet vergeten dat de Bijbel de Moloch-aanbidding definieert als menselijk slachtoffer door het vuur.

Vandaag sturen de moslims hun zonen en dochters met bommen bekleed om zich in vuur op te blazen, en ze zo over te geven aan hun god Allah/Moloch - door het vuur. Allah beloofde zelfs de hemel en maagden aan degenen die dit voor hem doen. De islamitische terroristen hebben mannen, vrouwen en kinderen opgeblazen als "brandoffers", en dit alles in de naam van Allah, onder het schreeuwen van Allahu Akbar. Het valt niet te ontkennen dat de Moloch en Allah beide bloed en menselijke slachtoffers krijgen aangeboden, in massale rituele moorden.

()

Vele raketten zijn afgevuurd naar Israël, waarop geschreven staat "Allah is Groot". Dit maakt het tot een brandoffer voor Allah. Elke zelfmoordterrorist die roept Allahu Akbar, en zichzelf opblaast, heeft een menselijk slachtoffer aan Allah aangeboden door middel van vuur.

Hoe kan de God van de Bijbel, die zei dat hij zijn rug zal keren naar mensen die menselijke offers aanbieden, mogelijk dezelfde God zijn als de Allah die menselijke slachtoffers eist? God verbindt de Antichrist aan Moloch, "de Koning". In het Arabisch is "de Koning" Al-Malik, een van de 99 namen van Allah. Islam zal Moloch als zijn koning hebben, de kalief/koning die beweert God te zijn. De Antichrist zal zijn als Moloch/Satan zelf, die zal vernietigen door middel van het vuur van bommen en raketten (vuuroffer). Het boek Daniël beschrijft de twee manieren waarop de Antichrist mensen zal doden, door het zwaard en door vlammen.

Daniël 11:33 "De verstandigen onder het volk zullen velen onderwijzen. Zij zullen struikelen door zwaard en vlam, door gevangenschap en beroving – dagen lang." Het woord voor "vlam" dat hier gebruikt wordt is het Hebreeuwse woord "lahebeth"

Briggs H3852 - lahebeth
1) vlam
2) top van een wapen, punt, hoofd van de speer

Het betekent vlam of de punt van een wapen of speer. Dit is de beschrijving van een kernkop, een raket. Dus de Antichrist doodt met het zwaard; dat alleen moslims gebruiken om te onthoofden, en door raketten en bommen (vlam).

()

Kan er nog enige twijfel zijn dat Moloch ook Allah is, de god die een menselijk slachtoffer eist. In het onderstaande vers zie je dat God een poel van vuur heeft voorbereid voor de Antichrist Moloch Al-Malik "de koning van de islam". Omdat hij vernietigde door vuur (bommen en raketten). Hij en zijn volgelingen zullen hetzelfde lot ondergaan, van vuur en zwavel in de poel van vuur, dat is heel iets anders dan de hemel die Allah belooft:

Jesaja 30:33 Want de verbrandingsplaats is al eerder gereedgemaakt, ook voor de koning is hij in gereedheid gebracht. Hij heeft hem diep gemaakt en wijd. Voor zijn brandstapel is er vuur en hout in overvloed. De adem van de HEERE zal hem aansteken als een zwavelstroom.

Openbaring 19:20 En het beest (de kalief van de islam) werd gegrepen, en met hem de valse profeet (de valse Jezus), die in zijn tegenwoordigheid de tekenen gedaan had, waardoor hij hen (moslims en niet-moslims) misleid had, die het merkteken van het beest ontvangen hadden en die zijn beeld aanbeden hadden. Deze twee werden levend geworpen in de poel van vuur, die van zwavel brandt.

Mattheüs 25:41-46 "Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: Ga weg van Mij, vervloekten, in het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is. Want Ik ben hongerig geweest en u hebt Mij niet te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest en u hebt Mij niet te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling en u hebt Mij niet gastvrij onthaald; naakt, en u hebt Mij niet gekleed; ziek en in de gevangenis, en u hebt Mij niet bezocht. Dan zullen ook dezen Hem antwoorden: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien of dorstig of als een vreemdeling of naakt of ziek of in de gevangenis, en hebben U niet gediend? Dan zal Hij hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u: voor zover u dit voor een van deze geringsten niet gedaan hebt, hebt u het ook niet voor Mij gedaan. En dezen zullen gaan in de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven."

Wat een verschrikkelijke straf heeft God bereid voor degenen die zijn volk haten en weigeren om christenen te helpen, in het uur van grote nood, wanneer ze zullen worden vervolgd en misbruikt door de naties. Degenen die weigerden om de christenen te helpen, ja ze zelfs aanvallen en afgeslacht hebben, hun zal het oordeel treffen om in de poel van vuur te zijn.

Over niet al te lange tijd zullen we het hele boek "De Islamitische Antichrist" publiceren,
waar we tot nu toe enkele hoofdstukken uit hebben genomen.

printen??? spaar papier en inkt.