www.wimjongman.nl

(homepagina)

Beeld van het Beest

Openbaring 13: 14-15: "En het misleidt hen die op de aarde wonen door middel van de tekenen die het gegeven zijn te doen voor de ogen van het beest. En het zegt tegen hen die op de aarde wonen, dat zij een beeld moeten maken voor het beest dat de wond van het zwaard had en weer levend werd.
En hem werd macht gegeven om een geest te geven aan het beeld van het beest, opdat het beeld van het beest zelfs zou spreken, en zou maken dat allen die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden."

3,5 jaar vóór de wederkomst van Christus, zal de Valse Profeet bevel geven aan zijn medemoslims "een beeld voor het beest te maken." Hij is dan in staat om het een "adem te geven" zodat het in staat zal zijn om te "spreken." Last but not least, elk ieder die weigert om dit mysterieuze beeld te aanbidden zal worden gedood.

Het woord "beeld" in Openbaring 13 is het Griekse woord "eikon" (waarvan we het woord "icoon" afstamt); het betekent "een gelijkenis, dat wil zeggen, (letterlijk) standbeeld, profiel, of (figuurlijk): representatief, gelijkenis: beeld" (Strong's Greek Concordantie, G1503 en G1504).

Wat is dit vreemde 'beeld' en hoe zal de valse profeet in staat zijn om het te laten 'spreken'? Allerlei wilde speculaties zijn ontstaan door de jaren heen. In de Left Behind-serie was het tot een houten beeld gemaakt met de gelijkenis van de Antichrist, een luidspreker binnenin geïnstalleerd zodat het kon "praten." Ik heb gehoord dat er christenen zijn die stellen dat wanneer de tijd komt het wel een robot zal zijn met het uiterlijk van de antichrist welke kan praten en ik heb ook gehoord dat het een holografische (driedimensionale) door de computer gegenereerde gelijkenis zou kunnen zijn. De meest vergaande veronderstelling die ik heb gehoord is een kloon.

Al deze gissingen gaan uit van een verkeerde veronderstelling dat "het Beest" enkel persoon van de Antichrist is, terwijl het in feite een beeld is van het Islamitische Kalifaat, dat de Antichrist zal oprichten. Zo is de "afbeelding" niet van een man, maar een symbool van zijn rijk, dat drastisch de kwaliteiten ervan verandert. Ongeacht of het een beeld/representatie/gelijkenis is, het zal worden gemaakt om de islam te vertegenwoordigen. Vergeet niet dat in vers 4 van Openbaring 13 allen die binnen het rijk "het Beest aanbidden", betekent dat ze de Islam en het kalifaat (rijk) aanbidden. We moeten niet vergeten dat de Islam niet alleen een geloof is, maar een systeem van overheid en commercie.

HET 2E GEBOD

Moderne mensen zelfs binnen de Kerk, hebben de indruk dat bepaalde bijbelse geboden zijn achterhaald. Laten we het 2e gebod, als voorbeeld nemen:

Exodus 20: 4-5: "U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is. U zult zich daarvoor niet neerbuigen, en die niet dienen, want Ik, de HEERE, uw God, ben een na-ijverig God."

De meesten van jullie die dit lezen, zeggen "We doen dat toch niet meer?" Degenen onder u die de eerste 5 boeken van de Bijbel (de Thora) hebben gelezen, zouden kunnen denken, "De reden waarom God dit bevel gaf, was omdat het een groot probleem was toen in de oude tijden mensen onwetend waren, maar het is niet van toepassing op de wereld van vandaag. "De meeste christenen zouden de betekenis in de huidige maatschappij als een gebod interpreteren: we moeten geen geld of materialisme aanbidden.

Terwijl deze allegorische interpretatie niet per se verkeerd is, moeten we ons afvragen of de letterlijke interpretatie van het niet buigen voor de afgoden, nog steeds voor vandaag telt. Met andere woorden, zijn er mensen die letterlijk afgoden maken en ervoor neerbuigen, zodat deze waarschuwing van Gods kant voor hen zou gelden? De eerste keer dat ik het boek Openbaring doorlas is mij iets heel interessant gebleken: in de laatste 7 jaar vóór de wederkomst van Christus, zijn er duidelijk mensen die precies dat aan het doen zijn! We lezen in hoofdstuk 13 dat de valse profeet - Isa - zal veroorzaken dat zijn volgelingen een afbeelding creëren die moet worden aanbeden. In Openbaring hoofdstuk 9 toont de Heer ons dat degenen die weigeren zich te bekeren van hun zonden de afgoden blijven aanbidden. (Openbaring 9:20)

Afgoderij is een zonde, want het vervangt God met een goedkope fysieke imitatie die niets kan doen. God is "jaloers" omdat Hij ons liefheeft met heel zijn hart en wil niet dat we Hem vervalsen door zich van Hem weg te draaien naar de valse goden. Zie het als een "stokpaardje" van Zijn kant, zoals het gebeurd sinds het begin der tijden. Lucifer haalde een derde van de engelen in de hemel over om zich van God los te maken om Hem te aanbidden (Openbaring 12). Hier op aarde heeft Lucifer hetzelfde patroon herhaald voor 6 millennia onder de mensheid. Jezus zei dat alle ware aanbidders van Zijn Vader Hem aanbidden in geest en waarheid en Hij ging verder met te zeggen dat God de Vader Geest is en op die manier moet worden aanbeden (Johannes 4: 23-24).

Dus luister nu! - een ieder die enige fysieke representatie (beeld) aanbid van wat zij "God" noemen, aanbidt niet in de geest en wordt misleid (en heeft de waarheid niet).

Nogmaals vraagt u: "Wie buigt er voor een afgod in de 21ste eeuw?" Hier is het antwoord: 1,3 miljard mensen doen dat met een minimum van 17 keer per dag in 5 gebedstijden. Alle moslims die 5 keer per dag stoppen met wat ze doen, en zich specifiek naar Mekka richten naar de Ka'ba en De Zwarte Steen- en deze aanbidden. Ze moeten minimaal 17 keer knielen tijdens deze 5 gebedssessies. Zelfs in Nigeria, Afrika dat een dichtbevolkt islamitisch land is, gaat er een bel als herinnering, en hele steden knielen op deze 5 bepaalde tijdstippen. Als de moslims op het werk, thuis, etc. in de richting van Mekka knielen om te bidden.

MEKKA is de heiligste plaats in de islam en is gevestigd in Saoedi-Arabië. Mekka is Mohammeds thuisstad en de locatie van de Ka'ba. De Ka'ba is de islamitische tempel van Allah, als u wilt, en ze houden het voor zo heilig als de Joden hun eigen tempel, toen die nog overeind stond. Zie de foto van de naaststaande Ka'ba.

( )

Een van de vijf zuilen van de islam is de Hadj, die stelt dat men een keer per jaar een bedevaart naar Mekka moet maken, naar de Ka'ba gaan om daar te aanbidden. Wat binnen de Ka'ba staat is De Zwarte Steen welke hieronder te zien is.

(zwarte steen )

Bij het maken van de bedevaart moeten alle moslims rond de Ka'ba draaien, 7 keer en dan hebben ze de kans om De Zwarte Steen fysiek aan te raken. Mohammed werd verbannen uit zijn geboortestad Mekka voor het prediken van de islam, maar keerde 15 jaar later terug, met een groot leger en nam het over en herbouwde de Ka'ba. Hij verklaarde dat de oorspronkelijke Ka'ba was gebouwd door Abraham en Ismaël en beweerde dat Gods ware verbond met Ismaël was (geboren uit Hagar) en niet Isaäk (geboren uit Sarah). Dit is overduidelijk vals volgens de Schrift, waar de Heer verklaart dat Zijn verbond is met Izaäk, die de vader van Israël is (Genesis 17:19,21).

De vraag die we ons moeten stellen is WAAROM 1,3 miljard mensen een vreemde afbeelding aanbidden, beter bekend als De Zwarte Steen? Laten we nu deze mysterieuze steen onderzoeken en wat zowel de islam als de Bijbel erover zeggen.

De Steen dateert van voor de islam en de Arabische legende zegt dat het een "ster" is gezonden door Allah, die uit de hemel viel. Vergeet niet dat de pre-Mohammed Arabieren polytheïstisch waren en 360 goden vereerden waarvan Allah er een was en bekend stond als de maangod. Mohammed kreeg problemen met zijn eigen mensen in Mekka, toen hij begon te prediken dat Allah de enige was (onthoud dat dit de "Tawhid" heet) en dat er geen andere goden naast hem waren. Mohammed was er vooral streng over dat Allah geen zoon of dochter had om 2 redenen. De eerste was, om de mensen zich te laten afkeren van Jezus Christus die zei dat Hij de Zoon van God was, en de tweede was om zijn eigen Arabisch mensen te bekeren, weg van de theologie uit die tijd, welke was dat Allah wel kinderen heeft. Ironisch is dat de pre-Mohammed Arabische theologie verklaarde dat Allah's dochter de Griekse godin Aphrodite (Diana) was, wiens naam in het Arabisch de vrouwelijke versie is van Allah, en dat is "Allat"!

De apostel Paulus zelf kwam op tegen de aanbidding van deze steen in Handelingen 19:35, in Efeze waar de zetel van de verering van de Maan Godin Diana was (vergeet niet Allah de maangod mannelijk is). Paulus predikte in Efeze en bekeerde velen van de Diana gelovigen tot Christus. Een zekere zilversmid Demetrius raakte daar echt gestrest over omdat hij mensgrote beelden van Diana maakte en hij zag met elke bekering zijn winst uit het raam vliegen. Zo heeft hij de menigte opgehitst tot oproer en ze pakte verscheidene van Paulus zijn metgezellen op. De stadssecretaris sprak de menigte toe in de poging om het te onderdrukken voordat de dingen te gewelddadig zouden worden en gaf een interessante verklaring:

"Mannen van Efeze! Welk mens is er die niet weet dat de stad van de Efeziërs de tempelbewaarster is van de grote godin Artemis en van het beeld dat uit de hemel gevallen is?"

Dit beeld was een Zwarte Steen -ik geloof dat het dezelfde is, die nu in Mekka in de Ka'ba staat. De Islam beweert dat het stenen beeld uit de hemel viel, de Efeziërs beweerde ook dat hun beeld uit de hemel viel, van de Maangoden.

De aanbidders van het stenen beeld van Diana ontstaken in een razernij, ... begonnen allemaal met een stem te schreeuwen ongeveer twee uur lang, Groot is Diana van Efeze (Handelingen 19:34).

Dezelfde schreeuw van deze aanbidders van Diana en de steen die uit de hemel viel, is precies dezelfde kreet die we vandaag horen van moslims. Ze buigen zich ook neer voor een steen die uit de hemel viel. En de kreet is dezelfde, "God is Groot," en horen we dit van iedere moslim die roept "Allahu Akbar."

De Bijbel waarschuwt ons om niet de sterren of heel het heir des hemels te aanbidden:

"Pas er ook voor op dat u uw ogen niet opslaat naar de hemel, en de zon, de maan en de sterren ziet, heel het leger aan de hemel, en u laat verleiden om u voor hen neer te buigen en hen te dienen. De HEERE, uw God, heeft hen aan al de volken onder de hele hemel toebedeeld," Deuteronomium 4:19

De profeet Mozes waarschuwde hen over het aanbidden van de sterren en het heir des hemels, en ik bid dat alle moslims die dit lezen zich de zonde realiseren en belijden om zich voor een gevallen steen/ster-meteoriet te buigen voordat het te laat is.

Dezelfde beelden van een tent en ster waren de beelden die afvallige Joden hebben gemaakt om te aanbidden in de woestijn, die God Moloch en de ster Remfan genoemd heeft.

Handelingen 7:42: "En God keerde Zich af en gaf hen over om het hemelleger te dienen, zoals er geschreven is in het boek van de Profeten: Hebt u de veertig jaar in de woestijn ook slachtoffers en offers aan Mij gebracht, huis van Israël? Ja, u hebt de tent van Moloch meegedragen en de ster van uw god Remfan , de afbeeldingen die u gemaakt hebt om ze te aanbidden. Ik zal u daarom wegvoeren, verder dan Babylon." (zie ook Deut 4:19)

Doet een tent en ster je niet herinneren aan iets? Het zou wel moeten. Dit zijn exact dezelfde twee beelden die de moslims vandaag de dag aanbidden. Waar? In de woestijn. Dezelfde plaats waar de afvallige Joden hun tent/tabernakel van Moloch en ster Rephan aanbaden, afgoden die zij gemaakt hadden. Dit is absoluut schokkend, precies die twee beelden waardoor God Zijn rug toekeerde naar zijn volk, zijn dezelfde twee beelden die worden aanbeden door moslims.

( )

Buigen om het even welk beeld is een godslastering, maar God lijkt vooral beledigd te zijn door de verering van het beeld die de valse profeet in de laatste dagen zal presenteren:

(Openbaring 14:9-11)"En een derde engel volgde hen, die met een luide stem zei: Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt, en het merkteken op zijn voorhoofd of op zijn hand ontvangt, dan zal hij ook drinken van de wijn van de toorn van God, die onvermengd is ingeschonken in de drinkbeker van Zijn toorn, en gepijnigd worden in vuur en zwavel voor het oog van de heilige engelen en van het Lam. En de rook van hun pijniging stijgt op tot in alle eeuwigheid, en zij die het beest en zijn beeld aanbidden, hebben dag en nacht geen rust, evenmin als iemand die het merkteken van zijn naam ontvangt."

O wee. WAAROM geeft God zulk een strenge waarschuwing gegeven tegen het vereren van een beeld in het bijzonder? Hier het waarom: "De rechterhand van Allah" Mohammed noemde De Zwarte Steen "Yameen Allah" een uitdrukking die staat voor "de Rechterhand van Allah." Jezus wordt ook de rechterhand van God de Vader genoemd in de Schrift als zittende aan Zijn Vader's Rechter Hand (Psalm 80:17, Psalm 98: 1 en Psalm 110: 1).

Mohammed noemt de Zwarte Steen ook "De Shekina Heerlijkheid." Deze termen laten zien, nogmaals, Satans verlangen om God te zijn en er alles aan te doen wat hij kan om God te imiteren. De Shekina was de manifeste tegenwoordigheid van God Zelf, dat het Heilige der Heiligen in de Tabernakel vervulde, waar de Ark van het Verbond stond in het Oude Testament (Exodus 40: 34-35). Mohammed wist dit en geleid door Satan zelf, die een leugenaar en dief is, stal hij het concept en paste het toe op de zwarte steen om die te laten uitzien als heilig. Tot nu toe hebben we twee godslasterlijke vergelijkingen van de Zwarte Steen met Jezus Christus.

Erger dan dit is zijn verklaring dat door het maken van de Hajj- de bedevaart naar Mekka een keer per jaar, en 7 keer rond de Zwarte Steen te lopen, en vervolgens de Zwarte Steen aan te raken - dit uw zonden wegneemt.... Als u een Christen bent moet u nu stoppen met lezen en nadenken over de absolute godslastering van deze leer.

A Ster/steen die uit de hemel viel en uw zonden wegneemt. De ster die uit de hemel viel was Lucifer, Jesaja 14. Een ster/engel, die zich wilde verheffen tot het niveau van God en de morgenster genoemd. Dit is de Steen/Ster Lucifer waarvan ze beweren dat die hun zonden wegneemt.

()

Voor het geval dat je nog niet de verbinding begrijpt zal ik u helpen: Wie is het Lam van God, het uiteindelijke, volmaakte en enige offer dat onze zonden wegneemt? Wie is de Koninklijke Hogepriester - God in het vlees zijnde - kon de dubbele rol op zich nemen van Hogepriester, die de verzoening voor de zonde was EN op hetzelfde moment offerlam was? Er is GEEN NAAM in hemel of op aarde, dan die van Jezus Christus waardoor we gered moeten worden! (Handelingen 4:12). Hij alleen is Heer en Verlosser!

Mohammed probeerde te beweren dat de zwarte steen die als een ster neerviel dezelfde reddende kracht en genade heeft als Jezus zelf, en de overgrote meerderheid van de moslims gelooft dat. De Islamitische legende gaat dat eerst, toen de steen viel, deze wit was, maar zwart is geworden, omdat het de zonden heeft geabsorbeerd van alle mensen die het eeuwenlang hebben aangeraakt. Zie op de foto hieronder hoe de moderne moslims de steen aanraken.

()

Herinnert u zich nog de verwijzing eerder gemaakt is naar Aphrodite? (Zij is de vrouwelijke versie van Allah.) Ze was de godin van de liefde en de vruchtbaarheid en in de oudheid waren de tempels van Aphrodite bordelen en holen van ongerechtigheid. Het ritueel van het aanraken van de Zwarte Steen is erg "sensueel" in feite. Moslims raken het niet gewoon aan om dan verder te gaan, ze kussen en strelen het op een zeer gepassioneerd manier. Zowel seculiere als christelijke mensen die dit ritueel door de eeuwen heen hebben waargenomen hebben opgemerkt dat het voor velen grenst aan iets seksueels.

Hoe zit het met het de vreemde verwijzing dat de Valse Profeet "adem en leven" zal geven aan het beeld en "maken dat het kan spreken"? Hier is door de islamitische eindtijd theologie een interessante parallel getrokken die specifiek verwijst naar de Zwarte Steen.

Op Oordeel van Allah zal hij de Zwarte Steen "opwekken", zodat hij twee ogen zal hebben, een tong die haar in staat stelt om te praten, en de waarheid zal doorgeven aan iedereen die de (Al-Tirmidhi, Al-Abani) zal aanraken.

Opnieuw zien we de griezelige parallel tussen wat de Bijbel zegt en wat de islam zegt over het einde der tijden. De Bijbel zegt:

Openbaring 13:15 En hem werd macht gegeven om een geest te geven aan het beeld van het beest, opdat het beeld van het beest zelfs zou spreken, en zou maken dat allen die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.

Last but not least, waarschuwden zowel de profeet Daniël als Jezus zelf voor "de gruwel der verwoesting."

Sprekende van de Antichrist zegt Daniël het volgende in Daniël 11:31:

Dan zullen er uit hem krachtige armen voortkomen. Die zullen het heiligdom en de vesting ontheiligen en het steeds terugkerende offer wegnemen en de verwoestende gruwel opstellen.

Het "heiligdom" is de derde Joodse tempel die nog moet worden herbouwd en "zij" is de Antichrist en zijn volgelingen. Er zijn 2 dingen die de Antichrist doet: 1) "wegnemen van het dagelijks offer" en 2) "zich plaatsen (in de tempel) als de gruwel der verwoesting.

Als de Joodse Tempel wordt herbouwd zullen de Joden eindelijk in staat zijn om dierlijke offers aan God te brengen voor het eerst in 2000 jaar wat ze dagelijks zullen doen. De Antichrist zal deze praktijk stoppen. Hij zal dan de tempel ontheiligen door iets te brengen wat -duidelijk een bepaald soort object is. Waarom heet het de gruwel der verwoesting? Straks meer.

Daniël 12:11 geeft aan wanneer de gruwel der verwoesting in de tempel zal worden binnen gebracht: "Van de tijd af dat het steeds terugkerende offer weggenomen zal worden en de verwoestende gruwel opgesteld zal zijn, zijn het duizend tweehonderdnegentig dagen."

Met andere woorden, 3,5 jaar in de laatste 7 jaar vóór de wederkomst van Christus, is de tijd dat de Antichrist de dagelijkse joodse offer stopt in de Tempel en de gruwel der verwoesting inbrengt. De gruwel der verwoesting is toegestaan om daar precies 1290 dagen te blijven, dan zal Jezus Christus verschijnen uit de hemel en zal het worden geworpen in de poel van vuur. Wat gebeurt er als Antichrist de gruwel der verwoesting in de tempel plaatst? Jezus vertelt het ons in Mattheüs 24:15-22:

"Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarvan gesproken is door de profeet Daniël, zult zien staan op de heilige plaats – laat hij die het leest, daarop letten! – laten dan zij die in Judea zijn, vluchten naar de bergen. Wie op het dak is, moet niet naar beneden gaan om iets uit zijn huis te halen, en wie op de akker is, moet niet terugkeren naar wat hij achterliet om zijn kleren te halen. Maar wee de zwangeren en de zogenden in die dagen! En bid dat uw vlucht niet zal plaatsvinden in de winter en ook niet op een sabbat. Want dan zal er een grote verdrukking zijn, zoals er niet geweest is vanaf het begin van de wereld, tot nu toe, en zoals er ook nooit meer zijn zal. En als die dagen niet ingekort werden, zou er geen vlees behouden worden; maar ter wille van de uitverkorenen zullen die dagen ingekort worden."

Jezus vertelt de generatie Joden en christenen die in Israël zullen zijn, wanneer de Antichrist de gruwel der verwoesting in de tempel zet om zo snel mogelijk weg te komen. Vergeet daarbij niet: dat de Antichrist begint als een man die lijkt vrede en harmonie te willen brengen tussen de islam en Israël, tussen de islam en het Westen. Hij gaat zelfs zo ver dat hij een verdrag tussen deze landen sluit dat velen blij zijn met hem en als lijkt dat dit een nieuw tijdperk van vrede en veiligheid in zal luiden. Deze Hoedna (valse verdrag met ongelovigen) wordt 3,5 jaar later verbroken, als de Mahdi-Antichrist zijn ware kleuren toont van het zijn van een radicale moslim en niet een gematigde zoals iedereen dacht dat hij was.

1 Thess. 5:3 Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.

Zijn eerste daad is om de dagelijkse Joodse offer te stoppen en vervolgens de gruwel der verwoesting in de nieuw opgerichte Joodse Tempel te brengen.

Waarom neemt de Antichrist het dagelijkse offer weg? Het boek Daniël heeft het antwoord:

Daniel 8:12 En het leger werd overgegeven vanwege de afvalligheid tegen het steeds terugkerende offer, en hij wierp de waarheid ter aarde. Hij deed het en het gelukte.

De reden hiervoor is de overtreding, maar door een overtreding tegen wat? Je ziet de offers die de Joden zullen aanbieden voor hun zonde. Maar de moslims zeggen dat hun zwarte steen de enige is wat de zonde weg kan nemen, en dit is waartegen (in het moslim-denken) de Joden in overtreding zijn. Zodat de steen het offer voor de zonde vervangt, en daarmee de gruwel der verwoesting wordt. De steen zal het offer voor de zonde zijn en daarmee Christus vervangen, het ware offer voor de zonde.

Markus 12:10 Hebt u ook dit Schriftwoord niet gelezen: De steen die de bouwers verworpen hadden, die is tot een hoeksteen geworden.

Satan heeft satanisch Jezus Christus, die de Bijbel de hoeksteen noemt, nagebootst en verving hem door het beeld van satan een ster/steen die uit de hemel viel. Hij zal Jezus Christus vervangen, door het wegnemen van zijn steen/ster uit Mekka en het plaatsen van deze steen/ster in de tempel van God. Zodat de hoeksteen van Satans tempel de hoeksteen wordt van Gods tempel, de ultieme Godslastering.

Openbaring 13 vult de lege plekken in. Hij zal de afbeelding aan iedereen voorstellen binnen zijn Midden-Oosten Rijk en zal iedereen dwingen om daarvoor te buigen en te aanbidden. Hij zal het merkteken van het beest, die de naam en het nummer van het beest bevat aan iedereen introduceren en dwingen het aan te nemen. Ieder die het Merk en/of de verering van de gruwel der verwoesting zal weigeren, hun hoofden zullen worden afgesneden. Onmiddellijk daarna zal, volgens zowel Jezus als Openbaring, een grote gewelddadige en militaire vervolging beginnen van Joden en christenen en miljoenen zullen martelaren worden. Deze gewelddadige vervolging zal doorgaan gedurende 42 pijnlijke maanden waarom Jezus zegt "dat de dagen worden ingekort omwille van de uitverkorenen" anders zou iedereen worden gedood.

U hebt waarschijnlijk twee en twee al bij elkaar opgeteld: ik ben ervan overtuigd dat de gruwel der verwoesting de zwarte steen is die momenteel verblijft in Mekka, Saoedi-Arabië, en gehuisvest is in de Ka'ba.

Het zal absoluut worden verplaatst van Mekka naar Jeruzalem, zoals de Bijbel, de Koran en de Hadith laten zien. Denk eraan dat volgens de islamitische eindtijd theologie de Mahdi zowel Mekka als Medina vernietigt, de eerste en de tweede van de heiligste plaatsen in de islam. Waarom? Meer daarover in de volgende hoofdstukken als we de mysterieuze Hoer van Babylon bestuderen en identificeren. Islamitische theologie stelt dat na de vernietiging van deze twee plaatsen, de Mahdi zijn kamp in Jeruzalem opzet, welke wordt beschouwd als de 3e heiligste plaats in de islam.

De Bijbel stemt volledig daarmee in en zegt dat de Antichrist naar de Joodse Tempel in Jeruzalem zal gaan en zichzelf verklaren God te zijn (2 Tessalonicenzen 2:4) en doet dan alle andere dingen die reeds in Openbaring 13 staan.

Sommige vertalingen zeggen dat de gruwel in een hoek geplaatst zal worden: Wat erop kan wijzen dat het op de hoek van het altaar zal worden geplaatst , direct op de plek waar het Lam symbolisch Christus werd opgeofferd voor de zonden van de wereld.

Daniël 9:27 Hij zal voor velen het verbond versterken, één week lang. Halverwege de week zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden. Over de gruwelijke vleugel zal een verwoester zijn, zelfs tot aan de voleinding, die, vast besloten, uitgegoten zal worden over de verwoeste.

De Bijbel noemt "vele" gruwelen, wat betekent dat de plaats dan zal worden voorzien met islamitische symbolen en vlaggen, zoals die achter Osama Bin Laden stonden toen hij () zijn op de televisie uitgezonden toespraken gaf. Dat is een zwarte of witte vlag het symbool van het kalifaat met de Islamitische Shahada erop geschreven met Arabische kalligrafie. Ofwel een vlag met een halve maan of de Ka'ba steen zou het doel realiseren van een godslasterlijke embleem of afbeelding. Het stelt dat er geen andere God is dan Allah en Mohammed is zijn profeet.

Maar de Ka'ba steen die geplaatst is in of op Gods Tempel, is meer dan alleen om een vervanger te lijken voor Christus, die de zonden van de wereld wegneemt. Waarom is de Zwarte Steen een "gruwel dat (een persoon) woest maakt?" Dat zou nu duidelijk moeten zijn als u hebt opgelet! Het is een gruwel, omdat het probeert om Christus als Redder te vervangen en zich te verheffen tot Zijn goddelijke gestalte. Het zal al degenen die het aanbidden "woest" maken, omdat er absoluut geen enkele kans meer is, hoe dan ook, voor berouw voor berouw en zodoende ook voor redding voor een ieder die zich daarvoor zal buigen wanneer de Antichrist het in de tempel zal zetten. Jezus is het leven (Johannes 14: 6) en er zal geen eeuwig leven zijn voor iedereen die deze verschrikkelijke fout maakt, dan alleen die eeuwige kwelling in de Poel van Vuur. Met andere woorden, iedereen die het aanbidt zal een verwoester zijn van alle leven, van alle hoop, en verlaten worden door God. Zij zullen de levende doden zijn. . . echt, een gruwel die troosteloos maakt.

Net zoals Openbaring 13:15 zegt dat de Valse Profeet leven zal geven aan het beeld van het beest (de Zwarte Steen) en het zal laten spreken. Uiteraard door te doen alsof het de stem van God is, maar het zal de stem van Lucifer zijn, die ervan uit gaat en een veeleisende aanbidding eist. En elke moslim die zich ervoor neerbuigt over de hele wereld, wanneer de oproep om te bidden is gehoord, zal zijn ziel verliezen. Mijn gebed tot God is dat Hij van te voren de moslims zal waarschuwen er voor niet voor te buigen, en aan hen te openbaren de verschrikkelijke misleiding van Satan die hij voor hen heeft gepland.

De moslims die de bedevaart (hadj) naar Mekka maken om rond te lopen rond de Zwarte Steen het aanraken/kussen, hebben hun geloof en hoop op iets anders gesteld dan Christus, wat afgoderij is. Voordat u denkt dat dit een hard oordeel is vraag ik u dit: is er iets waarop u uw geloof en hoop gesteld hebt anders dan Christus? Is nog een andere filosofie waaraan u zich vastklampt in het gelooft, dat het u naar de hemel zal brengen, iets zoals "ik heb nog nooit iemand vermoord of iets super-slechts gedaan dus ik ga naar de hemel als ik sterf." Misschien hebt u niet eens gelooft in de hemel of God of misschien zijn dit dingen waarover je nog nooit veel hebt nagedacht. Een feit is dat elke persoon op deze planeet zijn hoop zet op iets of iemand. . . dus laat het uw hoop op Christus zijn, want Hij is de enige Redder.